[quote="Jipogelion"]
Oh jawel hoor, alleen de dames moeten nog wat wennen aan de smaak. Verse zalm, vergeet het maar! De kat gaat ermee vandoor... Maar ze lusten wel de vismix van Lotgering (maar ja dat is dan ook vermalen ver voorbij het punt van enige herkenning) en als ik het niet al te bont maak en klein snijd mag ik ook al spiering door de pens roeren. Ik haal geregeld een zalmkop bij de visboer die kook ik dan in een scheut water en dat water/kookvocht vries ik in. In een ijsblokjes dispenser en dan zo nu en dan een blokje door het voer. Zo kunnen ze een beetje aan de smaak wennen. En als ik de ondankbaarheid zat ben flikker ik zo'n rauwe zalmkop bij de kippen en kan ik genieten van huisdieren die wel dankbaar zijn voor wat ze krijgen...
Ik zou het mezelf makkelijk maken door per week te portioneren. Drie porties orgaan is makkelijker en sneller gemaakt dan zeven porties natuurlijk.
Voer jij jouw orgaan en vleesbot dan ook nog in combinatie met spiervlees of bewaar jij het spiervlees voor de orgaan-vrije dagen? [/quote]
mijn 1e manier was zoals hieronder , mijn dames kregen te snel krijtpoep
maandag spiervlees
dinsdag orgaan en vleesbot
woensdag spiervlees
donderdag pens
vrijdag spiervlees
zaterdag orgaan en vleesbot
zondag spiervlees
(bij de spier regelmatig groente , zuivel of ei)
na een tijdje leer je je trouwe 4voeter beter lezen wb voeding en ontlasting , en toen ben ik de spier en de vleesbotten om gaan draaien (het verteren van de botten ging beter en heb ik onderstaande manier gebruikt)
maandag vleesbot
dinsdag orgaan en spiervlees
woensdag vleesbot
donderdag pens
en spiervlees
vrijdag vleesbot
zaterdag orgaan en spiervlees
zondag vleesbot ( evt te vervangen door zalmkop of zalmlijf)
ook weer bij de vleesbot regelmatig groentemix , zuivel of ei )
toen begon er 1tje te mutsen met de pensdag .....en met wat spiervlees at ze wel
op dit moment zitten we in de lift met de vis ......eerst gedroogd en nu op half rauw

jep mn jackrusseldames houden me bezig
maar wat ik dus eigenlijk met de voorbeeldjes probeer te zeggen

....
iedere hond is anders en regeerd met vertering/kalkdrollen anders , zoek/probeer je ideale manier , zoals ook in het gezamelijk (voor meerdere honden) verpakken van vlees .
zie het als een berg vleesbot , spiervlees en orgaan wat ze iedere week binnen moeten krijgen , en verpak het in de juiste verhouding voor goede vertering van je 4voeter
solly voor de lange uitleg , is al laat