Jeej vleesmolen gekocht!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Jeej vleesmolen gekocht!

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

er is al 10 kilo orgaan, 2 kilo kipkk, 2 kilo kalkoenspier en 2 kilo paardspier doorheen....
Nog iets van 6 kilo bot te gaan en dan zit het er iig voor vandaag op...heb er nu al spijt van dat ik zoveel eruit had gehaald  ;D

Maar het ruimt wel lekker op zo!
Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

Ik heb ook even op dit type vleesmolen gegoogled. Maar kan het op geen enkele nederlandse site vinden helaas.  :(
Leek mij ook wel wat, er zou dan alleen maar kippennek en hoogstens eendennek doorheen moeten dus een al te dure vleesmolen hoeft voor mij dan niet zo.
Iemand een nederlandse site gevonden waar deze vleesmolen op wordt aangeboden??
Bevalt ie nog steeds goed Martine?? :)
Sweet Dutchess
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sweet Dutchess »

Ik ben ook al even opzoek naar een betaalbare vlees molen , waar niet al te veel bot doorheen hoeft.
1000w leek me toch wat te krap aan.
De  Kenwood pro 2000 excel MG 700 leek me wel geschikt ,maar naar zeggen is het beter om daar nog een aparte schijf bij te laten maken ,met grotere gaten.

Toen kwam ik op de proficook FW 1003 uit.  1500w met drie schijven waarvan er eentje zo'n soort karrewiel is en dat leek me wel ideaal.
Dus het is de proficook geworden.
Over enkele dagen wordt hij geleverd  :)
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

je bent maar mooi lekker bezig martine ::) kan je nu zelf mooie platte pakketjes maken stapelen voor in de vriezer of in worstvorm. en heb je nu 3 schooiertjes naast je staan ;D
gr paulien en ruud.
Martine-Tom

@Senna, ja hij bevalt super! Nekken kip, eend, karkas, kip, eend, konijn...zonder morren gaat het er doorheen.

@Rupa, ja mijn vriezer is nu erg auti-verantwoord ingericht  :biggrin2: Ik kan er erg van genieten, al die mooie zakjes op een rijtje, 5 zakjes is een kilo, een kilo in een zakje, netjes labeltje erop, spier, bot en orgaan netjes gescheiden...ik kan er zo blij van worden, sterker nog, dat ben ik ook  8)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Martine-Tom schreef:

Maar voor nu kan ie iig weer zijn hart ophalen aan kvv (en op deze manier kan ik er ook mooi dingen in verstoppen die ie niet zo lekker vind :biggrin2:)
Lukt dat? Als ik bij Bambi er iets doorheen doe wat ze niet lust, eet ze de hele prak niet meer. :(
Martine-Tom

Anne in Duitsland schreef: Lukt dat? Als ik bij Bambi er iets doorheen doe wat ze niet lust, eet ze de hele prak niet meer. :(
Voor nu iig wel, Freud vind los orgaan 3 keer jakkie...gemalen en gehusselt eet ie het op of het niks is  :)
Heel langzaam opbouwen zou dat helpen?
Arkay
4-sterren
4-sterren

Bericht door Arkay »

Laatst gewijzigd door Arkay op vr 11 jan 2013, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Anne in Duitsland schreef: Lukt dat? Als ik bij Bambi er iets doorheen doe wat ze niet lust, eet ze de hele prak niet meer. :(
Zo doe ik dat bij Mowgli ook, ik moet alleen oppassen, dat het niet teveel is van hetgeen hij niet lust.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Sweet Dutchess schreef: Ik ben ook al even opzoek naar een betaalbare vlees molen , waar niet al te veel bot doorheen hoeft.
1000w leek me toch wat te krap aan.
De  Kenwood pro 2000 excel MG 700 leek me wel geschikt ,maar naar zeggen is het beter om daar nog een aparte schijf bij te laten maken ,met grotere gaten.

Toen kwam ik op de proficook FW 1003 uit.  1500w met drie schijven waarvan er eentje zo'n soort karrewiel is en dat leek me wel ideaal.
Dus het is de proficook geworden.
Over enkele dagen wordt hij geleverd  :)
Waar heb je die gekocht Esther?
Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

Sweet Dutchess
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

tt-tjes schreef: Waar heb je die gekocht Esther?
Aanbieding  ;)
http://www.huishobby.nl/huishoudelijk-1 ... molen.html
Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

Sweet Dutchess schreef: Aanbieding  ;)
http://www.huishobby.nl/huishoudelijk-1 ... molen.html
Ooh..das ook een mooi ding! Neem aan dat die toch makkelijk kippen- en eendennekken wegmaalt, of niet?
Ik had zelf deze nog gezien:
http://m.saturn.nl/shop/nl/NL/catalog/S ... 7/?l=nl_NL
Maar dan lijkt me die van jou Esther, toch steviger. Of niet?
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Nog even wachten op aangepaste schijf en dan gaan we hier aan de slag met mijn Kenwood !
Sweet Dutchess
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Senna99 schreef: Ooh..das ook een mooi ding! Neem aan dat die toch makkelijk kippen- en eendennekken wegmaalt, of niet?
Ik had zelf deze nog gezien:
http://m.saturn.nl/shop/nl/NL/catalog/S ... 7/?l=nl_NL
Maar dan lijkt me die van jou Esther, toch steviger. Of niet?
Tja , ik weet niet. Hij moet nog komen,maar ik had er gewoon een goed gevoel bij  en 1500 watt met een stevig binnenwerk moet toch wel kippen nekken en eendennekken kunnen malen.
Ik wil er straks de zalmstaarten doorheen gaan jagen en kippennekken/karkassen en uiteraard spiervlees,maar dat zal ie wel makkelijk aan kunnen :biggrin2:

Die kenwood die jij als link geeft is maar 440watt, die zou ik zo al niet nemen, da motortje gaat het bij de eerste kippennek al begeven denk ik  ;D.
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op vr 11 jan 2013, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie