Drachtige teef, alsmaar honger.....

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Drachtige teef, alsmaar honger.....

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Sammy1980 schreef: Tja van zwangere dames heb ik geen verstand, maar als ik ga kijken naar hoe Jillz buiten loopt.
Die is alleen maar aan het scannen naar vreten, en dan het liefst zo ranzig mogelijk :-X :-[

Zou het inderdaad geen combi kunnen zijn van kou en zwanger zijn.

:-* :-* :-* voor je mooie dame!!
Echt waar joh? Wat een stel goorlappen zijn het toch ook he?! :-X
Wat vreet Jillz voor gorigheid?
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Lizzy schreef: Echt waar joh? Wat een stel goorlappen zijn het toch ook he?! :-X
Wat vreet Jillz voor gorigheid?
Ja het is echt heel erg :-X ze is echt een goorlap!!
Ze vreet stront en niet zo' n beetje ook, liefst mensenstront maar bevroren frolic hopen zijn ook goed.
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Lizzy schreef: Twee keer zoveel als normaal, vanaf week 6?? ?? Zoohee, dat is pittig meer! :o. Ik ga in ieder geval vanaf nu maar meer voeren....
Ja, door schade en schande wijs geworden.
Toen Pippi drachtig was, 10 jaar geleden toen voerde ik nog energique.
Ik heb toen gebeld met energique hoeveel ik een drachtige teef extra moest voeren en zij zeiden ongeveer 10 % meer.
Dat kwam in Pippi haar geval op 10 gram extra per dag want ze eet normaal 100 gram.
Dat vond ik al wat weinig, dusa heb er toen 25 gram extra van gemaakt.
Nou, toen ze bevallen was, zag ze er niet uit, graat mager, om maar niet te spreken over de lactatie periode, ondanks dat ze 4 ons per dag kreeg, was het een biaffra hondje, ik schaamde me dood, ik kreeg haar dus niet voller omdat ze te weinig had gehad tijdens de dracht.
Bij het volgende nest heb ik haar na 6 weken gewoon ruim het dubbele gegeven en dat ging heel goed, ook na de bevalling weer zo'n 4a5 ons per dag.

Bij Tanja doe ik het nu in verhouding ook zo, zij krijgt tijdens de lactatie periode ongeveer 2,5 kilo eten en als je er van boven op keek zie je niet dat ze 8 pups moest zogen.
Ook nu de pups ongeveer 3 weken weg zijn ziet ze er alweer prima uit, paar kale plekjes achter haar oren, maar verder prima in conditie
chipjolie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chipjolie »

ik denk dat het voor elke teef anders is, niet te vet voeren maar er mag wel een laagje op zitten, ze hoeft nu niet meer strak in het pak te zijn want de pupjes groeien snel :)
wbt afvallen na de worp, ook dat is voor een ieder anders de ene teef geeft alles aan haar kids en houd niks meer voor zichzelf over en de ander zorgt ook nog eens goed voor zichzelf ;)
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Hanny schreef: Ik probeer juist in het begin, als ik weet dat ze dragend zijn, flink wat te voeren, hebben ze alvast een beetje spek op de ribben.
Ik snap je redenatie, maar ik denk dat je hier toch voorzichtig mee moet zijn. Vroeg in de dracht teveel voeren kan ook veel te grote puppen opleveren. Ik geef ook pas tegen het einde van de dracht meer.
Maar vooral na de geboorte ga ik echt veel voeren, en dan elke paar uur iets aanbieden. Afgewisseld gemalen vlees, puppymelk en kwark met ei en banaan. Bij voorgaande nestjes was ik wat bang dat de teef te zwaar zou worden. Nu met Abby heb ik me daar niet druk over gemaakt.
Ze werd inderdaad gegeven moment wat dikker, maar naarmate de pups meer dronken vloog het er ook weer af. Nu (pups 8,5 week) ziet ze er super uit en ben ik blij dat ik het op deze manier heb gedaan !
Misschien dat Erna je nog wat tips kan geven ? ik weet niet zoveel van dalmaten hoor 8)
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Sammy1980 schreef: Ja het is echt heel erg :-X ze is echt een goorlap!!
Ze vreet stront en niet zo' n beetje ook, liefst mensenstront maar bevroren frolic hopen zijn ook goed.
Hier nog 1.. Vreselijke goorlappen zijn het!
Ziva heeft altijd honger, je zou er nog wat van denken :biggrin2:
Die kan ik een kg voeren en vreet ze nog van straat.
Nu met de kou is het nog erger.

