Bonnie: ik heb gewoon mijn hond weer terug!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bonnie is er nog steeds!! ze zijn in Utrecht uitbehandeld maar ze is thuis....

Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

Re: Bonnie is er nog steeds!! ze zijn in Utrecht uitbehandeld maar ze is thuis....

Bericht door Marlou-Kamiel »

jeetje,....
het is zo ontzettend afhankelijk van de blik van iemand; is het glas half vol of half leeg....

de dierenarts schrok behoorlijk van Bonnie. waarop mijn antwoord was dat het alleen maar beter is gegaan sinds vorige week, dat het toen veel erger was..
maar toch blijft dat gezicht van haar en die uitspraak van haar mij dan bij (ik ben niet altijd zo positief ingesteld, al kan ik heel goed vechten.. dat blijkt..)
Judith daarentegen die natuurlijk het hele verhaal van heel erg dichbij kent is veel praktischer van aard en zegt: ze gaat toch stapjes vooruit?

die bult daar zijn de geleerde doktoren het wel over eens: of een abces of een ontstoken lymfeknoop
en daar is eigenlijk wienig aan te doen.. afwachten met of zonder antibiotica (die meestal niet IN een abces komt), aanprikken (dan weet je wat het is maar verandert eigenlijk niet je thaerapie..

dus kortom en uiteindelijk etc.. ze krijgt nu synulox weer als ab (amoxiclavulaanzuur) had ze eerder ook al (maar dan natuurlijk gericht tegen de vieze E. coli en dat hielp dus niet)
naast de veraflox ivm de vieze E. coli
en ja.. ergens.. blijkt er toch iets goed te gaan tot nog toe wat dat betreft. en dát is natuurlijk wel waar het grotegrote probleem zat: een multiresistente bacterie.... 
ze loopt niet vol met vocht (terwijl dat tot 700 cc per dag was eerder. dat werd via de drain afgevoerd (die op 31-12 werd verwijderd net voordat wij haar ophaalden en waarruit de de vieze bacterie lekker over de ic lekte....totdat ik vroeg mag er nog een extra doekje in ofzo....??)
en haar temeratuur stijgt niet....
...

nu is er die bobbel..
waar komt die vandaan??
ze had een abces rechts in de hals dat ik open gehouden heb op aanraden van Tannetje, en zoveel mogelijk heb leeggemaakt (naast alle middeltjes en medicatie natuurlijk). dat ding is sinds vandaag weg en wondje is ook meteen goed genezen (dat doet Bonnie zo goed, genezen!!)
maar er was vorige week echt zoveel en van alles en nog wat te voelen in haar hals.. zei Tannetje, voelden wij etc... veel oedeem ook
vandaag was het allemaal echt veel minder en nog schrokken zij zich rot..
wellicht heeft ze gewoon 2 ontstoken jugulair venen gehad, beiderzijds dus (daar waar infuus in zat) en is dat, áls het een abces is, gaan zakken en komt nu tussen poten en in oksel terecht.... links..
en anders een ontstoken lymfeknoop

w geven nu dus de ab en gaan vrijdag terug
hopen dat abces toch reageert op en anders moet het maar open en de zooi eruit (zo zegt Judith het) als het rijp is tenminste
de dierenarst vanmiddag is natuurlijk huiverig want kent hele voorgeschiedenis niet en weet wel van diffuus bloeden etc dus durft niet zomaar te prikken (om te kijken wat het is). maar goed, die bloedingen zijn alweer 3 weken geleden..

maakt dat het erg vervelend is dat alle gegevens er nog niet zijn

is ben dus weer ernstig in de stress geschoten terwijl Judith zegt: ach.. ze doet het toch beter? die bult komt ze ook wel weer overheen.. laat je niet gek maken.... :) ;)

maar als je tegen mij BOE zegt zit ik al tegen ht plafond.. zoals jullie wellicht wel begrijpen..
nu een paar lekkere door Jos gebakken pannekoeken en 2 glaasjes wijn verder én een Tita toverkol die gewoon opstaat op de bank en aangeeft dat ze naar buiten wil om te plassen en ook een poepje doet, verder............ denk ik dat ik maar vroeg met de dame onder de wol kruip en morgen weer een nieuwe dag maak....................................................................................

