Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Lizzy schreef: Ja, dat zou ik ook nog niet doen. Volgens mij is ze te rustig voor een bevalling op zeer korte termijn.
Volgens mij hè, ga jij het voelen als haar temperatuur is gedaald en dat slijm mis jij ook niet. Dus daar vertrouw ik gewoon op :-*
ZENNNNNNN..... :nerves:
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Dan hoop ik met je mee dat ze nog even wacht! Spannend hoor!!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

-Saskia- schreef: :biggrin2: Nou nee... Ik houd het op een voyeurs-nestje, zoals deze van jouw bijzondere dame. ;) Denk dat ik die 1000% in het snotje willen hebben, niet los zou kunnen laten :-[

Moet stiekem wel toegeven dat af en toe het kippenvel op m'n rug staat en de tranen in m'n ogen prikken als ik haar en jou zo samen zie zijn. Ik vind het lief en bijzonder dat we zo mogen meekijken in een -in mijn optiek dan- best intiem moment. :-*
:-*

Is ook moeilijk, om het los te laten... Maar ja, als je een nestje Dalmaten fokt, ben je er wel heel erg van bewust dat je ze niet allemaal zelf kunt houden.... Dat kun je met bijv. kleine rassen die 3 pups werpen nog wel leuk overwegen, om ze allemaal zelf te houden (ik geloof verdomd dat ik dat zou doen). Maar als je 14 dalmatenpups krijgt wordt dat een soort van lastig.... Dus dat is van meet af aan wel heel duidelijk..... Wat wel helpt is dat ik al een aantal mensen voor de pups heb die echt geweldig zijn en waarvan ik weet dat de pup daar een prachtig leven gaat krijgen! Maar aan "over 8 weken vliegen ze uit" denk ik nog maar even niet :-X

Ik ben trouwens blij dat ik zelf niet kan zien hoe het eruit ziet als ik met Biscuit ga knuffelen :-X :biggrin2: (vanuit de werpkist kan ik niet op de PC's kijken en dat is maar goed ook, anders bleef ik er vandaan :biggrin2:. Dus omdat ik niet weet hoe het eruit ziet, kan ik heel makkelijk denken "het is wat het is").
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Lizzy schreef: :-*

Is ook moeilijk, om het los te laten... Maar ja, als je een nestje Dalmaten fokt, ben je er wel heel erg van bewust dat je ze niet allemaal zelf kunt houden.... Dat kun je met bijv. kleine rassen die 3 pups werpen nog wel leuk overwegen, om ze allemaal zelf te houden (ik geloof verdomd dat ik dat zou doen). Maar als je 14 dalmatenpups krijgt wordt dat een soort van lastig.... Dus dat is van meet af aan wel heel duidelijk..... Wat wel helpt is dat ik al een aantal mensen voor de pups heb die echt geweldig zijn en waarvan ik weet dat de pup daar een prachtig leven gaat krijgen! Maar aan "over 8 weken vliegen ze uit" denk ik nog maar even niet :-X

Ik ben trouwens blij dat ik zelf niet kan zien hoe het eruit ziet als ik met Biscuit ga knuffelen :-X :biggrin2: (vanuit de werpkist kan ik niet op de PC's kijken en dat is maar goed ook, anders bleef ik er vandaan :biggrin2:. Dus omdat ik niet weet hoe het eruit ziet, kan ik heel makkelijk denken "het is wat het is").
Het is lief en vertederend, no worries. ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Dorothea* schreef: Volgens mij hè, ga jij het voelen als haar temperatuur is gedaald en dat slijm mis jij ook niet. Dus daar vertrouw ik gewoon op :-*
ZENNNNNNN..... :nerves:
Ik denk dat ik ook zal merken wanneer de temperatuur daalt. Maar ja, voor hetzelfde geldt is dat vannacht geweest. Of komt dat dinsdag :biggrin2:. Ik houd haar natuurlijk heel goed in de gaten. En toen ze op 4 weken ineens een dag niet wilde eten en zich echt niet lekker voelde, voelde ik ook dat ze onder temperatuur had. Toen ik de koorts opnam, had ze 37,6. Maar goed, ik kan lekker arrogant denken dat ik dat moment niet mis, eerst waarmaken :biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Hier nog een stille meelezer, ik hoop op gezonde pups in de niet al te verre toekomst ;-)
Volgens mij ziet de as moeder er erg relaxed uit dus komt vast goed!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Martine-Tom schreef: Hier nog een stille meelezer, ik hoop op gezonde pups in de niet al te verre toekomst ;-)
Volgens mij ziet de as moeder er erg relaxed uit dus komt vast goed!
Gezellig dat je toch even gedag komt zeggen en bedankt voor je lieve berichtje :-*! Ja, ze is tot op heden behoorlijk relaxed.
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Lizzy,  is ze ook in zichzelf gekeerd of lijkt dat alleen maar zo?
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Ik lees mee, lach me rot om je filmpjes, vooral met het begeleidende commentaar en voel dezelfde spanning als ik eind janauri en vorige week had voor de nesten van Teun en Roos.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Riek schreef: Lizzy, is ze ook in zichzelf gekeerd of lijkt dat alleen maar zo?
Dat moet wel zo lijken want ze is juist een open boek. Ze maakt ook heel intens contact!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh, wat hebben we een heerlijk huisje! En het is zoooo heerlijk dat de zon zo lekker naar binnen schijnt! Maar, het wordt nu wel een beetje erg warm in de werpkist (22 graden). Ze is ook op een koelere plek gaan liggen en ik heb de gordijnen dicht gedaan.
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Afbeelding
Mijn uitzicht vanaf mijn hoekje op de bank.
Ik denk hetzelfde als jullie uitzicht.
Okay.. andere achtergrond.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Lizzy schreef:
Ik vind haar trouwens weer behoorlijk rustig. Ze ademt vrij rustig, ze hijgt niet en ze wilde zojuist wat eten. Voor hetzelfde geld houdt ze ons allemaal voor het lapje en bevalt ze aanstaande donderdag :biggrin2:

Zolang haar tong nog niet op haar hieltjes hangt, zal er niet veel gaan gebeuren.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Bewust fokken verandert je, dat was tenminste mijn ervaring.

Breeding is character building, as is teaches you to go with the flow 8)

Juist dát heb ik toen ook zo ervaren.
Ik ben een control freak die alles graag overmatig organiseert en plant.
Juist door dát dan te doen, kon ik het loslaten toen het zo ver was.

Ik wens je een bevalling als mijn eerste, binnen 2 uur 'poepte' onze Franny haar eerste 5 kittens op aarde. Heel relaxed en ontspannen om 20.00 uur en ze wist direct wat ze moest doen - zó mooi!

Ik kan me nog herinneren dat ik dagen alleen maar op mijn knieën voor de bevallingsbox zat, ik kreeg last van knieën en rug.
Al snel legden we er een paar tuinkussens voor.
Ergonomisch verantwoord fokken  8)
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Ik geniet hier ook in stilte mee. Ben zo benieuwd wanneer ze geboren gaan worden!

Plaats reactie