het is zo ontzettend afhankelijk van de blik van iemand; is het glas half vol of half leeg....
de dierenarts schrok behoorlijk van Bonnie. waarop mijn antwoord was dat het alleen maar beter is gegaan sinds vorige week, dat het toen veel erger was..
maar toch blijft dat gezicht van haar en die uitspraak van haar mij dan bij (ik ben niet altijd zo positief ingesteld, al kan ik heel goed vechten.. dat blijkt..)
Judith daarentegen die natuurlijk het hele verhaal van heel erg dichbij kent is veel praktischer van aard en zegt: ze gaat toch stapjes vooruit?
die bult daar zijn de geleerde doktoren het wel over eens: of een abces of een ontstoken lymfeknoop
en daar is eigenlijk wienig aan te doen.. afwachten met of zonder antibiotica (die meestal niet IN een abces komt), aanprikken (dan weet je wat het is maar verandert eigenlijk niet je thaerapie..
dus kortom en uiteindelijk etc.. ze krijgt nu synulox weer als ab (amoxiclavulaanzuur) had ze eerder ook al (maar dan natuurlijk gericht tegen de vieze E. coli en dat hielp dus niet)
naast de veraflox ivm de vieze E. coli
en ja.. ergens.. blijkt er toch iets goed te gaan tot nog toe wat dat betreft. en dát is natuurlijk wel waar het grotegrote probleem zat: een multiresistente bacterie....
ze loopt niet vol met vocht (terwijl dat tot 700 cc per dag was eerder. dat werd via de drain afgevoerd (die op 31-12 werd verwijderd net voordat wij haar ophaalden en waarruit de de vieze bacterie lekker over de ic lekte....totdat ik vroeg mag er nog een extra doekje in ofzo....??)
en haar temeratuur stijgt niet....
...
nu is er die bobbel..
waar komt die vandaan??
ze had een abces rechts in de hals dat ik open gehouden heb op aanraden van Tannetje, en zoveel mogelijk heb leeggemaakt (naast alle middeltjes en medicatie natuurlijk). dat ding is sinds vandaag weg en wondje is ook meteen goed genezen (dat doet Bonnie zo goed, genezen!!)
maar er was vorige week echt zoveel en van alles en nog wat te voelen in haar hals.. zei Tannetje, voelden wij etc... veel oedeem ook
vandaag was het allemaal echt veel minder en nog schrokken zij zich rot..
wellicht heeft ze gewoon 2 ontstoken jugulair venen gehad, beiderzijds dus (daar waar infuus in zat) en is dat, áls het een abces is, gaan zakken en komt nu tussen poten en in oksel terecht.... links..
en anders een ontstoken lymfeknoop
w geven nu dus de ab en gaan vrijdag terug
hopen dat abces toch reageert op en anders moet het maar open en de zooi eruit (zo zegt Judith het) als het rijp is tenminste
de dierenarst vanmiddag is natuurlijk huiverig want kent hele voorgeschiedenis niet en weet wel van diffuus bloeden etc dus durft niet zomaar te prikken (om te kijken wat het is). maar goed, die bloedingen zijn alweer 3 weken geleden..
maakt dat het erg vervelend is dat alle gegevens er nog niet zijn
is ben dus weer ernstig in de stress geschoten terwijl Judith zegt: ach.. ze doet het toch beter? die bult komt ze ook wel weer overheen.. laat je niet gek maken....
maar als je tegen mij BOE zegt zit ik al tegen ht plafond.. zoals jullie wellicht wel begrijpen..
nu een paar lekkere door Jos gebakken pannekoeken en 2 glaasjes wijn verder én een Tita toverkol die gewoon opstaat op de bank en aangeeft dat ze naar buiten wil om te plassen en ook een poepje doet, verder............ denk ik dat ik maar vroeg met de dame onder de wol kruip en morgen weer een nieuwe dag maak....................................................................................
Bonnie heeft last van het opstaan door de zwelling en dat doet pijn. verder doet het ding op zich geen pijn (al knijp je erin) dus voor haar is de stress beperkt tot een dierenartsbezoek van bijna een uur........ gelukkig houdt ze van alle aandacht en kwispelt ze er flink op los..
oja, gewicht is hetzelfde gebleven.. geen vocht dus (halleluja) maar helaas ook geen extra spek op de ribbetjes.. maar we doen ons best.. ze is in elk geval niet afgevallen en haar vacht glimt en ziet er stukken beter uit..
dussss.... het wordt bijna eentonig........ duimpjes, kaarsjes, positiviteit etc.. HEEL GRAAG!!