Groeipijn
Moderator: Lizzy
-
CooperFlow
- 3-sterren

Re: Groeipijn
Nou, het zou natuurlijk zomaar kunnen? Aan de andere kant weet ik dat Orijen alleen biologisch vlees gebruikt. Dus dan zou je weer zeggen dat daar geen rotzooi als groeihormonen in zit? Nou ja, ik weet het ook niet. Het enige wat ik weet is dat ik hem nu sinds die carnibest niet meer hoor piepen. En in die paar weken dat hij Orijen kreeg lag hij echt de hele avond onrustig te piepen en hij liep veel heen en weer alsof hij zichzelf in de weg zat. Dat is nu echt weg. Dus de Orijen gaat tot hij een jaar is in een afgesloten ton en dan ga ik het tegen dit tijd wel opmaken door af te wisselen met kvv. Ik ga het ook niet weggooien want het is wel een goeie brok en ik heb nog een voorraad van ongeveer 70 euro....
- poespas
- 1-ster

- Contacteer:
Ja, ik had ook net een zak puppybrokken gekocht, maar daar heb ik nu waarschijnlijk niks meer aan. Dixie heeft nog steeds erg veel last. Ze staat nu een week op het Bandit voer, maar ik zie nog geen verschil. integendeel, het lijkt wel erger te worden, want ze is nu constant mank. Ik ben haar gisteren toch maar weer de Rimadyl gaan geven, want ik vind het zo zielig dat ze zo'n pijn heeft. Ze piept niet, maar ik zie dat ze pijn heeft aan dat pootje. Hopelijk komt er snel verbetering, anders ga ik weer naar de dierenarts. Het kan natuurlijk ook niet binnen een week over zijn, alhoewel ik dat wel heb gelezen van sommige honden.
Ik zou even contact opnemen met Tannetje
-
sella
Buffel heeft tijdens het opgroeien heel veel groeipijn gehad, tot een maand of 15 aan toe wisselend door zijn hele lijf heen op de grote botten.
Ook met rontgen vastgesteld. Ik heb hem heel lang aangepast barf gevoerd, oa minder bot, minder rood vlees, witvis ect. Toen hij vorig jaar niets meer kon verteren door een infectie in zijn maag/darm stelsel, heb ik bot, orgaan en spiervlees gemalen en moest ik dat 6 keer per dag voeren.
Ik voerde al heel lang 1 keer per dag, en vanaf een jaar soms een vastendagje.
Hij heeft een week maar 50 gram per dag gegeten, tegenover normaal 1250 gram.
En toen opeens was de hevige groei eruit en is het langzaam aan uitgedoofd. Maar op controle foto van zijn rug met 18 maanden zag je nog wat wolkjes in zijn bekken.
In Buffel zijn nest zijn er ook een paar op brok gegaan en die hebben nog ergere groeipijn gehad, zo erg dat er overwogen is in te slapen.
Ik weet niet meer zo goed wat ik moet denken.
Diego oudduitse herder afgespeend op brok en tot 12 maanden brok gehad, is zo ziek geweest van de groeipijn dat hij 41 graden koorts had, en niet meer wilde lopen, eten of drinken. de orthopeed heeft hem met 4 maanden op zware pijnstililng gezet en was tevreden dat ik hem toen al op volwassen voeding had gezet.
Buffel oudduitse herder, afgespeend op rauw, had met 12 weken al zo een groeipijn dat hij midden op straat tijdens het oversteken ging liggen en weigerde verder te gaan. Als ik hem optilde, gilde hij het uit van de pijn. Dus op pijnstilling. En aangepast dieet, en aangepaste beweging. Nestgenootjes op brok hadden het vele malen slechter en waren met 12 maanden wel op hoogte. Buffel is langzamer omhoog gegaan en is met 18 maanden gaan uitzwaren.
Het blijft een lastige materie. Beide teven hadden wel puppenbrokken gekregen voor de calcium, dat hoor je achteraf he
Ik neig toch naar het komt uit de dracht vandaan.
Ook met rontgen vastgesteld. Ik heb hem heel lang aangepast barf gevoerd, oa minder bot, minder rood vlees, witvis ect. Toen hij vorig jaar niets meer kon verteren door een infectie in zijn maag/darm stelsel, heb ik bot, orgaan en spiervlees gemalen en moest ik dat 6 keer per dag voeren.
Ik voerde al heel lang 1 keer per dag, en vanaf een jaar soms een vastendagje.
Hij heeft een week maar 50 gram per dag gegeten, tegenover normaal 1250 gram.
En toen opeens was de hevige groei eruit en is het langzaam aan uitgedoofd. Maar op controle foto van zijn rug met 18 maanden zag je nog wat wolkjes in zijn bekken.
In Buffel zijn nest zijn er ook een paar op brok gegaan en die hebben nog ergere groeipijn gehad, zo erg dat er overwogen is in te slapen.
Ik weet niet meer zo goed wat ik moet denken.
Diego oudduitse herder afgespeend op brok en tot 12 maanden brok gehad, is zo ziek geweest van de groeipijn dat hij 41 graden koorts had, en niet meer wilde lopen, eten of drinken. de orthopeed heeft hem met 4 maanden op zware pijnstililng gezet en was tevreden dat ik hem toen al op volwassen voeding had gezet.
Buffel oudduitse herder, afgespeend op rauw, had met 12 weken al zo een groeipijn dat hij midden op straat tijdens het oversteken ging liggen en weigerde verder te gaan. Als ik hem optilde, gilde hij het uit van de pijn. Dus op pijnstilling. En aangepast dieet, en aangepaste beweging. Nestgenootjes op brok hadden het vele malen slechter en waren met 12 maanden wel op hoogte. Buffel is langzamer omhoog gegaan en is met 18 maanden gaan uitzwaren.
Het blijft een lastige materie. Beide teven hadden wel puppenbrokken gekregen voor de calcium, dat hoor je achteraf he
-
TijgerPuck
- 3-sterren