Succes met je hongerlap Lizzy.. Ik hoop dat je eruit komt want aan mijn bijdrage heb je helemaal niks.. ;D
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Ik ben niet zo van de lijstjes en voorschriften en kijk vnl naar de a.s. moeder. Elke teef is anders en ze hebben ook allemaal een verschillende behoefte.  Roos zat de laatste week pas op 1200 gram per dag en normaal eet ze 800 gram. Ze heeft uitstekend voor zichzelf gezorgd en is dikker dan ik gewend ben van teven na de bevallig. Ze at de laatste week wel 3 keer op een dag omdat het in 2 keer teveel werd.

Nu de pups 3 dagen oud zijn eet ze ongeveer 1600 gram per dag en dat is voorlopig zat voor haar. Ze is best spekkig.

Als ik Roos haar gang had laten gaan had ze ook de hele dag door gegeten en was ze nog een keer zo dik geweest. Ze mogen van mij op het laatst best een speklaagje hebben maar moddervet is niet nodig en ook niet wenselijk.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Erna schreef: Ik ben niet zo van de lijstjes en voorschriften en kijk vnl naar de a.s. moeder. Elke teef is anders en ze hebben ook allemaal een verschillende behoefte. Roos zat de laatste week pas op 1200 gram per dag en normaal eet ze 800 gram. Ze heeft uitstekend voor zichzelf gezorgd en is dikker dan ik gewend ben van teven na de bevallig. Ze at de laatste week wel 3 keer op een dag omdat het in 2 keer teveel werd.

Nu de pups 3 dagen oud zijn eet ze ongeveer 1600 gram per dag en dat is voorlopig zat voor haar. Ze is best spekkig.

Als ik Roos haar gang had laten gaan had ze ook de hele dag door gegeten en was ze nog een keer zo dik geweest. Ze mogen van mij op het laatst best een speklaagje hebben maar moddervet is niet nodig en ook niet wenselijk.
OK, dank je Erna. Weet jij nog in welke week bij Roos je meer bent gaan voeren? Maar zij is ook zo'n hongerlap dus...? Gaat ze ook lopen snaaien?
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Ach, arm Biscuitje, :-*
ze eet natuurlijk ook voor tien+ :biggrin2:

geen tips of ervaring :(

(edit: ik lees zo vaak over mensenshit eten...is het echt zover dat mensen in het openbaar hun behoefte doen?) :-[

gatverdegatverdegatver :puke:
Laatst gewijzigd door Neally op wo 23 jan 2013, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Neally schreef: Ach, arm Biscuitje, :-*
ze eet natuurlijk ook voor tien+ :biggrin2:

geen tips of ervaring :(

(edit: ik lees zo vaak over mensenshit eten...is het echt zover dat mensen in het openbaar hun behoefte doen?) :-[

gatverdegatverdegatver :puke:
Nou! Ff ergens in de bosjes en hoppa! Niet begraven oid, nee, gewoon open en bloot laten liggen.
Mijn honden zijn geen hondenpoepvreters gelukkig, een hapje paardenmest of konijnenkeutels gaan er wel in maar niet overdreven, maar mensenpoep schijnt wel heel aantrekkelijk te zijn.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Hier in de buurd heb je wel plekken waar je beter niet kan wandelen met een mensenpoep happende hond :-\

