wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?

altijd
31
27%
soms
40
35%
nooit
43
38%

Totaal aantal stemmen: 114

Re: wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?

Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Dobertje schreef: Wat m'n honden moeten eten, pak ik rustig zonder handschoenen vast. Ik ben microbioloog en heb er een idee van hoeveel bacteriën overal rondwaren. Maar zolang m'n eigen bacteriën zich maar gelukkig voelen, ben ik niet zo bang voor die paar extra die ik er bij krijg. En als er een keer iets op je vlees zit dat echt kwaad wil, dan zijn die handschoenen ook zeker geen garantie (m'n zweethond maakte dat net nog duidelijk door z'n oren lekker tussen z'n kipkarkas met pens te hangen). Persoonlijk vind ik de bacteriën die elke dag chloor of dettol overleven enger dan degene die op een vers stukje vlees zitten.

Wat betreft geur en glibberigheid kan ik er goed in komen dat mensen handschoenen prettig vinden. Ik ben bang dat ik daar al teveel aan gewend ben...
Helemaal mee eens!!
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

Ga ook helemaal mee met Dobertje.. Als ontsmetten met dethol en je handen overmatig wassen is vele malen ongezonder als vlees met je blote handen pakken.
Dat we tegenwoordig om de haverklap ziek zijn heeft zo z'n redenen.

Natuurlijk maak ik mn aanrecht schoon maar ontsmetten...nergens voor nodig.
Mijn vriend en ik grappen altijd dat we veel beter weerstand hebben door al het rauwvlees wat door onze handen gaat ;-)
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Ik heb altijd aangeklikt omdat er geen meestal bij stond en soms dekt de lading niet. Ik trek vooral handschoenen aan bij portioneren vanwege de geur die ik, ook na handen wassen, blijf ruiken. Ik heb een heel sterke geurbeleving en ik ga me dan irriteren en elke keer mijn handen blijven wassen. Ik ben niet zo bang voor besmetting zolang mijn handen heel zijn. Zodra ik maar iets aan mijn handen heb, doe ik sowieso handschoenen aan. Voor kleine dingen even gauw pakken daar doe ik ook niet moeilijk over. Goed handen wassen erna.
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

Ik heb altijd gekozen.

Nu is het zo dat dit eigenlijk meestal is. Ben verder niet vies van vlees en pak het zo ook wel op. Maar ik heb kinderen hier rondlopen waar af en toe op ingegrepen moet worden. Als ik uit het zicht ben, vliegen ze elkaar in de haren. Dat laat ik tot op zekere hoogte gaan, maar tis wel zo handig dat ik dan: hup handschoenen uit, hup met schone handen bij mijn kinderen sta. Ok stond ooit met bebloede handen en en mes in mijn handen, mijn kinderen even toe te spreken....dat vond ik achteraf zo'n stom idee  :o :D ;D
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Nooit, behalve als ik pens moet snijden. Dan doe ik een plastic zakje om mijn hand. Dus idd NOOIT handschoenen!  ;D
Larkin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Larkin »

Ik gebruik het voornamelijk met orgaan vlees en zeker bij lever ondanks dat ik het heerlijk vind om in de lever te graaien....Heb jaren in een slagerij gewerkt en als er lever verwerkt moest worden werd ik erbij geroepen....
Ik gebruik wegwerp handschoenen puur voor het gemak zo hoef ik namelijk tig x mijn handen te wassen om ze echt goed schoon te krijgen..
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

O echt? Lever brrrr......daar krijg ik altijd de neiging mee om in te gaan zitten knijpen BBRRRRR :biggrin2:
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

Senta schreef: O echt? Lever brrrr......daar krijg ik altijd de neiging mee om in te gaan zitten knijpen BBRRRRR :biggrin2:
net of je een stressbal in je handen heb :biggrin2:
gr paulien en ruud
lachnat
4-sterren
4-sterren

Bericht door lachnat »

Soms maar eigenlijk alleen bij pens en vis, bij beide alleen omdat ik anders het idee heb dat er na 10x wassen en lotion de geur nog aan me handen zit 8) Zit tussen me oren.

Verder nooit, beetje koude vingers kan ik wel tegen, gewoon zo min mogelijk vast houden tijdens het snijden :P of de verpakking er een stuk omhouden waar je het vast kan houden.
Wat betreft wondjes, tja bij elke snijbeurt heb ik wel een paar schammetjes, ben nogal lomp 8) maar nog nooit een ontsteking gehad.
En wat ik in oktober deed daar had een stom rubber/latex handschoentje toch ook niet tegen geholpen ::) Zo diep dat het geplakt moest worden en er nu een litteken zit, tja shit happens heb wel weer een nieuwe tetanus prik gehad dus zit de komende jaren weer goed :biggrin2:
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Om te protioneren of hun dagelijkse maaltijd klaar te zetten, gebruik ij geen handschoenen. maar als ik  vlees maal en  een dagrantsoen voor Bindi klaarmaak (alles gemalen)  dan heb ik hanschoenen aan.
Zeker met blubber als gemalen  lever  of gemalen niet.  :cry2:

ik vind dat heel vervelend aanvoelen aan mijn handen, en ik wil evenmin  met3 weken  barfmix onder mijn nagels  rondlopen  :biggrin2:
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

heb soms gestemd, normaal gesproken nooit alleen bij verwerken van de pens, omdat ik na een paar keer handenwassen nog steeds de pens ruik :P
Eranthe
4-sterren
4-sterren

Bericht door Eranthe »

Sietie schreef: heb soms gestemd, normaal gesproken nooit alleen bij verwerken van de pens, omdat ik na een paar keer handenwassen nog steeds de pens ruik :P
Als je na het verwerken van de pens met ingezeepte handen even over de metalen boog van de kraan wrijft, dan is de pens lucht in no time van je handen verdwenen.  ;)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Hier ook soms, maar de laatste tijd eigenlijk steeds vaker tijdens het portioneren. Werkt tegen bevroren en stinkende handen  :biggrin2: Bij het verdelen van de maaltijd voor die dag gebruiken we nooit handschoenen.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Oja nog een bijkomend voordeel van handschoentjes. Als ik klaar ben pak ik met de linkerhandschoen de vuile zakjes, trek hem over de rechter heen en al het vuile goed zit luchtdicht in de handschoenen (Wegwerpdingen)
Nooit geen last van stinkende prullenbaken, en kruisbesmetting
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

In Nederland met hooguit een paar honden te voeren nooit. Hier wel in de herfst/winter/lente, vanwege de kou. In de zomer niet. Maar vaak bereid ik het vlees niet, dat doet meestal mijn vriend en dan zonder handschoenen.

Plaats reactie