Bonnie heeft last van het opstaan door de zwelling en dat doet pijn. verder doet het ding op zich geen pijn (al knijp je erin) dus voor haar is de stress beperkt tot een dierenartsbezoek van bijna een uur........ gelukkig houdt ze van alle aandacht en kwispelt ze er flink op los..  ;) ;)

oja, gewicht is hetzelfde gebleven.. geen vocht dus (halleluja) maar helaas ook geen extra spek op de ribbetjes.. maar we doen ons best.. ze is in elk geval niet afgevallen en haar vacht glimt en ziet er stukken beter uit..

dussss.... het wordt bijna eentonig........ duimpjes, kaarsjes, positiviteit etc.. HEEL GRAAG!! :-* :-*
Nathalie + Berry
1-ster
1-ster

Bericht door Nathalie + Berry »

Poeh poeh, dat was wel weer een dag zeg!
Ik blijf duimen hier voor Bonnie, en ook voor jou!
Groetjes, Nathalie
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Pff ik kan straks weer slapen, ik heb mijn Bonnie update gehad. Uiteraard wordt er nog steeds veel geduimd en positieve energie richting jullie getransporteerd!!
Joyce1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joyce1985 »

Pfoe, wat een dag weer voor jullie!

Hier blijven de duimen ook draaien voor jullie en Bonnie!  :-*

:duimen: :bigarmhug: :duimen:
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

hannabelgje schreef: Pff ik kan straks weer slapen, ik heb mijn Bonnie update gehad. Uiteraard wordt er nog steeds veel geduimd en positieve energie richting jullie getransporteerd!!
dat dus  ;)

de kaarsjes zijn nu op, dus loop zo nog effe naar de appie om nog een zak te halen. We duimen vrolijk door en knuffelen in gedachten met Bonnie. (gek toch dat je zo kan gaan geven om een dier wat je nog nooit in het echie gezien hebt  ???)
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Ook ik ben een stille lezer, maar duim nog steeds met jullie mee.

Djilly heeft in het verleden Alizin gehad, een middeltje om een ongewenst nestje weg te spuiten (nadat zoonlief mams had gedekt).
Hierop heeft zij als bijwerking ook heel veel oedeem vorming gehad.
Daar weer op ook een bobbel in de oksel, wat ik toen wel heb weg laten halen. Na onderzoek bleek dit dus ook een ontstoken lymfeknoop te zijn.

Ik heb het weg laten halen, omdat ik vond dat het in relatief korte tijd van een erwtje naar een knikker ging en ik totaal niet van bultjes hou.

Duimen draaien weer dat de synulox zijn werk gaat doen op dat bultje.
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

We duimen hier volop door voor Bonnie!  :duimen:
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Duimen blijven hier nog doorgaan.... :duimen:
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

Bonnie komt er wel. Jullie zien de vooruitgang die ze maakt en wij lezen het elke dag. Geen twijfel mogelijk, Bonnie komt er wel.  :bigarmhug: :bigarmhug: :-*
leni
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door leni »

ja hoor,hier blijven de dui9men ook draaien :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:Lekker o tijd slapen,en morgen is er weer een dag!!  :-* :bigarmhug: :bigarmhug:
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ook hier gaat zo overheen komen,............positief blijven,............ :bigarmhug: :-*  :duimen: :duimen: :duimen:
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

weer ab.. jammer!!
maar ik weet zeker dat dit ook weer gaat.. :)
wb dat gewicht..
voor wat ik lees zou het heel raar zijn als ze aankomt op die kleine beetjes voeding.
sondevoeding word je volgens mij niet dik van, kleine hapjes gedurende de dag ook niet.
zeker niet als je lichaam nog steeds aan het strijden is..
dat ze op gewicht gebleven is is toch helemaal super!!!!!!!!

weet je..
soms als dingen te zwaar zijn..
dan kijk ik in de toekomst.. en haal ik me bijv. de lente voor de geest..
dan zijn we een paar maandjes verder en dan staat bonnie weer stevig op haar pootjes!
wedden!!!!

hou vol meis..  :-*
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik vind het allesbehalve eentonig worden. Bonnie weet de spanning er goed in te houden. We blijven duimen  :-*
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

pike schreef: Ik vind het allesbehalve eentonig worden. Bonnie weet de spanning er goed in te houden. We blijven duimen  :-*
we moeten t topic gaan bundelen en uitgeven..  :biggrin2:

Plaats reactie