Favoriete vlees/smaak

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Favoriete vlees/smaak

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Kallista schreef: Ik heb hier 2 kliko's (Ted en Jacky)...die eten echt alles dankbaar op wat eetbaar is  :biggrin2:
Verdragen ook alles!

Dan 2 hondjes die bijna alles lusten, verdragen ook wel alles.

En dan heb ik er eentje (Mika) die eet en verdraagt zeker niet alles, dingen die ie niet zo lekker vind eet ie toch op (maar meer om mij een plezier te doen denk ik wel eens) en dan komt dat er net zo hard weer uit.
Fazantenboutjes heeft ie echt al eens 3 keer uitgespuugd (nadat ie het weer opgegeten had) inmiddels weet ik nu wel een beetje wat kan en niet kan, en dat krijgt ie dan ook niet meer.
Mika kan wel heel goed lama eten, hert gaat ook, rund, paard, soms zalmreepjes, kip ook geen punt, maar laat ik hem geen konijn geven of andere vis bijvoorbeeld, dat komt ook meteen retour, sneller dan je kijken kunt.
Vind het bij die hond wel moeilijk genoeg bot binnen te krijgen, ik kan hem toch niet alleen maar kippebot geven?
Als iemand daar een idee voor heeft hoe ik dat op kan lossen?

Parelhoen hadden we al eens geprobeerd, ging redelijk, maar ik dacht dat is net hetzelfde als kip.
Ben nu aan het denken over haaskarkas o.d. voor die hond.
Ik heb wel eens geitenstukjes van SW gehad, maar dat vond ik zelf heel enge harde botjes die daar aan zaten, voor mij niet echt een optie om dat vaker te geven.

Wat ze hier allemaal erg graag eten is pens, het liefste lams- of geitenpens...hoe harder het stinkt, hoe liever ze het hebben  :biggrin2:
En Kangaroevlees...dan worden de bakjes bijna mee opgevreten.
Parelhoen is zeker niet het zelfde als kip!

Je zou dat zeer zeker kunnen toevoegen. Verder kwartel proberen, haas, fazant, gans, eend, patrijs, cavia.
Als je 2 botsoorten hebt is voldoende. 3 zou beter zijn. Maar met 2 zou ik genoegen nemen met een hond die weinig verdraagt.
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Nadia schreef: Parelhoen is zeker niet het zelfde als kip!

Je zou dat zeer zeker kunnen toevoegen. Verder kwartel proberen, haas, fazant, gans, eend, patrijs, cavia.
Als je 2 botsoorten hebt is voldoende. 3 zou beter zijn. Maar met 2 zou ik genoegen nemen met een hond die weinig verdraagt.
Fazant en kwartel gaat ook niet...eend had ik al eens geprobeerd, en ging eerst niet.
Nu tot mijn verbazing lukt het met die eendkarkassen van VSE wel goed, eet ie en houdt ie binnen!

Dus dan kan ik daar voorlopig beter bij laten, dan kan die kippebot en eendkarkas eten.
Duifjes, van de halve die ie ooit om te testen had heeft ie ook gegeten en binnen gehouden.
Patrijs zou ik even niet weten hoe er aan te komen, en naar haaskarkas ben ik al her en der eens aan het rondkijken.
En het nog eens proberen met parelhoen als dat niet onder kip telt...
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Kallista schreef: Ik heb hier 2 kliko's (Ted en Jacky)...die eten echt alles dankbaar op wat eetbaar is  :biggrin2:
Verdragen ook alles!

Dan 2 hondjes die bijna alles lusten, verdragen ook wel alles.

En dan heb ik er eentje (Mika) die eet en verdraagt zeker niet alles, dingen die ie niet zo lekker vind eet ie toch op (maar meer om mij een plezier te doen denk ik wel eens) en dan komt dat er net zo hard weer uit.
Fazantenboutjes heeft ie echt al eens 3 keer uitgespuugd (nadat ie het weer opgegeten had) inmiddels weet ik nu wel een beetje wat kan en niet kan, en dat krijgt ie dan ook niet meer.
Mika kan wel heel goed lama eten, hert gaat ook, rund, paard, soms zalmreepjes, kip ook geen punt, maar laat ik hem geen konijn geven of andere vis bijvoorbeeld, dat komt ook meteen retour, sneller dan je kijken kunt.
Vind het bij die hond wel moeilijk genoeg bot binnen te krijgen, ik kan hem toch niet alleen maar kippebot geven?
Als iemand daar een idee voor heeft hoe ik dat op kan lossen?

Parelhoen hadden we al eens geprobeerd, ging redelijk, maar ik dacht dat is net hetzelfde als kip.
Ben nu aan het denken over haaskarkas o.d. voor die hond.
Ik heb wel eens geitenstukjes van SW gehad, maar dat vond ik zelf heel enge harde botjes die daar aan zaten, voor mij niet echt een optie om dat vaker te geven.

