tammenga?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: tammenga?

teckeltaart
2-sterren
2-sterren

Bericht door teckeltaart »

Ja dat snap ik, vind ik ook wel een mega verschil, maar het scheelt dat ik er natuurlijk nooit minder voor betaald heb he.  :)
Bullenbende
1-ster
1-ster

Bericht door Bullenbende »

Ik heb bij onze vrienden (verkooppunt oa Tammenga) nog gauw wat kilo's ingeslagen afgelopen tijd, als dit op is houdt Tammenga voor ons op ben ik bang.... :-\ Puur om het feit dat de verkooppunten het hier niet meer gaan inkopen vanwege de stijgende prijs en de dalende vraag....Ook moet je een flink aantal kilo's afnemen voor een verkooppunt, je kunt niet even 50 kilo voor een paar klanten laten bezorgen. Dus jammer, want ik was erg tevreden over dit vlees! Hier in de omgeving verder niet te krijgen, dus naast Kivo gaan we op zoek naar een ander alternatief. Iemand al eens Tamro geprobeerd? Ik begreep dat dit een (goedkoper) alternatief was vanuit Tammenga oid?
chiva
3-sterren
3-sterren

Bericht door chiva »

Tamro zijn enk nog geen bevindingen van.
Je kan natuurlijk altijd vragen of je verkooppunt Spykie wel wil verkopen, dat is de goedkopere variant van Tammenga ( prijs vanaf € 2,65 tot € 4,00).
Spykie is gewoon van Tammenga, en beide samen in te kopen.
Bullenbende
1-ster
1-ster

[quote="chiva"]
Tamro zijn enk nog geen bevindingen van.
Je kan natuurlijk altijd vragen of je verkooppunt Spykie wel wil verkopen, dat is de goedkopere variant van Tammenga ( prijs vanaf € 2,65 tot € 4,00).
Spykie is gewoon van Tammenga, en beide samen in te kopen.
[/quote]

Het probleem is dat Tammenga een minimale afname van een paar honderd kilo hanteert, en omdat mn verkooppunt meerdere merken verkoopt is dit niet haalbaar in de (onderhand al 3 grote) diepvriezers!  :o Ze verkoopt Lotgering, Kivo en Kiezebrink beter, en daar moet ze dan dus ook veel van inslaan en op voorraad hebben. Dat betekent dus dat dit voor gaat op Tammenga, omdat er van Tammenga misschien maar een kleine 80 kilo verkocht wordt per maand....
chiva
3-sterren
3-sterren

Bericht door chiva »

Sins dit jaar 100 kilo per bestelling  ;)
Bullenbende
1-ster
1-ster

[quote="chiva"]
Sins dit jaar 100 kilo per bestelling  ;)
[/quote]

Kan kloppen, ik weet het niet precies. Weet alleen dat het een te groot aantal kilo's voor haar was ivm de andere merken waar ze 2x zoveel voor op voorraad moet hebben. Achja, er zijn meer goede merken op de markt. Ik denk dat wij Tinlo eens gaan proberen voor volgende maand.  ;)
chiva
3-sterren
3-sterren

Bericht door chiva »

Wil ook niet zeggen dat ze het moet blijven inkopen  :biggrin2: , alleen dat tegenwoordig de inkoop géén honderden kilo's meer is.
Weet het probleem heel goed, heb 9 vriezers en een vriescel draaien maar evengoed een chronisch tekort aan vriesruimte  :-X

En tinlo is een leuke variatie op de rest van de merken, wordt hier ook graag gegeten als variatie op de kivo, tammenga, en de rest van de merken.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Volgens mij is Tamro ook van Tammenga (zijn zoon geloof ik) ;)
Maar als die net als Tammenga om binnen een jaar de prijs meer als 100% te verhogen :-\
chiva
3-sterren
3-sterren

Bericht door chiva »

Het is hun zoon , klopt.
Maar die is voor zichzelf begonnen, geheel zelfstandig, dus Tamro staat geheel los van tammenga.
Bullenbende
1-ster
1-ster

[quote="chiva"]
Het is hun zoon , klopt.
Maar die is voor zichzelf begonnen, geheel zelfstandig, dus Tamro staat geheel los van tammenga.
[/quote]

Klopt, maar de verhoudingen zijn wel anders dan die van Tammenga:

Afbeelding
Kim en Casper
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kim en Casper »

100 kilo minimale afname? Is dit voor verkooppunten? Vond 100 euro al vrij veel ( in de oude goedkope tijden) dit paste met moeite in mijn vriezers...
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

100 kilo?
Dat zou ik niet kwijt kunnen, misschien dat je het dan met meerderen tegelijk moet doen?
chiva
3-sterren
3-sterren

Bericht door chiva »

100 kilo is inderdaad enkel voor verkooppunten, voor andere is het € 100,00 .
fem.
2-sterren
2-sterren

Bericht door fem. »

[quote="chiva"]
100 kilo is inderdaad enkel voor verkooppunten, voor andere is het € 100,00 .
[/quote] Het blijft nog steeds een hoge bedrag, 100euro. Bij bezorgen komt er nog bezorgkosten bij ongeacht 100euro of meer.

Heeft iemand van jullie al Tamro geprobeerd? Ik zoek een alternatief voor Tamminga. Eerlijk te zijn vind ik de paard enorm ruiken, vooral als deze snel ontdooid  moet worden (vergeten vlees te ontdooien). Van rund krijgt de hond roestbruine tranen.
Of heeft iemand een suggestie voor een andere merk die 75(70)% spiervlees bevat?

Merci
fem.
2-sterren
2-sterren

Bericht door fem. »

Tamro: volgens een verkooppunt verwerkt Tamro uitsluitend eendenbot in alle vleesmixen.
Tammenga verwerkt bij iedere vleessoort de erbij behorende bot in de mix.
Ik heb enige rollen Tamro gehaald. De mix is minder grof en ruikt minder sterk. De %spiervlees is minder maar bot is weer hoger. De hond heeft nog geen negatieve signalen gegeven.

Plaats reactie