het grote Juice/Jason Vale topic/daar gaan we weer.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: het grote Juice/Jason Vale topic

El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Ben me aan het inlezen in de lopende sap/smoothietopics, heb de recepten van Hanna gekregen (nogmaals dank  :)) maar heb een vraag over de smoothie met blauwe bes, banaan en rauwe cacao kan ik ipv de rauwe cacao ook eerst gewoon cacao poeder gebruiken? Dat is niet rauw maar heb ik wel nog in de kast staan  :)

Zit daar veel smaakverschil in? Die smoothie ziet er zo ontzettend lekker uit  :D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Het gaat om de anti occidanten in de rauwe cacao maar voor de smaak kun je ook gewone cacao gebruiken neem ik aan.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Irish schreef: Ik ben beetje vergeten hier te kijken  :-[ Maar toevallig ga ik zometeen ook een smoothie ala Iris maken  :biggrin2:
het was al stilletjes hier ;) Wat ga je er allemaal instoppen?

Zo, mijn laatste sapjes van de 3daagse gemaakt, nu maar de Dreamy Detox eerst gedaan zodat die niet toch ook wat rode kleurstof van de rode biet meekrijgt ::) Ok, dan heeft hij misschien wel een dreamy kleurtje, maar een dreamy smaakje? Neuh... :biggrin2: maar die mag nog even in de koelkast, eerst mijn 2de lading H2O detox wegwerken :D En morgen mag ik lekker weer gewoon eten (jah, ik weet het, mag ik vandaag ook, lol) :D
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

El_Kato schreef: Ben me aan het inlezen in de lopende sap/smoothietopics, heb de recepten van Hanna gekregen (nogmaals dank  :)) maar heb een vraag over de smoothie met blauwe bes, banaan en rauwe cacao kan ik ipv de rauwe cacao ook eerst gewoon cacao poeder gebruiken? Dat is niet rauw maar heb ik wel nog in de kast staan  :)

Zit daar veel smaakverschil in? Die smoothie ziet er zo ontzettend lekker uit  :D
Geen idee hoeveel smaakverschil, maar ik zou hem gewoon maken als je verder alles hebt :) Vergeet de tahin niet he, is ook erg lekker er door ;)
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Oooh ja de tahin nou moet ook de bessen nog halen maar dan doe ik om te beginnen gewoon cacao poeder en als dat op is stap ik over op het rauwe spul  :)

Straks maar eens een boodschappenlijstje maken. Van het weekend op de markt wel al 4 kilo appels gescoord en wortels en bleekselderij bij de eko winkel gehaald  :) Ben daar nu mee aan het sappen verschillende samenstellingen en dan steeds me limoen en gember. Heb ook nog een halve kist sinaasappels  :)

Neem de sappen/smoothies vaak als ontbijt en vind het echt een super manier om de dagelijks aanbevolen groente en fruit binnen te krijgen en nog lekker ook  :)

Zou dit ook een goede manier zijn voor kinderen om hun vitamines binnen te krijgen of is het te heftig voor de maag bij jonge kinderen?
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Ik denk het wel, als je niet te veel dingen als bleekselderij er in gooit nog ;) Je kan heerlijke kindvriendelijke sapjes maken denk ik, die een stuk gezonder zijn dan een pakje wicky ;)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Zeker heel geschikt voor kinderen. Wel ooit een beetje aanpassen, ik vind gember inmiddels heerlijk in mijn sapjes, maar kinderen niet.
Ik heb mijn laatste sapje nog niet gehad, ik ben nog aan de h2o, misschien dat ik dan de laatste maar oversla anders wordt het zo ontzettend laat.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Ik heb ze inmiddels allemaal op... blij dat ik zo laat begonnen ben, anders had ik het niet getrokken qua honger, nu ga ik gewoon weer lekker vroeg naar bed denk ik ;) Maar die Dreamy Detox vind ik echt niet lekker, niet dat ik hem echt heel vies vind, maar om nou te zeggen dat ik hem met plezier opdrink.. neuh...
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Was dat die we gisteren voor de lunch hadden?
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Ja, de enige niet smoothie :)
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

en niet rode, dat is dan wel weer een fijne afwisseling ;D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ow die vond ik best lekker eigenlijk  :biggrin2:
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Gelukkig dat smaken verschillen :)
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Ongelofelijk, ik ben gewoon 3 kg lichter dan 3 dagen geleden... dus net zo veel kwijt in 3 dagen als de vorige keer in een week :o
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik ondanks dat ik niet helemaal braaf geweest ben 1.5 kg lichter dan vorige week. Ik heb vandaag nog twee detox sapjes bij me. Ik weet zo de namen niet, maar ik heb die bij met die paprika en hele avocado en die met spinazie en avocado. Ook heb ik een sinaasappel en een appeltje bij me.

Plaats reactie