Wat ze hier allemaal erg graag eten is pens, het liefste lams- of geitenpens...hoe harder het stinkt, hoe liever ze het hebben  :biggrin2:
En Kangaroevlees...dan worden de bakjes bijna mee opgevreten.
en de eend van VSE dan?  daar hebben ze nekken , karkassen, voetjes en koppen
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Miet, schreef ik hierboven al, eendkarkas van vse gaat idd heel goed, ben ik zo blij mee  ;)
Denk dat ik een volgende keer ook eens de eendenekken vandaar mee ga bestellen...
Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

Raiko is op zich niet echt een heel moeilijke eter, maar vis krijg ik er met geen mogelijkheid in. Ik heb werkelijk al van alles aangeboden. Zalm, sardien, haring, sprot, spiering, makreel..you name it.
In het begin at ie nog wel zalm (het lijf..de kop absoluut niet) en sardien (moet ik wel eerst de organen eruit halen en voorweken in warm water..ja, ja meneer is helemaal niet zinnig).
Maar ook dat krijg ik er tegenwoordig niet meer in. Daarom krijgt ie nu dan maar gewoon vis uit blik. Sardien, makreel en haring en daar doet meneer werkelijk een moord voor. (Je zou ze toch wat!)
Verder lust hij geen wilde vogels: dus geen gans, duif. Ook geen kwartel, zelfde verhaal als met de vis, eerder wel..maar nu ineens niet meer helaas.
Hij is dol op haas en konijn. Maar ook kip, eend, lam, geit, paard en dergelijke wordt goed gegeten. Ook heb ik wel eens kangoeroe en antiloop gevoerd en ook dat werd gewoon gegeten.
Met orgaanvlees is ie verder ook helemaal niet moeilijk, en ook de groentemix wordt altijd met smaak opgegeten.
Ook is ie dol op fruit: banaan, appel, en manderijn (wel zoete ::) als ze zuur zijn spuugt ie ze uit haha) zijn veruit favoriet. Maar eigenlijk lust ie alle fruitsoorten wel.
Hij eet ook altijd de bramen van de struiken af in het bos als het weer bramentijd is. :biggrin2:
de redder
2-sterren
2-sterren

Bericht door de redder »

Kokkie is een rollende clicko  ;)

Het enige dat ze niet lust is rodi.

Het is echt gemakkelijk als de hond verder alles lust.
Echter ze krijgt alleen kvv en barf.
JoNoMo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door JoNoMo »

Hier eten de meiden ook alles.
Kishi heeft nog niks met vacht of veren gegeten maar ik denk dat dat ook geen probleem is voor haar. ;D
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik heb hier een muts die na jaren een kuiken op durft te eten  :biggrin2:
In de veren of in de vacht idem . De dames eten sinds een jaar eindelijk een konijn met een ""muts op "" en ""laarzen aan "" Maar dat is echt de grens hoor . De rest mot er nog steeds vanaf
Nugget
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nugget »

Mijn Dobermann wordt toch het meest enthousiast (lees van de ochtendwandeling eerder naar huis willen omdat hij weet wat er in zijn bak zit :)) van een hele wilde eend, een heel wild konijn en een hele zalmkop.
Best wel een stoer beest eigenlijk! ;)
Wat hij heel verontwaardigd liet staan was tam konijn......en dat voor een hond die pas 6 weken op barf zit! ;D
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Senta wil  niet veel weten van vleesjes  :-\

Ze is nu  bijna 6 weken hier,  ze eet wat kipsnippers, wat kalkoensnippers  en wat gemalen runderpens.  Meer niet. :-\ Gisteren heeft ze voor t eerst  een rauw  eitje gegeten, dat wilde ze ook . Groentjes over van het bord, zijn jummie
Gemalen bot voelt volgens mij akelig in haar mond. Ze trekt de neus op en steekt haar tong dan uit de mond.
Gekke honden hebben de Duitsers  ;D
Sannetje
2-sterren
2-sterren

Bericht door Sannetje »

Tot nu toe eet ons kitten hier prima. Ze is wel een beetje lui, want botten kraken doet ze liever niet. Alle organen die ze tot nu toe heeft gehad (kippenhart, lamslever en nier en eendenlever) gaan er goed in. Qua spiervlees houdt ze niet zo van kalf, maar paard is echt smullen en geit gaat er ook wel in. Kippen en eendennekken en kipkarkas gaan er ook wel in, maar meer omdat ze dat  's morgens als eerste krijgt dan omdat ze het echt lekker vind. Een hele duif vind ze ook lekker, maar ook daarvan eet ze de binnenkant eerst helemaal leeg, dan maak ik de rest klein met de snoeischaar en dan pas eet ze verder. Vis vind ze maar niks, sardientjes zijn het viest, daar eet ze helemaal niet van. Zalmlijven zijn dan nog het lekkerst.
Eranthe
4-sterren
4-sterren

Bericht door Eranthe »

Bij twee van mijn honden krijg ik er geen vet visje in. Al zoveel toeren uitgehaald, maar ik heb het opgegeven. Ze krijgen vis olie (en dat is geen probleem).

Plaats reactie