Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11

Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

henneke schreef: en zo te zien keert de rust weer een beetje terug ? ze ligt languit en ademt rustiger , volgens mij he als het een mens zou zijn zou ze nu die dag hebben dat ze aan 1 stuk door loopt te janken gewoon zomaar om niks
Kraamtranen..hihihi...

Zo heb ik er nooit over nagedacht maar het zou best kunnen. Maar goed, ik snap goed dat je bij je eerste nestje ervan in de stress schiet. Wij zijn het inmiddels zo gewend dat we de moeder alleen nog maar streng toespreken en uiteraard haar lichamelijke conditie in de gaten houden. Meestal is het met een paar dagen weer voorbij.

Ze heeft geen harde tietjes toch?
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Heerlijk nuchter antwoord! Dat doet goed.
Hier graven ze altijd na de bevalling nog hele gaten in de tuin. Vond Bisc heel rustig vergeleken met de onze, maar dan haalt ze nu de schade nog even in. :)
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Alba heeft ook wat van die oplevingen gehad. Ik denk dat de baarmoeder dan weer samenkrimpt ofzo, die is ook niet hupsakee maar weer terug naar formaat en vorm van voor de dracht lijkt me.

De melksamenstelling-verandering waarvan sommige teven wat lamlendig zijn is rond/op dag 10 maar er gebeurd natuurlijk nog veel meer hormonaal.

Beetje afleiden misschien?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Leo is net ook even een wandelingetje met haar wezen maken buiten de tuin (in de hoftuinen van die mega peper-dure appartementen hier, waar honden ten strengste verboden zijn, lekker veilig, kom je geen andere honden tegen, ook geen dolletjes van andere honden :biggrin2:). En nu ligt ze rustig dus ik ga haar nu maar met rust laten. Zo meteen nog wel even de koorts opmeten. Ik heb haar laatste maaltijd ook weggeknikkerd, volgens mij viel die tot-moes-geplette-haas ook te zwaar.

Ja heerlijk he, die nuchtere antwoorden :biggrin2:  :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Ik vind de warmte in de werpkist regelen trouwens echt een ware ramp. Ik vind een lamp een ramp, ik vind die warmte matten ook een ramp. Die matten worden veel te heet. De pups vinden dat wel lekker hoor, die gaan er van tijd tot tijd op liggen bakken. Maar Biscuit heeft ze liever dicht bij haar in de buurt. Maar zij wil zo ver mogelijk uit de buurt van die mat.

Pfft. Wat een ellende!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lizzy schreef: Leo is net ook even een wandelingetje met haar wezen maken buiten de tuin (in de hoftuinen van die mega peper-dure appartementen hier, waar honden ten strengste verboden zijn, lekker veilig, kom je geen andere honden tegen, ook geen dolletjes van andere honden :biggrin2:). En nu ligt ze rustig dus ik ga haar nu maar met rust laten. Zo meteen nog wel even de koorts opmeten. Ik heb haar laatste maaltijd ook weggeknikkerd, volgens mij viel die tot-moes-geplette-haas ook te zwaar.

Ja heerlijk he, die nuchtere antwoorden :biggrin2: :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Ik vind de warmte in de werpkist regelen trouwens echt een ware ramp. Ik vind een lamp een ramp, ik vind die warmte matten ook een ramp. Die matten worden veel te heet. De pups vinden dat wel lekker hoor, die gaan er van tijd tot tijd op liggen bakken. Maar Biscuit heeft ze liever dicht bij haar in de buurt. Maar zij wil zo ver mogelijk uit de buurt van die mat.

Pfft. Wat een ellende!
Nou, als ik nu kijk zie ik een tevreden mams en pups, en dat is echt geen ellende hoor! :-*
Komt goed hoor, bevallingen gaan nu eenmaal niet over roosjes (behalve bij Erna dan ;) )
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

geef haar af en toe een ijsklontje om af te koelen Lizzy ik denk dat ze dat heel erg prettig vind
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

