Ik heb me altijd afgevraagd hoe vegetariers dat met hun hond doen.. Ik dacht dat ze mss die 100% plantaardige brokken met 0% vlees van zooplus gaven :pBenjy en Misty schreef: Als vegetariër herken ik dit heel erg. Mijn moeder zegt ook altijd "zelf geen vlees eten dan moet je ook geen BARF geven aan je honden.
Gevogelte schaar / wild schaar
Moderator: Lizzy
Re: Gevogelte schaar / wild schaar
-
Martine-Tom
Er lopen hier aardig wat vegetariers rond volgens mij...
De logica hierin ontgaat mij.Benjy en Misty schreef: Als vegetariër herken ik dit heel erg. Mijn moeder zegt ook altijd "zelf geen vlees eten dan moet je ook geen BARF geven aan je honden.
een verse pens ruikt, maar stinkt niet. Een pens die een poos gelegen heeft, die stinkt pasRoosj schreef: Hahha...
Vooral de pens vind ik erg vies.. Maar de eerste keer stond ik er inderdaad kokhalsend en heb ik zelf de hele dag niets gegeten. Nu weet ik op de een of andere manier niets te ruiken en gaat het beter, maar nog vind ik het niet joepie...
Smuldier pens stinkt ook 7 dagen de volgende week in
Om pens te snijden kun je ze het beste aan een kant ophangen, ja en niet in de keuken.
Fluitje van een cent.
Een penslap die uit de vriezer komt laat zich goed snijden wanneer er nog wat vorst in zit.
Zelfs
-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Mij ook!pike schreef: De logica hierin ontgaat mij.
Ik denk dat ze bedoelt"je vindt het zielig dat de dieren dood gemaakt worden om opgegeten te worden maar voor je honden mogen ze wel dood gemaakt worden om opgegeten te worden".
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op wo 09 jan 2013, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
De kwartel karkasjes zijn gister binnen gekomen. Ik kon ze in bevroren toestand (1 uur buiten de vriezer) met de hand door midden knakken. Ik had echter verwacht dat ik echt ronde rompen met veren zou krijgen, maar ik kreeg een vrij kaal (weinig vlees) en plat geslagen iets zonder veren..
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ik gebruik al sinds ik begon met barfen, 13 jaar geleden, snoeischaren van Wolf.
Deze

Met de vorige heb ik 12 jaar gedaan, toen waren ze erg bot. Nu weer nieuwe en die werken als een tierelier.
Ze gaan als ze nog goed scherp zijn goed door spiervlees heen, als ze botter worden minder.
Mijn messen komen van Ikea, daar heb ik ook een keramische slijper gekocht en daar haal ik ze minstens 1x per week doorheen. Ze zijn zo scherp dat even met de vinger eroverheen geen goed idee is
Ze hangen aan de magnetische strip, ook van Ikea, zo blijven ze ook scherp. In de la hussel je ze vaker tegen elkaar waardoor ze bot worden.
Pens knippen heb ik 1x gedaan, nooit meer. Erg slecht voor de carpaaltunnels en de RSI. Ik hang de pens deels over de rand van de ton war ik 'm in doe tegen het lekken en snij dan elke keer het overhangende deel af. Inmiddels kan ik stukken van een pond aardig goed schatten. Zo gebeurd. Wel mes van te voren en tussendoor ff door de slijper halen.
Deze
Met de vorige heb ik 12 jaar gedaan, toen waren ze erg bot. Nu weer nieuwe en die werken als een tierelier.
Ze gaan als ze nog goed scherp zijn goed door spiervlees heen, als ze botter worden minder.
Mijn messen komen van Ikea, daar heb ik ook een keramische slijper gekocht en daar haal ik ze minstens 1x per week doorheen. Ze zijn zo scherp dat even met de vinger eroverheen geen goed idee is
Pens knippen heb ik 1x gedaan, nooit meer. Erg slecht voor de carpaaltunnels en de RSI. Ik hang de pens deels over de rand van de ton war ik 'm in doe tegen het lekken en snij dan elke keer het overhangende deel af. Inmiddels kan ik stukken van een pond aardig goed schatten. Zo gebeurd. Wel mes van te voren en tussendoor ff door de slijper halen.
