Enostosis - Overbezorgd of niet?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Enostosis - Overbezorgd of niet?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Shifare schreef: Ik ben bij Any Animal geweest woensdag.
De diagnose enostosis klopte.
ik heb een aanpassing aan het dieet gekregen voor de eerste 10 dagen en nog een aanpassing voor de 6 weken daarna.
Als de 6 weken overzijn moet ik contact opnemen of er misschien foto's gemaakt moeten worden.

Echo heeft 2 flexibele knieschijven, als ze anderhalf is moet ik foto's laten maken over hoe en wat.
En wil je de dieet aanpassingen met ons delen? Want dat is wel interessant voor ons om te weten!
Shifare
3-sterren
3-sterren

Bericht door Shifare »

Natuurlijk!
Ik moet weer de normale percentages voeren maar de eerste 10 dagen de helft van wat ze normaal krijgt. (echo zou nornaal 440 moeten krijgen en nu krijgt ze dus 10 dagen 220)

En na die 10 dagen krijgt ze 3/4 van wat ze normaal zou mogen.

Het gaat om calorieën zei erwin.
Hij heeft het echt heel goed uitgelegd en ik snapte het toen ik daar was maar ik kan nu niet met 100% zekerheid weten of ik het juist navertel als ik die hele uitleg neerzet xD
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Shifare schreef: Natuurlijk!
Ik moet weer de normale percentages voeren maar de eerste 10 dagen de helft van wat ze normaal krijgt. (echo zou nornaal 440 moeten krijgen en nu krijgt ze dus 10 dagen 220)

En na die 10 dagen krijgt ze 3/4 van wat ze normaal zou mogen.

Het gaat om calorieën zei erwin.
Hij heeft het echt heel goed uitgelegd en ik snapte het toen ik daar was maar ik kan nu niet met 100% zekerheid weten of ik het juist navertel als ik die hele uitleg neerzet xD
Mjah, en dit zijn lastig dingen. De ene dierenarts adviseert veel minder bot te voeren (aanzienlijk veel minder bot) en nu weer een andere die aan calorie restrictie doet en het vleesbotgehalte gelijk laat... 
Shifare
3-sterren
3-sterren

Bericht door Shifare »

We gaan zien of het werkt :)!
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

ik dacht eigenlijk dat een hond een teveel aan natuurlijke calcium (uit botten dus) gewoon uit poept en dat dit dus geen kwaad kan.
Shifare
3-sterren
3-sterren

Bericht door Shifare »

Dat is waar.
Wat ik wel begrepen heb is dat er door een hoge dosis calcium een bepaald hormoon niet meer aangemaakt wordt wat (om het even simpel uit te leggen) "bot weg eet" aan de binnenkant van het bot (tijdens het groeien) waardoor er meer druk ontstaat op de bloedvaten en uiteindelijk op het botvlies.
Maar wat ik begrepen heb is het bij Echo dus dat ze teveel calorieën binnenkrijgt en dat het daardoor fout gaat.
Ik weet niet of er meerdere oorzaken/vormen van groeipijn zijn.
Tijd zal het leren. Ik hoop dat het werkt.
Laatst gewijzigd door Shifare op za 26 jan 2013, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

Echo is al niet vet en om haar dan maar de helft te gaan geven, dan blijft er niks van haar over.
Het is simpel gezegd om de caloriën minder te maken door maar de helft van de normale porties te gaan voeren. Maar kun je niet met Erwin overleggen om dan gewoon magerder produkten te gaan voeren maar meer in gewicht?
Shifare
3-sterren
3-sterren

Bericht door Shifare »

Echo is niet dik inderdaad.
Ze eet thuis de laatste tijd bijna nooit haar bak leeg en ik schuif meestal het eten wat ze niet opeet door naar de volgende dag.

Ik heb voor de zekerheid even gebeld.
Liever even een tijdje iets te dun en dan weer aan laten komen dan gewone porties voeren en last.
Dus gewoon het opgegeven dieet volgen.

Ik kijk wel even hoe het gaat als ze echt te dun wordt dan bel ik of ga ik langs.
poespas
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door poespas »

Ik ben ook bij Any Animal geweest, maar alleen om het Bandit dieetvoer op te halen. Het is niet echt dicht bij mij in de buurt, maar als het goed is, komt er een adresje bij mij de buurt die het ook gaat leveren.

Ik heb dit topic met interesse gelezen, want mijn kortpotige hond heeft dus ook Enostosis. Tot nu toe in één poot, maar ik heb begrepen dat het regelmatig gebeurt dat het in meedere poten voorkomt.

In het topic 'groeipijn' http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,110765.0.html heb ik wat uitgebreider gereageerd.

Plaats reactie