wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?

altijd
31
27%
soms
40
35%
nooit
43
38%

Totaal aantal stemmen: 114

Re: wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?

ashley
4-sterren
4-sterren

Bericht door ashley »

ik heb de helft van mijn leven in een slagerij inclusief eigen slachterij gewerkt, nooit handschoenen gedragen. Nu met barfvlees heb ik ook nooit handschoenen aan. Ondanks dat ik best regelmatig wondjes heb heb ik nog nooit een ontsteking of zo aan mijn handen gehad. Ondanks dat mijn immuunsysteem bijna minder dan 0 is  :( ( ik gebruik immunosuppressiva)
sella

Bericht door sella »

Ik altijd bij vlees voor de hond en mezelf. Ik heb altijd veel wondjes aan mijn handen en ik ben gevoelig voor onstoken wondjes, dus ter bescherming van mijzelf en mijn mede eters altijd handschoenen aan bij voedselbereiding.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Anthraciet schreef: uitwerpselen van mijn dieren opruim (honden, katten, kippen, konijnen) of als ik een vuile dweil uitwring
Ik draag handschoenen (roze! geen gele) tijdens het schoonmaken en kattenbakken wassen. En dan handen wassen met handschoenen aan en daarna handenwassen met handschoenen uit.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Senta schreef: Sommigen schrijven dat ze snel in hun handen snijden, ik heb daar geen last van
wat voor handschoenen gebruiken jullie?
Ik gebruik van die Latex handschoenen die je met 100 st. in een pak koopt. Ik snij sneller in mijn handen, omdat ik minder gevoel heb met handschoenen aan. Daarom maak ik meestal ook schoon zonder handschoenen, omdat ik met handschoenen aan gewoon niet goed kan poetsen. te weinig gevoel, te weinig grip. Nadeel is dus wel dat mijn handen echt als schuurpapier zijn na het schoonmaken.
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Hier wel handschoenen, ik vind vlees gewoon niet prettig om te verwerken.
Ik zou dus nooit van zijn leven in een slagerij willen werken...brrr...
Maar voor de hondjes heb ik veel over, dus ja, ook vlees in porties doen.

En dan wordt hier ook regelmatig alles afgesopt met dettol nadat we met vlees bezig geweest zijn.
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

ik gebruik altijd handschoenen als ik met het vlees van de honden bezig ben.
als voormalig laborante in een microbiologisch labratorium,heb ik een diep respect voor bacteriën  :-\
hier wordt dus ook na het voeren van de honden alles ontsmet met een beetje chloor.
ik heb niet de illusie dat het vlees van de honden verser is als het vlees bij de slager dat wij eten.

als ik kook en vlees bereid dan was ik uiteraard eerst de handen en na aanraking met het rauwe vlees ook,maar dat lijkt me logisch toch?

moet nog wel vermelden dat als manlief met het vlees voor de honden bezig is hij geen handschoenen draagt  :-X die krijgt zijn knuisten niet in een handschoen.
maar die heeft een vervelende vrouw die er op toe ziet dat handen én gewassen én met ontsmettende lotion in gesmeerd worden  :-[
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Roef & Hidde schreef: die krijgt zijn knuisten niet in een handschoen.
Meneer koekje past ook niet in van die gewone gele of roze huishoudhandschoenen met zn pollekes maatje kolenschop. Maar van die latex-doktersgevallen zijn er in grotere (en kleinere) maten en rekken wat meer mee, dus die passen dan wel.
Eranthe
4-sterren
4-sterren

Bericht door Eranthe »

Ik gebruik altijd wegwerp handschoenen. Ik heb gauw ruwe handen en daardoor wondjes. Ik wil niet met wondjes en rauw vlees in aanraking komen. Vooral in de winter heb ik er veel last van, maar ook in de zomer (zonder ruwe handen); altijd handschoenen aan tijdens het verdelen, bereiden van de maaltijden.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Ik gebruik Latex handschoenen, omdat ik wondjes heb. Die wondjes heb ik van papier waarin ik mij altijd snij. En ik hou nog wel eens het vlees met bot vast zodat de honden rustig kauwen. Bas is namelijk nog een schrokop. Als ik het vast houd eet hij veel rustiger en kauwt hij heel goed.
johanna25

