Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Alba schreef: Ergens boven dat clubje meren, daarboven wordt het aardig dunbevolt (voor Zweedse normen dan dus wel) toch? Mijn zus en aanhang wonen in Tidaholm, zegt dat je wat?
;D ;D ;D Dat clubje meren, die samen ongeveer half zo groot zijn als NL, haha! We zijn vorig najaar nog in de buurt van Tidaholm geweest, op de terugweg van Venjan (bij Falun) naar Denemarken. Zelf zitten we altijd nog een stukje noordelijker (Sollefteå, bij Sundsvall linksaf), waar nog minder mensen wonen, maar dat is allemaal relatief: ons huis staat weliswaar in de pampa, maar de stad en dus de dierenarts zijn maar 20 minuten rijden (als je je aan de snelheidslimiet houdt). Dus dunbevolkt zegt niet alles. Maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk altijd een goed idee is zelfverzorgend te zijn als fokker, want zo'n da kan natuurlijk ook net weg zijn voor een spoedgevalletje. En dan rij je inderdaad niet snel effe naar de volgende...
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

henneke schreef: het is heel erg en ik ga nog niet zeggen welke maar er springt er al wel 1 uit voor me en wat nog gekker is , ik heb net mijn moeder aan de telefoon die ook gekluisterd zit en die zegt ik ben verlieft op 1 die ziet er zo uit ..... laat het nou dezelfde zijn als ik leuk vind :biggrin2:
Hihi...... :D :-* :-*
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

aaah ze ziet er nu een stuk uitgeruster uit  :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, hoewel ik haar net eigenlijk weer wat hijgerig vind.... Ze heeft ook 39.2 graden koorts....
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Lizzy, wij laten ze gewoon even uit. Een aantal keren per dag. Riempje in de kist al om doen, even flink zijn en plasje doen.
Wij laten de pupjes gewoon een telletje liggen, het is maar zo kort.
Ik voer nooit om de twee uur, de eerste dag een wat kleinere maaltijd en dan daarna denk ik, drie keer per dag.
De laatste maaltijd na de avond afwas. Ik geloof daarin, dan is er nog wat rust in het verterings systeem.
Tot nu toe gaat dat prima. Andere mensen andere gewoontes en dat gaat ook prima.
Het zal vooral je eigen keus zijn.
Wat wij wel hebben en dat zie ik niet bij jouw kist is een mogelijkheid om de kist wat af te sluiten.
Manlief heeft lang geleden de kist ook zelf gemaakt en gelijk de mogelijkheid gemaakt om een schuifje in de uitgang te maken.
Hij heeft daarvoor gebruik gemaakt van het uitgezaagde stuk. dat ik tweeën gedeeld, iest smaller gemaakt en aan beide zijden dunne latjes er op geschroefd. Je kunt ze dan zo er in laten zakken.
Ik vind dat handig. Als de pupjes nog zo klein zijn dat de weg terug wat moeilijk is, kieperen ze toch soms uit de kist.
Wij hebben een laag schuifje en een iets hogere.
Als we naar bed zijn, of wat wandelen met de moederhond gaat het schuifje er even in.
Tegen de tijd, dat ze de weg terug kunnen vinden hoeft dat niet meer, maar tot die tijd maak ik er graag gebruik van.
Het is maar een idee hoor, maar ik vind het handig.

Hanny
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Lizzy schreef: Ja, hoewel ik haar net eigenlijk weer wat hijgerig vind.... Ze heeft ook 39.2 graden koorts....
Dat is een normale temp zo vlak na de bevalling Liz. Geen zorgen hoor. Ligt ze op de plaat?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Erna schreef: Dat is een normale temp zo vlak na de bevalling Liz. Geen zorgen hoor. Ligt ze op de plaat?
Nee, ze ligt niet op een plaat....
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Lizzy schreef: Nee, ze ligt niet op een plaat....
Ik vind de temp niet ongewoon voor haar op dit moment. Je moet het zeker in de gaten houden maar ze stijgen hier wel tot 39.5. Als ze echt een paar uurtjes rond de 39.5 zou blijven zou ik me een beetje zorgen gaan maken.