Het stinken uit de bek kan ook een teken van ontgifting zijn.
Je kan bij groeipijnen eventueel ook Puur Bot geven, blijk goed te werken. maar ik heb zelf geen ervaring ermee.
Ik geef zelf CarniVoer en ben er erg tevreden over.
Omega 3 kan trouwens ook goed werken tegen stinken uit de bek.
Succes
Je kan bij groeipijnen eventueel ook Puur Bot geven, blijk goed te werken. maar ik heb zelf geen ervaring ermee.
Ik geef zelf CarniVoer en ben er erg tevreden over.
Omega 3 kan trouwens ook goed werken tegen stinken uit de bek.
Succes
-
CooperFlow
- 3-sterren

Wat een verhalen over die groeipijnen zeg. Ik heb nooit geweten dat het zo erg kon zijn. Met mijn Cooper gaat het inmiddels erg goed. Hij staat op de carnibest en ik wissel om de dag een ochtend af met wat Wolfsblut brokken. Ik heb de Alaska Salmon en dat vindt hij zo lekker. Ik geef het hem namelijk in de speelbal als ik wegga. Dus dan blijft die maag er ook een beetje aan gewend om af en toe wat brokken te krijgen. Ik hoor hem helemaal niet meer piepen en ik moet ook zeggen dat ik hem iets minder beweging geef. Ik betrapte me er steeds op dat ik eigenlijk wel erg lang wandel. Ik ben per wandeling terug gegaan naar een half uur ipv een uur.
-
TijgerPuck
- 3-sterren