Zojuist heb ik de nog half bevroren pens met een mes door midden gesneden. De pens zat opgerold in een zakje en ik snee zonder problemen door het zakje en al 
Nog geen schaar nodig dus
Nog geen schaar nodig dus
- pearlsofpassion
- Moderator
Ja, dat zijn karkasjes.Roosj schreef: De kwartel karkasjes zijn gister binnen gekomen. Ik kon ze in bevroren toestand (1 uur buiten de vriezer) met de hand door midden knakken. Ik had echter verwacht dat ik echt ronde rompen met veren zou krijgen, maar ik kreeg een vrij kaal (weinig vlees) en plat geslagen iets zonder veren..
Als je ze met vlees en al wil moet je panklare kwartels kopen. Als je ze met veren en orgaan wil, moet je kwartel, heel in de veren kopen. Die zijn nog het goedkoopst als ik me niet vergis, maar niet elke kat lust zomaar heel dier in vacht of veren.
Nou, deze poes is een echte alles eter, vandaar dat ik met veren en al wilde proberenpearlsofpassion schreef: Ja, dat zijn karkasjes.
Als je ze met vlees en al wil moet je panklare kwartels kopen. Als je ze met veren en orgaan wil, moet je kwartel, heel in de veren kopen. Die zijn nog het goedkoopst als ik me niet vergis, maar niet elke kat lust zomaar heel dier in vacht of veren.
Ik zie nu inderdaad dat lupa meerdere soorten verkoopt:
Kwartel karkas 500 gram 1,95 (heb ik 2 van besteld)
Kwartel heel zonder veren 2st 4,50
Kwartel met veren 3st 5,00
Ex-layer Kwartels 8kg 35,00 (wat is dit?)
Kwartels 200-300gr 8kg 55,00
Kwartels 1kg 7,50
Ex-layers zijn uitgerangeerde legkwartels. Niets mis mee, alleen soms wat minder veertjes en/of wat modder aan de voeten. Geregeld is er nog een ei in de kont te vinden.
Ow jakkie, wat zielig.. Worden die niet net zoals kippen vol gestopt met antibiotica?koekje schreef: Ex-layers zijn uitgerangeerde legkwartels. Niets mis mee, alleen soms wat minder veertjes en/of wat modder aan de voeten. Geregeld is er nog een ei in de kont te vinden.
- pearlsofpassion
- Moderator
Hoezo zielig?
Ex-layers hebben net een leven gehad, de rest wordt vroegtijdig gedood. Modder aan de pootjes wijst er juist op dat ze vrij rondgelopen hebben ipv enkel opgekweekt zijn voor het vlees in een klein hok.
Of kwartels ook AB krijgen weet ik niet, maar ik weet wel dat dat bij vleeskippen ook veel toegedient wordt bij vleeskippen dan bij legkippen. De kans op AB is dus kleiner bij ex-layers dan bij de gewone kwartels.
Ex-layers hebben net een leven gehad, de rest wordt vroegtijdig gedood. Modder aan de pootjes wijst er juist op dat ze vrij rondgelopen hebben ipv enkel opgekweekt zijn voor het vlees in een klein hok.
Of kwartels ook AB krijgen weet ik niet, maar ik weet wel dat dat bij vleeskippen ook veel toegedient wordt bij vleeskippen dan bij legkippen. De kans op AB is dus kleiner bij ex-layers dan bij de gewone kwartels.
Ow.. Ik d8 juist dat ze opgesloten waren in zo'n smerige schuurpearlsofpassion schreef: Hoezo zielig?
Zijn de 'normale' kwartels geen kwartels uit de natuur?
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Nee, kwartels worden gekweekt voor consumptie. Alleen van haas kun je zeker zijn dat het echt wil geschoten is, die is nl niet in gevangenschap te fokken. De rest, hert, ree, fazant, duif, kan allemaal kweek zijn.