Bedenk dat het lijfje echt nog wel aan de slag is om de boel op te ruimen en om tot rust te komen. Dat kost energie en energie maakt dat het warmer wordt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wat mij ook opvalt is dat de laatste twee tieten zo enorm gespannen zijn. Enorm zijn ze. Maar er drinkt geen pup uit.... :-\
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Lizzy schreef: Wat mij ook opvalt is dat de laatste twee tieten zo enorm gespannen zijn. Enorm zijn ze. Maar er drinkt geen pup uit.... :-\
Ga ze maar een beetje masseren om ontstekingen te voorkomen en probeer de pups daar aan te leggen. Leo is daar een kei in geloof ik? En desnoods masseer je de melk er even uit. De pups zullen de komende dagen die tietjes echt wel gaan pakken maar ook zij hebben een lange reis gemaakt en moeten misschien nog een beetje tot rust komen.
Ulrike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ulrike »

Gefeliciteerd met dit prachtige nestje  :-*!
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Gewoon rustig blijven Lizzy. Ze kan nog dagen hijgerig zijn.
Natuurlijk houd je haar in de gaten, maar er is zo veel gebeurd.
Mensen moeders zitten, of liggen na de geboorte van hun kind niet op een roze wolk en voor honden moeders is dat waarschijnlijk net zo.
Gun haar haar gedoe, hijgen krabben en wat al niet meer.
Mij zelf past het om mezelf toe te spreken, als de zenuwen beginnen te gieren.
Het zijn haar puppen en zij kan daar goed voor zorgen, dus ik moet me er niet te veel mee bemoeien.
Ze heeft wat verhoging, misschien krijgt ze nog walgelijke diarree van de nageboortes, kan allemaal.
Veel drinken, grote plassen, moet ook.
Rust in haar tent en rust in jouw hoofd.

prettige avond,
Hanny
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Kijk...lees ook wat Hanny schrijft...ze heeft gelijk.

Ik heb ff op je cam gekeken en Bisq ziet er naar mijn idee ook gewoon volkomen normaal uit voor een pas bevallen teefje. Ze kijkt helder uit haar oogjes. Soms gaan ze ook erg hijgen omdat ze moeten plassen en die kist niet uit willen. Haal haar er gewoon om de paar uur uit voor een plas.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Alba schreef: Compleet off topic, sorry Lizzy!
http://www.clovertrails.se/ 1 van de reutjes woont bij Ati, misschien ken je die wel?
Yep das Spencer, Ati haar knackebrodje :biggrin2: Das zo'n mooi reutje!!!
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Lizzy schreef: Wat mij ook opvalt is dat de laatste twee tieten zo enorm gespannen zijn. Enorm zijn ze. Maar er drinkt geen pup uit.... :-\
Dat zie ik wel vaker, en bij Alba ook. Alsof ze niet 'lekker' zijn omdat ze zo groot en vol zijn. Nu gaan de pups voor 'makkelijk', over een dag of wat gaan ze voor de dikste tieten ;).
Ik zou ook masseren, af en toe een pup proberen aan te leggen maar dat komt echt wel.

Die temp is echt niet raar, kijk ook goed naar Bisc zelf, als zij 't er prima bij doet geen zorgen maken.
Haar lichaam moet zoveel tegelijk doen! Herstellen van de bevalling, troepjes afvoeren, baarmoeder terug in vorm, naween, melk maken...
Ik heb Alba maar 1 of 2 keer getemperatuurd tijdens de eerste week, alleen als ik echt twijfelde. Gedrag zegt me meer.

Ik weet niet of je behoefte hebt aan adviezen, indien niet negeer je me maar, maar geef je iets om te helpen de troepjes af te voeren? Framboosbladthee werkte hier echt geweldig.

Plaats reactie