wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?
Moderator: Lizzy
wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?
na een lugubere ervaring van long waar twee abcessen in zat was ik toch blij dat ik altijd latex handschoentjes draag bij het bereiden van het vlees.
ben benieuwd.
ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door rupa op do 14 feb 2013, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?
Nope alleen bij vis. Ik kan absoluut niet werken met handschoentjes aan. Ik heb hele kleine handen en die dingen zijn altijd veels te groot.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik. En niet van die dunne dingetjes die jij op de foto draagt, maar echte huishoudhandschoenen! Ik vind het vlees/bot/orgaan niet vies, maar de gedachte dat er iets van op mijn handen achterblijft... brrr! Ben sowieso een neuroot als het om mijn handen gaat. Ik was ze echt honderd keer op een dag (gevolgd door handcrème, want anders verschrompelen ze natuurlijk). Weet niet waaraan dat ligt, want ik heb allesbehalve smetvrees, kan rustig in een gigantische rotzooi leven, tussen de hondenharen en de moddervlekken. Maar als het om mijn lijf gaat, ben ik ontzettend van de boen en schrob. 
Eigenlijk bijna nooit.
In het begin wel 
Maar als ik een hele runderpens heb liggen die half bevroren is wil ik wel eens handschoenen aan doen.
Vanwege de kou anders voor mijn vingers. Is de pens merendeels ontdooit dan knip ik het in stukken zonder handscvhoenen
Maar als ik een hele runderpens heb liggen die half bevroren is wil ik wel eens handschoenen aan doen.
Vanwege de kou anders voor mijn vingers. Is de pens merendeels ontdooit dan knip ik het in stukken zonder handscvhoenen
Ik heb soms gestemd . Tijdens het verpakken doe ik het wel , of als er darmen moeten worden verwijderd ,en dat soort klussen
Is het eenmaal verpakt dan doe ik het niet meer , kwestie van uit de vriezer halen en klaar
Is het eenmaal verpakt dan doe ik het niet meer , kwestie van uit de vriezer halen en klaar
soms, met vis en vaak met pens/boekmaag ..
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Ik heb ''soms'' gestemd: Ik gebruik keukenhandschoenen eigenlijk alleen nog maar bij het nog bevroren vlees en vis. Tegen de kou.
Voor de bacterieen ben ik niet zo bang, voorheen bij het vlees voor menselijk gebruik kwam het niet eens in mijn hoofd op om handschoenen aan te doen. De slagers (niet die in de supermarkt) zie ik vaak met blote handen aan het werk, dus het zal wel meevallen met gevaarlijke besmettingen.
Voor de bacterieen ben ik niet zo bang, voorheen bij het vlees voor menselijk gebruik kwam het niet eens in mijn hoofd op om handschoenen aan te doen. De slagers (niet die in de supermarkt) zie ik vaak met blote handen aan het werk, dus het zal wel meevallen met gevaarlijke besmettingen.
-
johanna25
Ik gebruik altijd latex handschoentjes zowel voor menselijke danwel voor dierlijke vleesbereiding of slacht.
leuk onderzoek
leuk onderzoek
Hier exact dezelfde reden. Veeeels te kleine handen zelfs voor de kleinste maat handschoenen.hannabelgje schreef: Nope alleen bij vis. Ik kan absoluut niet werken met handschoentjes aan. Ik heb hele kleine handen en die dingen zijn altijd veels te groot.
ik nooit, vind het gewoon niet nodig eigenlijk. koud is wel vervelend, maar ik heb natuurlijk maar een mini vriezertje en hoef zodoende nooit veel achter elkaar te portioneren.
Bij pens, boekmaag en vis. Verder niet.
Gebruik ook van die huishoudhandschoenen...mooie roze
Gebruik ook van die huishoudhandschoenen...mooie roze
-
johanna25
o bij mij is het net vrij worstelen om in de handschoenen te komen, zelfs bij de grootste maatEl budha schreef: Hier exact dezelfde reden. Veeeels te kleine handen zelfs voor de kleinste maat handschoenen.
Ik gebruik chirurgen handschoentjes die zijn dr gewoon in elke maat hoor.
Ik heb zelf jaren in het vlees gewerkt en had in het begin abcessen aan mijn hand door de bacterien die in mijn bloedbaan kwamen door verwondingen, dus sindsdien, handschoentjes.
Ik heb zelf jaren in het vlees gewerkt en had in het begin abcessen aan mijn hand door de bacterien die in mijn bloedbaan kwamen door verwondingen, dus sindsdien, handschoentjes.
-
Anthraciet
- 5-sterren

Ik draag nooit handschoenen, gewoon de handen wassen nadat je klaar bent en alles is weer schoon.
Ik vraag me af welke logica achter je uitspraak zit.... wat hoop je te voorkomen doordat je handschoenen droeg toen je die abcessen tegenkwam?rupa schreef: na een lugubere ervaring van long waar twee abcessen in zat was ik toch blij dat ik altijd latex handschoentjes draag bij het bereiden van het vlees.