Voor de mensen met een moestuin.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Voor de mensen met een moestuin.
Bak voor een courgette....hmmm.... je hebt ook wel van die grote houten bakken...
-
hannabelgje
- 5-sterren

Heb je niet een hoek in de tuin waar ie in de volle grond kan?
ja, die had ik vorige pagina geplaatseelke schreef: Bak voor een courgette....hmmm.... je hebt ook wel van die grote houten bakken...
De wattes? Courgettes?? Ja zou wel kunnen..hannabelgje schreef: Heb je niet een hoek in de tuin waar ie in de volle grond kan?
Heb ook watermeloen zaden.. Moeten die perse het hele jaar onder een kas?
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ziet er leuk uit, maar dit is waarschijnlijk geïmpregneerd hout. Behandeld met viezigheid om lang goed te blijven. Is voor een bloembak niet erg, maar die stofjes wil je niet in de aarde waar je de groenten uit gaat eten. Even opletten dus, als je iets kant en klaar koopt dat het onbehandeld hout is! Geldt natuurlijk ook voor alles wat je zelf in elkaar knutselt.Nadia schreef: Is er ergens een site waar alle groente opgesomt staan hoe te kweken etc etc..
@ Hanna, speciekuip ziet niet zo leuk uit![]()
![]()
Maar ik weet wat je bedoeldIk ga eens opzoek op marktplaats..
Zou zo iets ideaal zijn voor courgettes?
![]()
Succes allemaal!
Oke, dank voor de info! Dit was 'even' een foto van internet geplukt-Annemarie- schreef: Ziet er leuk uit, maar dit is waarschijnlijk geïmpregneerd hout. Behandeld met viezigheid om lang goed te blijven. Is voor een bloembak niet erg, maar die stofjes wil je niet in de aarde waar je de groenten uit gaat eten. Even opletten dus, als je iets kant en klaar koopt dat het onbehandeld hout is! Geldt natuurlijk ook voor alles wat je zelf in elkaar knutselt.
Succes allemaal!![]()
Ja, maar die is rechthoekig, en aan de ene kant van dat klimhout. De courgette's die ik wel succesvol heb op laten groeien, waren wel 1.5 meter rond in doorsnee.Nadia schreef: ja, die had ik vorige pagina geplaats![]()
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bij het moestuinforum laten ze de courgettes klimmen in ongeveer zo'n bak als die je al liet zien Nadia.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ok.Nadia schreef: Oke, dank voor de info! Dit was 'even' een foto van internet geplukt![]()
Ik zou dat bakje wat je eerder liet zien dus maar voor de kaarsen bewaren, ziet er uit alsof er white wash op zit.
Het is wel een hartstikke leuk bakje.
Iemand nog tips voor dwergfruitbomen, appel/peer/kers, in speciekuipen? Die van mij staan er 3 jaar in en ik heb vorig jaar, aan 1 van de boompjes een mini appeltje gehad die er ook weer snel afviel. Wat doe ik fout?
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ja, lijkt mij ook leuk!keetje schreef: Ik wil wel aan de paddestoelen dit jaar, lijkt me ook zo leuk, op een baaltje stro ofzo.![]()
Wij hebben vorig jaar Shii take deuvels gekocht, die zitten nu in een flinke boomstam die staat op een beschut en donker plekje in de tuin. Nog een jaartje wachten en dan hoop ik dat we onze eigen paddo's kunnen eten.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Gezien het wortelgestel van een boom, denk ik niet dat die het goed doen in een speciekuip eerlijk gezegd.keetje schreef: Iemand nog tips voor dwergfruitbomen, appel/peer/kers, in speciekuipen? Die van mij staan er 3 jaar in en ik heb vorig jaar, aan 1 van de boompjes een mini appeltje gehad die er ook weer snel afviel. Wat doe ik fout?
Ohhhhhhhh, ik heb net het moestuinforum ontdekt!!!
Er gaat een wereld voor me open,.... is zeker een tip voor de beginnende moestuiners onder ons!
Er gaat een wereld voor me open,.... is zeker een tip voor de beginnende moestuiners onder ons!
Maar die patio boompjes, die ze overal volop verkopen? Die ook niet?hannabelgje schreef: Gezien het wortelgestel van een boom, denk ik niet dat die het goed doen in een speciekuip eerlijk gezegd.
Dan maar proberen of ik ze ergens in de volle grond kwijt kan dit voorjaar.
Nog een jaar wachten? Gaan die niet gelijk aan de groei dan??-Annemarie- schreef: Ja, lijkt mij ook leuk!
Wij hebben vorig jaar Shii take deuvels gekocht, die zitten nu in een flinke boomstam die staat op een beschut en donker plekje in de tuin. Nog een jaartje wachten en dan hoop ik dat we onze eigen paddo's kunnen eten.![]()