kan je evt ophalen in woerden
Verzamelgroep: Zuid Holland
Moderator: Charlie Angel
Re: Verzamelgroep: Zuid Holland
Kukeleku heeft ook kipkarkassen voor 0,50 bedenk ik net.
- MerelsMommy
- 3-sterren

Hee, dat is een goede tip!
Ze staan ook op de markt in Pijnacker en dat is vlakbij.
Heb ze meteen gemaild met de vraag of ik het kan bestellen en het dan daar ophalen.
Dankjewel Thea!!
Ze staan ook op de markt in Pijnacker en dat is vlakbij.
Heb ze meteen gemaild met de vraag of ik het kan bestellen en het dan daar ophalen.
Dankjewel Thea!!
-
TessaThomas
- 5-sterren

Waarom wil je eigenlijk kale karkassen? * is nieuwsgierig *
- MerelsMommy
- 3-sterren

Ik heb een moeilijke hond qua eten. Hij is ten eerste nogal kieskeurig en ten tweede kan hij niet overal tegen. Hij heeft snel last van z'n darmen. Zo is een snippertje rund al genoeg om 'm horizontaal en vloeibaar te laten poepen. En van teveel kip gaat ie vreselijk stinken. Zowel uit z'n bek als uit z'n poeperd. Het is weliswaar niet zo ernstig als bij rund, maar het komt wel in de buurt.
Ik vermoed dat ie qua tolerantie voor kip (of de antibiotica erin) op het randje balanceert. Ik wil 'm daar dus zo min mogelijk van geven,maar ja, hij moet wel voor het bottengedeelte.
Hij is geen bottenkraker. Alles harder dan gevogelte eet hij niet op. Hij naagt dan wel al het vlees van bijvoorbeeld ribben af, maar het bot zelf blijft liggen.
Gevogelte botten dus. Maar daar komt probleem nummer drie om de hoek kijken. Hij lust geen gevogelte (behalve kip) Ik krijg het er niet in bij hem. En ik heb echt van alles geprobeerd en het ook diverse dagen achter elkaar aangeboden zonder alternatief, maar hij weigert echt pertinent. Ook na een week niet eten nog. Dat gevecht ben ik een paar keer aangegaan, maar dat geeft alleen maar stress, dat is het me niet waard.
Dus dan kom ik, hoe ik het ook wend of keer, op kippenbotten uit.
En dus heb ik bedacht dat ie dan maar alleen kale kipkarkassen moet eten. En dat werkt. Heel goed zelfs. Hij vindt het lekker, hij komt aan z'n juiste percentage botten en hij stinkt niet meer.
Ik heb ook kleingesneden geitenzijden geprobeerd (door de leverancier met een lintzaag in brokjes van 5 bij 5 cm. gesneden) en dat eet ie wel op. Maar van teveel geit gaat ie ook de rees dus dat krijgt ie ook maar niet teveel.
Dat is dus de reden dat ik kale kippenkarkassen zoek.
Overigens geef ik hem sinds kort regelmatig kefir en dat lijkt het allemaal wel minder te maken.
Ik vermoed dat ie qua tolerantie voor kip (of de antibiotica erin) op het randje balanceert. Ik wil 'm daar dus zo min mogelijk van geven,maar ja, hij moet wel voor het bottengedeelte.
Hij is geen bottenkraker. Alles harder dan gevogelte eet hij niet op. Hij naagt dan wel al het vlees van bijvoorbeeld ribben af, maar het bot zelf blijft liggen.
Gevogelte botten dus. Maar daar komt probleem nummer drie om de hoek kijken. Hij lust geen gevogelte (behalve kip) Ik krijg het er niet in bij hem. En ik heb echt van alles geprobeerd en het ook diverse dagen achter elkaar aangeboden zonder alternatief, maar hij weigert echt pertinent. Ook na een week niet eten nog. Dat gevecht ben ik een paar keer aangegaan, maar dat geeft alleen maar stress, dat is het me niet waard.
Dus dan kom ik, hoe ik het ook wend of keer, op kippenbotten uit.
En dus heb ik bedacht dat ie dan maar alleen kale kipkarkassen moet eten. En dat werkt. Heel goed zelfs. Hij vindt het lekker, hij komt aan z'n juiste percentage botten en hij stinkt niet meer.
Ik heb ook kleingesneden geitenzijden geprobeerd (door de leverancier met een lintzaag in brokjes van 5 bij 5 cm. gesneden) en dat eet ie wel op. Maar van teveel geit gaat ie ook de rees dus dat krijgt ie ook maar niet teveel.
Dat is dus de reden dat ik kale kippenkarkassen zoek.
Overigens geef ik hem sinds kort regelmatig kefir en dat lijkt het allemaal wel minder te maken.
De bio parelhoen karkassen van kukeleku zijn ook niet echt veel bevleesd, maar die worden hier door mijn grote mieperd Boy heeeeeel graag gegeten 
De kiporganen voor de hond zijn bij hun ook maar 2,50 kg en ze hebben ook visfilet voor 1,50.
Vraag gewoon zijn prijslijst even
De kiporganen voor de hond zijn bij hun ook maar 2,50 kg en ze hebben ook visfilet voor 1,50.
Vraag gewoon zijn prijslijst even
- MerelsMommy
- 3-sterren