Hé CooperFlow waarom geef je brokken?
- poespas
- 1-ster

- Contacteer:
Dixie, mijn Franse Bulldogpup van bijna 5,5 maanden doet het sinds een paar dagen ineens een stuk beter. Of dat het gevolg is van het aangepaste voer, weet ik natuurlijk niet zeker, maar het lijkt er toch wel op.
Ik heb gelezen dat het beter is om dit soort honden een beetje schraal te houden. Dixie is een stevige pup. Niet te dik, maar gewoon, lekker stevig
Sinds gisteren heb ik haar op twee maaltijden per dag gezet in plaats van drie. Haar voer weeg ik af in de weegschaal en ze krijgt nu 350 gram Bandit (voer voor honden met groeipijn) per dag. Als snack krijgt ze af en toe een gedroogd sprotje of stukje witvis. Ze weegt overigens ruim 9 kilo.
Met de brokjes ben ik al zeker twee weken geleden gestopt, alhoewel ze daar niet veel van kreeg. Orijen puppybrokken zijn gewoon een beetje 'too much' voor haar. Het is ook niet nodig, want ze doet het goed op KVV en ze slaat nooit een maaltijd over.
Sinds eergisteren loopt ze ineens een stuk beter en gaat niet meer telkens zitten of zelfs liggen tijdens het spelen of lopen. Na de wilde stoeispelletjes met onze andere FB loop ze ook niet meer helemaal kreupel. Ook 's nachts gaat het beter. Ze was de laatste tijd erg onrustig en draaide zich telkens om. Ze ligt bij mijn man en mij in bed, dus we merkten dat ze zich niet happy voelde.
Ik hoop dat het herstel zich doorzet en dat ze het verder zo goed blijft doen. Ik vind het echt afschuwelijk om zo'n lief pupje zoveel pijn te zien lijden.
Ik heb gelezen dat het beter is om dit soort honden een beetje schraal te houden. Dixie is een stevige pup. Niet te dik, maar gewoon, lekker stevig
Met de brokjes ben ik al zeker twee weken geleden gestopt, alhoewel ze daar niet veel van kreeg. Orijen puppybrokken zijn gewoon een beetje 'too much' voor haar. Het is ook niet nodig, want ze doet het goed op KVV en ze slaat nooit een maaltijd over.
Sinds eergisteren loopt ze ineens een stuk beter en gaat niet meer telkens zitten of zelfs liggen tijdens het spelen of lopen. Na de wilde stoeispelletjes met onze andere FB loop ze ook niet meer helemaal kreupel. Ook 's nachts gaat het beter. Ze was de laatste tijd erg onrustig en draaide zich telkens om. Ze ligt bij mijn man en mij in bed, dus we merkten dat ze zich niet happy voelde.
Ik hoop dat het herstel zich doorzet en dat ze het verder zo goed blijft doen. Ik vind het echt afschuwelijk om zo'n lief pupje zoveel pijn te zien lijden.
joepieeee 
-
Shifare
- 3-sterren

Echo is sinds een paar dagen loops.
Ze doet het volgens mij wel beter met het aangepaste voerregime.
Ik heb niet het percentge bot verminderd.
Ik zorg er wel voor dat ze niet boveb de 45% bot uit komt! Ook gaf ik al geen vet en sneed dat altijd van het vlees af maar nu ben ik daar nog actiever in.
Al merk ik dat dat bij de konijnkarkassen lastig te volbrengen is.
Ik zorg er wel voor dat ze niet boveb de 45% bot uit komt! Ook gaf ik al geen vet en sneed dat altijd van het vlees af maar nu ben ik daar nog actiever in.
Wat is de reden dat je al het vet weg snijdt?Shifare schreef: Echo is sinds een paar dagen loops.
-
Shifare
- 3-sterren

Omdat vet lege calorieën zijn die wel vullen maar bijna niets bijdragen.
Daarbij staat ze op een voerschema waarbij ze minder eten krijgt om het groeiproces wat te vertragen. Aangezien het gaat om hoeveel calorieën ze binnen krijgt ivm haar groeipijn.
Dan zorg ik dus dat ze daar zo min mogelijk van nodig heeft.
Daarbij staat ze op een voerschema waarbij ze minder eten krijgt om het groeiproces wat te vertragen. Aangezien het gaat om hoeveel calorieën ze binnen krijgt ivm haar groeipijn.
Vet zorgt vooral voor energie, en heeft op zich weinig voedingswaarde. Bovendien geeft het eerder een verzadigd gevoel. Ik zou het dan juist niet wegsnijden denk ik.Shifare schreef: Omdat vet lege calorieën zijn die wel vullen maar bijna niets bijdragen.
- poespas
- 1-ster

- Contacteer:
Het gaat beslist niet om de calorieën, maar om het calcium. Pups nemen al het calcium op uit hun voeding, ook al hebben ze niet alles nodig en daar gaat het dus fout. Vandaar dat ik nu Bandit voer, wat heel anders is van samenstelling, maar er zitten zeker niet minder calorieën in.Shifare schreef: Omdat vet lege calorieën zijn die wel vullen maar bijna niets bijdragen.
Zo ongeveer was ook mijn ideepoespas schreef: Het gaat beslist niet om de calorieën, maar om het calcium. Pups nemen al het calcium op uit hun voeding, ook al hebben ze niet alles nodig en daar gaat het dus fout. Vandaar dat ik nu Bandit voer, wat heel anders is van samenstelling, maar er zitten zeker niet minder calorieën in.