Bericht door johanna25 »

Ik denk dat we hier twee soorten reacties door elkaar halen, de reacties van mensen die het hebben over het hapklaar maken van voor de mens geschikt vlees, hierin zullen zich over het algemeen geen scherpe uitstekende botjes bevinden, men kan dus redelijk veilig omgaan met dit product.
En dan het hapklaar maken van de Barfhappen, hierin gaat het er iets gevaarlijker aantoe mbt het knippen van de karkassen, ribben koppen etc waarbij het risico van geprikt worden door iets hoger bacterieel vlees tot de reeele risico's behoort.
Mijns inziens zou ik in geval 1 ook niet met handschoenen werken, in geval twee zou ik het risico voor willen zijn, en gebruik maken van handschoenen.
Jipogelion
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jipogelion »

Ik heb soms gekozen... bij pens dan trek ik graag handschoenen aan want dat vind ik zo'n typische geur hebben. Die wil ik niet aan m'n handen hebben zitten. Verder eigenlijk niet, ik vind het makkelijker om zonder handschoenen te werken dan met. Zeker bij het slachten werk ik zonder. Je voelt veel beter waar je mee bezig bent. Ook de structuur van organen zegt veel over de kwaliteit en dat is zonder handschoenen toch beter te voelen. Verder gebruik ik m'n mes waar het voor bedoeld is. "Vieze zaken" zoals darmen verdwijnen in een teiltje zonder dat ik het heb aangeraakt of dat het vlees er mee in aanraking is geweest. Even het mes weer schoon en het is weer gebruiksklaar. In een slachthuis zou ik het wel prettig vinden als men handschoenen droeg maar dat komt omdat ik andermans fikken veel smeriger vind dan die van mezelf (hypocriet ik weet het) en ik slacht toch altijd voor eigen gebruik en geef de hondjes/katten hun deel. Na afloop goed de tengels wassen en drogen en alles is weer zoals het moet zijn.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Afbeelding

Ik werk hiermee en voel net zoveel als ik met blote handen zou werken.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

koekje schreef: Meneer koekje past ook niet in van die gewone gele of roze huishoudhandschoenen met zn pollekes maatje kolenschop. Maar van die latex-doktersgevallen zijn er in grotere (en kleinere) maten en rekken wat meer mee, dus die passen dan wel.
Meneer ff naar de Doehetzelf-winkel sturen voor stoere zwarte Marigolds. Die zijn er in mannenmaten voor het zware kluswerk, echt ideaal! Ik sloop handschoenen altijd door er in de snijden of te knippen maar deze zijn heel dik en sterk en gaan lang mee.
saiko
3-sterren
3-sterren

Bericht door saiko »

ook altijd
ik probeerde het eerst emet omgedraaide boterham zakjes(geen succes)
toen mooie hippe roze huishoudhandschoenen, waar ik helaas elke keer een stukje afsneed met het portioneren
nu heb ik latex handschoentjes, ideaal

toen ik nog op de slagerij werkte sneed ik me wel eens per ongeluk aan een botje van een karbonade en dan kreeg ik hele lelijk ontstekingen
dus handschoentjes vind ik persoonlijk wel handig(al kan je je je dan natuurlijk nog wel snijden)
Dobertje
1-ster
1-ster

Bericht door Dobertje »

Wat m'n honden moeten eten, pak ik rustig zonder handschoenen vast. Ik ben microbioloog en heb er een idee van hoeveel bacteriën overal rondwaren. Maar zolang m'n eigen bacteriën zich maar gelukkig voelen, ben ik niet zo bang voor die paar extra die ik er bij krijg. En als er een keer iets op je vlees zit dat echt kwaad wil, dan zijn die handschoenen ook zeker geen garantie (m'n zweethond maakte dat net nog duidelijk door z'n oren lekker tussen z'n kipkarkas met pens te hangen). Persoonlijk vind ik de bacteriën die elke dag chloor of dettol overleven enger dan degene die op een vers stukje vlees zitten.

Wat betreft geur en glibberigheid kan ik er goed in komen dat mensen handschoenen prettig vinden. Ik ben bang dat ik daar al teveel aan gewend ben...

Plaats reactie