Parelhoen eet ie ook niet. Fazant, eend (wild of tam), struisvogel, verzin het maar, hij laat het staan.
Ik wil het kipgehalte zo laag mogelijk houden, ben als de dood dat ik 'm echt intolerant maak als ik teveel voer. Dus liever geen kiporgaan. Daarvoor heb ik overigens een prima alternatief, hij krijgt lamsorgaan (hart, lever, nier) en soms paard (tong, strot). Dat gaat allemaal goed.
Het is lastig een goed dieet samen te stellen voor mijn woefje, maar het lukt wel, hoor. Moet ook nog een beetje betaalbaar blijven allemaal, maar met kipkarkassen voor 50 cent de kilo gaat dat helemaal lukken
Ik wil het kipgehalte zo laag mogelijk houden, ben als de dood dat ik 'm echt intolerant maak als ik teveel voer. Dus liever geen kiporgaan. Daarvoor heb ik overigens een prima alternatief, hij krijgt lamsorgaan (hart, lever, nier) en soms paard (tong, strot). Dat gaat allemaal goed.
Het is lastig een goed dieet samen te stellen voor mijn woefje, maar het lukt wel, hoor. Moet ook nog een beetje betaalbaar blijven allemaal, maar met kipkarkassen voor 50 cent de kilo gaat dat helemaal lukken
-
Teckel_Frannie
- 2-sterren

Ik ga bij Lida S vleesjes bestellen en ophalen in kijduin.Wwil een lijntje zijn richting Rotterdam/Rozenburg mocht daar behoefte aan zijn. Ik reken 10ct per kilo
Zie topic topic=111216.msg1#msg1 date=1360063770]
Edit: O, dat topic-linken lukt mij nog niet helemaal zie ik. In ieder geval, Lida S komt op 23 en/of 24 maart en heeft vleesjes in de aanbieding.
Zie topic topic=111216.msg1#msg1 date=1360063770]
Edit: O, dat topic-linken lukt mij nog niet helemaal zie ik. In ieder geval, Lida S komt op 23 en/of 24 maart en heeft vleesjes in de aanbieding.
Laatst gewijzigd door Teckel_Frannie op do 07 feb 2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Even een vraagje. Is er iemand hier die binnenkort weer een VSE-lijntje gaat opzetten? Het is al weer een tijdje geleden....
Ik heb wel weer plannen, maar moet ff kijken hoe of wat... zal Maart worden dan denk ik.Naomi M. schreef: Even een vraagje. Is er iemand hier die binnenkort weer een VSE-lijntje gaat opzetten? Het is al weer een tijdje geleden....
vraag dit ook in het besteltopic van lida heb je meer kans op reacties.aurora-nero schreef: ik wil misschien 15 kg ganskarkas bestellen bij Lida, maar wil zelf geen 15 kg. Is er iemand die ook interesse heeft?
-
aurora-nero
- 1-ster

- Contacteer:
Ik ga bij Nadia bestellen en wil wel rijden van Utrecht vandaan naar Vlaardingen. als er meer mensen iets willen? en misschien iemand die ook runderlippen wil maar geen 10kg?
-
aurora-nero
- 1-ster

- Contacteer:
hij komt ze de 16de brengen!judith1967 schreef: Ik wil wel hazenoren!!![]()
eelke schreef: Ik heb wel weer plannen, maar moet ff kijken hoe of wat... zal Maart worden dan denk ik.
Ok, dit ivm de vriezerplanning... zou het wel heel fijn vinden....
Wat hebben ze bij vse ?Naomi M. schreef: Even een vraagje. Is er iemand hier die binnenkort weer een VSE-lijntje gaat opzetten? Het is al weer een tijdje geleden....