Die van mijn rolt er in :puke: echt alleen maar in mensenpoep, allen ander vieze en rolbaaren dingen laat ze links liggen ::)

Ik moet eerlijke bekennen dat ik zelf ook wel eens de bosjes in duik, ik heb namelijk helen vervelende darmen :-\
Die doen dan van: we hoeven niet, we hoeven niet, we hoeven echt niet........ Maar nu wel en dan ook meteen NU :-X
En ja soms is dat nu dan buiten in het bos of de duinen :-\
Maar ik graaf wel altijd een kuil en begraaf het netjes ;)

Oja veder heb ik geen idee over hoeveel je een drachtige teef moet geven, het nestje wat ik heb " gefokt" voerden ik nog brokken omdat ik niet beter wist :-[
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Lizzy.
ik heb dit topic nog eens na gelezen en eigenlijk schiet je er weinig mee op.
Het is jouw teef en jij moet bepalen wat je zult voeren en hoe veel.
Ik voer mijn kleine honden wel meer, als ik vind dat dat nodig is.
Anderen zeggen, dat er dan misschien te grote pupjes geboren worden, dat zou kunnen, maar ik bepaal wat er gegeten wordt. Ik zie de teef en zie, of ze ribbig is, of niet.
Voor oudere mensen is het toch wel makkelijk.
Gewoon doen, wat je zelf goed vindt. Toen mijn eerste teefje werd gedekt, gebeurde dat  ergens dag 12, beetje er voor beetje er na.
Nu test ik wel, is lekker makkelijk.
Ik voerde mijn teefje gewoon wat ik dacht dat goed was en prima gegaan.
Na de geboorte goed voor alles zorgen en weer prima gegaan.
Wat een gemak, geen verwarrende adviezen, op jezelf vertrouwen, dat moet kunnen.

Hanny
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Hanny schreef: Lizzy.
ik heb dit topic nog eens na gelezen en eigenlijk schiet je er weinig mee op.
Het is jouw teef en jij moet bepalen wat je zult voeren en hoe veel.
Ik voer mijn kleine honden wel meer, als ik vind dat dat nodig is.
Anderen zeggen, dat er dan misschien te grote pupjes geboren worden, dat zou kunnen, maar ik bepaal wat er gegeten wordt. Ik zie de teef en zie, of ze ribbig is, of niet.
Voor oudere mensen is het toch wel makkelijk.
Gewoon doen, wat je zelf goed vindt. Toen mijn eerste teefje werd gedekt, gebeurde dat ergens dag 12, beetje er voor beetje er na.
Nu test ik wel, is lekker makkelijk.
Ik voerde mijn teefje gewoon wat ik dacht dat goed was en prima gegaan.
Na de geboorte goed voor alles zorgen en weer prima gegaan.
Wat een gemak, geen verwarrende adviezen, op jezelf vertrouwen, dat moet kunnen.

Hanny
Ja, zo is het maar net!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh ja, hier in Zuid Holland is dat kennelijk heel normaal, dat je je broek midden in het bos laat zakken ::). Na een mooi weekend stikt het ook van de volle Pampers in het bos ::). Kennelijk is het lastig om een volgescheten luier netjes mee naar huis te nemen of in een prullenbak te dumpen :-X

Hanny, ik heb wel wat aan al deze opmerkingen, eigenlijk. Ja, verschillende adviezen, maar daar houd ik wel van. Ik kan nu kiezen. Voorlopig ben ik haar vandaag lekker wat meer gaan voeren. En ze heeft wel wat minder honger gehad, dus dat is fijn (ze zou nog wel meer lusten hoor, maar er zijn grenzen, ze zou zich zo vet als een pad vreten!).

Bedankt voor al jullie reacties :-*
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Ik zie kans voor een nieuwe belasting: de babyluier-belasting.  ;D
Of je nu wel of niet voldoet aan opruimplicht.....

Maar ik vind het goooooooooooooooorrrr.
(nu stop ik met off)

Plaats reactie