BARF voor teckels

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: BARF voor teckels

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Voor een hondje van 5 kilo moet je denk ik richting 100 tot 120 gram denken. Ik heb er 1 van 7 kilo en die eet 100 gram.
Het is dus erg hond-gebonden 2% is het gemiddelde en dan zit je op 100 gram  :)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik denk dat het ook erg van de hoeveelheid beweging afhangt hoeveel je moet voeren.
Ik heb er een van 11 kilo die eet momenteel 500 gram (4,5% dus) :-X
Ooit een dwergteckeltje te logeren gehad, ik weet het gewicht niet meer maar het was echt een dwergje, die bleef netjes op gewicht bij 3%.
Petra
1-ster
1-ster

Bericht door Petra »

Hij loopt elke dag de losloopwandeling mee en die duurt ongeveer anderhalf uur minimaal.Ik heb net de rekenhulp gevonden,handig zeg :worthy:
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Hier ook eentje van 7 kg die krijgt 220 gram , 3 % dus , met soms een uitschieter naar 250 a 265 gram . Zet ik haar permanent op 3,5 % dan word ze te dik
Je ziet dus dat er nogal wat verschillen zijn , zou ik mijn hondje de hoeveelheid geven die Tom van Martine krijgt dan zou ze dood neervallen  :biggrin2:
Mijn Russeltje is 9,5 jaar en de meest tijd nog erg beweegelijk , heeft ze bv flink gezwommen dan heeft ze echt meer nodig
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

smulpaap schreef: Hier ook eentje van 7 kg die krijgt 220 gram , 3 % dus , met soms een uitschieter naar 250 a 265 gram . Zet ik haar permanent op 3,5 % dan word ze te dik
Je ziet dus dat er nogal wat verschillen zijn , zou ik mijn hondje de hoeveelheid geven die Tom van Martine krijgt dan zou ze dood neervallen  :biggrin2:
Mijn Russeltje is 9,5 jaar en de meest tijd nog erg beweegelijk , heeft ze bv flink gezwommen dan heeft ze echt meer nodig
Raar he, en Tom is toch echt geen bankaardappel, al zou hij dat af en toe wel willen  :biggrin2:
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Martine-Tom schreef: Raar he, en Tom is toch echt geen bankaardappel, al zou hij dat af en toe wel willen  :biggrin2:

Nou dat komt hier in het woordenboek (nog) niet voor , al merk ik wel dat ze ietsje rustiger begint te worden  :biggrin2:
Voorheen was strand heen en terug in de volle versnelling .... racen . tegenwoordig is het alleen op de heenweg
En na zo,n race is de volgende dag alleen wandelen prima  :biggrin2:
Petra
1-ster
1-ster

Bericht door Petra »

Bankaardappel :lolabove:
Het lukt mij niet om het te kopiëren :rant:
koningBilly
1-ster
1-ster

Bericht door koningBilly »

Hier ook een poging tot barf voor de teckel maar ik vind t ongelofelijk moeilijk om aan die kleine porties te komen.
Een vleesbot/rib weegt al snel t zwaar voor de max 350 gr dat ie mag hebben in totaal. En dan zou ie nog wat moeten afvallen, dan schiet er helemaal niks meer vanover.
Kvv kan je nog in kleine porties maken.
Ik subbel dus een beetje.
Ben wel benieuwd wat jullie zoal geven dan en ik welke porties...
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

koningBilly schreef: Hier ook een poging tot barf voor de teckel maar ik vind t ongelofelijk moeilijk om aan die kleine porties te komen.
Een vleesbot/rib weegt al snel t zwaar voor de max 350 gr dat ie mag hebben in totaal. En dan zou ie nog wat moeten afvallen, dan schiet er helemaal niks meer vanover.

Tja , net wat je wilt geven en waar je aan kunt komen . Vleugeltjes zijn bv al leuk voor zo,n kleintje die zijn al ""op maat "" nekjes idem of konijnenkopjes , al zitten daar soms ook forse exemplaren bij .( Al is een konijnenkop weer geen beginners vleesbot ) Het is voor die kleintjes nu eenmaal veel knip en hakwerk . Als je 1 hondje hebt dan is het denk ik handiger om bv spier en orgaan per kilo te kopen i.p.v hele hompen van 10 kilo . Mijn kleintje eet eigenlijk alles , ik sloop bv  ook hele konijnen voor haar in porties . Hele kippen idem . Daar eet ze dan een aantal dagen van . Het is ook maar net wat je hondje hebben kan . Er zijn kleintjes die een dubbele portie vleesbot aankunnen , dus dan kan je op zo,n dag een groter stuk vleesbot geven . Mijn eigen kleintje kan dat niet . Zij doet het het beste op elke dag vleesbot en spier en orgaan plus groenten . Verder hangt het er ook vanaf waar je je spullen wilt kopen . Bij bv een poelier kan je ook eens vragen , die hebben kwartelkarkas , vleugeltjes etc . Ik weet dat bv Lupa weleens konijnenvoorpootjes heeft (gehad ) of dat nog zo is ? Of je kan bv eens kijken hier op BP of er iemand bij jouw in de buurt zit met meerdere of grotere honden . En dan bv het vleesbot samen delen ?
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik weet niet of je deze leverancier kent ? Die heeft ook het nodige kleine spul ,  er staan foto,s op de site zodat je een idee hebt ,een konijnenkarkas zoals hier op de afbeelding is ook heel goed op maat te knippen

http://www.naturis.nu/index.php?main_pa ... cts_id=582
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

koningBilly schreef: Hier ook een poging tot barf voor de teckel maar ik vind t ongelofelijk moeilijk om aan die kleine porties te komen.
Nou eh.... hier 2 poezendames die elk 80/90 gr barf per dag eten in 2 maaltijden... dus heb je even :D
Je ontkomt niet aan enig knip en hakwerk maar anderzijds kom je ook een end met 1 kilo..voor jouw hond zou t dus op 150 -170gr aan vleesbot komen, dat is niet heel erg weinig hoor.
kippenvleugels zijn makkelijk, kippenruggen zijn makkelijk te portioneren, kwartelkarkassen wegen weinig , parelhoenkarkas laat zich ook makkelijk  delen net als eendenruggen en eendennekken , konijnkarkas... mogelijkheden te over hoor , je moet in niet te grote beesten denken
Tegen de tijd dat jullie vergevorderde barfers zijn kijk je weer verder
koningBilly
1-ster
1-ster

Bericht door koningBilly »

Ja nekjes krijgt ie nu, geitenrib of een lamsrib, ja idd kleiner denken.

80 gram/// :worthy: respect  :o ;)

Ik moet er gewoon nog wat handiger in worden.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

koningBilly schreef: Ja nekjes krijgt ie nu, geitenrib of een lamsrib, ja idd kleiner denken.

80 gram/// :worthy: respect  :o ;)

Ik moet er gewoon nog wat handiger in worden.

Ooh maar daar ontwikkel je een oog voor hoor . Ik weet inmiddels precies hoe groot ( hmm klein  :biggrin2: ) ik moet knippen . Dan weeg ik het na en zit er nooit ver vanaf

Plaats reactie