Drachtige teef, alsmaar honger.....

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Drachtige teef, alsmaar honger.....

ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Mijn moeder was 28 kilo aangekomen van mij en ik heb geen overgewicht  :biggrin2:
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

M'n moeder was een olifant bij mij! Ze twijfelde zelfs of er niet nog 1 in zat  ::)
En ik ben ook niet in het bezit van overgewicht en m'n mams ook niet :biggrin2:
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Ik denk dat je een goeie balans hebt Lizzy als ze geen schreeuwende honger heeft maar goeie trek  ;)
Te dik wil je d'r zeker niet hebben voor de bevalling!
bosliefje
4-sterren
4-sterren

Bericht door bosliefje »

'Kans' en 'vaker' betekent dus niet altijd!
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

Biscuit is gewoon prima zoals ze nu is , niet te dik en zeker ook niet te dun ( zit een beetje vlees op haar botten ) ik zei het je al en doe het nog een keer , blijven voeren op zicht en gevoel ! tot ze aangeeft dat de grote maaltijd niet meer lekker valt 1 grotere en evt 2 kleinere maaltijden geven  :-*
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

henneke schreef: Biscuit is gewoon prima zoals ze nu is , niet te dik en zeker ook niet te dun ( zit een beetje vlees op haar botten ) ik zei het je al en doe het nog een keer , blijven voeren op zicht en gevoel ! tot ze aangeeft dat de grote maaltijd niet meer lekker valt 1 grotere en evt 2 kleinere maaltijden geven :-*
Wijze woorden Hen!
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

Erna schreef: Wijze woorden Hen!
1 keer per jaar he , dit was het dan :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

henneke schreef: 1 keer per jaar he , dit was het dan :biggrin2:
Dit jaar is een uitzonderlijk jaar, je zit al op 3 :biggrin2:

Maar in overleg met/op aanraden van Henneke ben ik inderdaad ook 3 kleine maaltijd gaan voeren en 1 redelijke grote, na de wandeling, zoals ze gewend is. Om haar meer gevoel van voldoening te kunnen geven. En dat gaat wel een stuk beter.

Henneke kijkt ook met een scherp oog mee, of ons kamerolifantje niet te dik wordt :biggrin2:. En niet te dun is.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Super !

Wat ik verder nog geleerd heb bij mn vorige nestjes ten op zichte van mn laatste nestje is dat ik voorheen ook tijdens het zogen erop lette dat de teef niet te dik werd.... Met als resultaat dat met 3 weken de melkproduktie terug liep en ik bij moest voeren, en dat mijn teefje aan het eind van de puppen periode eigenlijk te mager was.
Ik heb dat bij abby nu bewust anders gedaan. Ik ben haar direct na de bevalling heel veel gaan voeren. Echt elke 2 a 3 uur iets aanbieden.
(ik wisselde af; zelfgemalen kvv, melk+biest en griekse yoghurt met banaan en ei). En eigenlijk zoveel als ze op kon, wekenlang. Dat was dus ruim een kilo de eerste weken (normaal eet ze 400 gram). En Abby had in tegenstelling dus tot haar moeder, ontzettend veel melk ! Met 6 weken vond ik het wel goed, en wilde ik dat ze minder mellk zou produceren- dus toen ben ik haar een stuk minder gaan voeren, en toen viel ze ineens zo snel af, dat ik daar niet blij van werd. Dus ik ben haar veel blijven voeren tot de puppen weg gingen (600-700gram).
Eigenlijk alleen de laatste week was er echt geen melk meer.
Abby weegt normaal 16,5 kilo. Bij de bevalling was ze 21 kilo. En nu 9 weken na de bevallin zit ze op 18,5 kilo. Ze is nu iets te dik, maar ziet er super uit ! Volgende keer doe ik het weer zo !
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Herkenbaar! Ik heb Indra na de bevalling laten eten zo vaak en veel ze wilde en lekker verwend. De melk stroomde rijkelijk, bezoek keek er van op hoe mooi ze er uit bleef zien  en ze was na het uitvliegen van 't nest 2 kilo zwaarder dan normaal :) Moet ik ook bij zeggen dat Indra haar energie echt in het moederen heeft gestopt en ze dus in tegenstelling tot vóór de bevalling geen lange tochten gewandeld heeft.
Ik vergeet nooit dat de da assistente vlak na het uitvliegen n.a.v. wegen streng zei "Ze is aangekomen!" terwijl ik ape trots was daar op :biggrin2:

Qua voeren nu helemaal met Henneke eens: Blijven voeren op zicht en gevoel. Daarnaast je niet blind staren op richtlijnen, maar zeker ook blijven kijken naar wat Biscuit aan geeft.

Plaats reactie