kan ze niet naast de kist liggen? misschien zeg ik nu wat raars, maar 1 van mijn teven vond dat ook prettiger, hoofd op randje om de pups toch te zien, die vond ook te warm en bij mij is t zo 24 graden maar aan 1 kant en de andere zo 21 graden ong...
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Ik zou gewoon de warmte mat kouder zetten als dat kan en het in de woonkamer iets warmer maken.
Pups gaan echt lekker bij elkaar liggen als het wat koeler is, en mams wordt dan ook een heel stuk relaxter als het niet zo warm is.
Denk dat Biscuit wat last heeft van naweeen en stuwing, ze moet meer melk gaan produceren en daar worden ze hijgerig van, de eerste week, daarna is dat over.
Tanja krijgt ook altijd na een dag of drie, vier last van mastitus, en gaat dan graven in de kist. Ik ben daar op bedacht en voel veelvuldig de melklijsten na, het kan met een uur heel erg zijn.
Ik maak dan de gespannen tepels handmatig wat leger en leg er een zuipschuit pup aan en laat hem helemaal leegdrinken, en dit zo vaak mogelijk.
Vaak gaat het na een paar uur dan alweer beter.
Ook dit is na een week weer over.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Leo is net ook even een wandelingetje met haar wezen maken buiten de tuin (in de hoftuinen van die mega peper-dure appartementen hier, waar honden ten strengste verboden zijn, lekker veilig, kom je geen andere honden tegen, ook geen dolletjes van andere honden :biggrin2:). En nu ligt ze rustig dus ik ga haar nu maar met rust laten. Zo meteen nog wel even de koorts opmeten. Ik heb haar laatste maaltijd ook weggeknikkerd, volgens mij viel die tot-moes-geplette-haas ook te zwaar.

Ja heerlijk he, die nuchtere antwoorden :biggrin2: :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Pfft. Wat een ellende!
HIer brande het lampje ook meestal voor JL in het hoekje. Mams was veel lekkerder.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Koorts opgemeten, 38.7.

Biscuit kan naast de werpkist liggen maar ze wil absoluuuuuut de werpkist niet uit.

We hebben wel een paar maatregelen genomen. Hysterische tentje is exit. Dat was leuk voor de eerste paar dagen maar werd nu een blok aan ons been en bovendien blijft de warmte er teveel in hangen en ik wilde daar verse lucht.

Verder ga ik morgen die warmte-mat een zwiep geven. Wat een kelere-ding. Het idee is leuk maar ze moeten instelbaar zijn. Dat ding wordt nu gewoon te warm. We gaan morgen op alleen de keramische lamp verder die ik in een hoek hang, niet te laag.
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Het is heel dubbel he? Ontzettend genieten, maar ook 8 weken zorgen. Te warm? Te koud? Herpes?Zijn ze genoeg gegroeid? Wordt de kleinste niet overruled door de dikste? Wat doe moeders nu? Graven? Toch geen eclampsie? Is de bodem niet te glad?
Honderdduizend vragen, maar als ze straks gezond naar hun nieuwe baasjes gaan ben je apetrots en als je dan ziet hoe blij de nieuwe eigenaren zijn geeft dat een enorm fijn gevoel.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

en nu even een tip van huishoudelijke aard , hou er rekening mee dat zonder het tentje je bed heel goed zichtbaar is dus zet op tijd die camera op zwart  :-*
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Koorts opgemeten, 38.7.

Biscuit kan naast de werpkist liggen maar ze wil absoluuuuuut de werpkist niet uit.

We hebben wel een paar maatregelen genomen. Hysterische tentje is exit. Dat was leuk voor de eerste paar dagen maar werd nu een blok aan ons been en bovendien blijft de warmte er teveel in hangen en ik wilde daar verse lucht.

Verder ga ik morgen die warmte-mat een zwiep geven. Wat een kelere-ding. Het idee is leuk maar ze moeten instelbaar zijn. Dat ding wordt nu gewoon te warm. We gaan morgen op alleen de keramische lamp verder die ik in een hoek hang, niet te laag.
Idd ja. Pleur van me stoel dat die dat niet is :o De mijne is wel instelbaar, maar heeft toen ook vrij vlot een zwiep gekregen.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Lizzy schreef: Verder ga ik morgen die warmte-mat een zwiep geven. Wat een kelere-ding. Het idee is leuk maar ze moeten instelbaar zijn. Dat ding wordt nu gewoon te warm. We gaan morgen op alleen de keramische lamp verder die ik in een hoek hang, niet te laag.
Is ie dat niet dan? Die wij op m'n werk hebben die kun je op een temperatuur instellen.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

henneke schreef: en nu even een tip van huishoudelijke aard , hou er rekening mee dat zonder het tentje je bed heel goed zichtbaar is dus zet op tijd die camera op zwart :-*
Tip van de dag! 8)

Plaats reactie