Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Erna schreef: Bij een gewone mastitis zou dit best eens kunnen werken denk ik. Maar in het geval van Bisc gaat dit niet werken. Zij heeft een Mastitis met hoofdletter en minstens 100 uitroeptekens erachter. Dit is een mastitis die 99% van de fokkers gelukkig nooit te zien krijgt.
O djiezus... Arme Lizzy. Da's wel een hele harde landing van die roze wolk van vorige week. Dan duim ik maar gewoon verder voor Bickeltje.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Allemachtig wat erg :-[

Heftig zeg wat een stres en ellende allemaal, je was hier volgens mij al zo bang voor!

is dit gekomen omdat de achterste tieten niet goed werden gebruikt? Ondanks alle moeite die je heb gedaan?
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Hope schreef: Tjonge wat klinkt dat heftig!
Begrijp ik goed dat ze nog in de kliniek verblijft?
Nee, ze zijn lekker thuis nu maar staan nog volledig onder controle. Liz gaf al in haar berichtje aan dat ze vanavond nog naar hun eigen da moeten voor AB.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Onze kaarsjes branden, en we duimen snoeihard voor Biscuit.

Afbeelding

En nogmaals heel veel sterkte gewenst voor alle betrokkenen. :bigarmhug:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Erna schreef: Nee, ze zijn lekker thuis nu maar staan nog volledig onder controle. Liz gaf al in haar berichtje aan dat ze vanavond nog naar hun eigen da moeten voor AB.
Oooh gelukkig dat ze thuis zijn.
Zet hem op daar Biscuit, Lizzy en Leo!
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Fijn om te weten dat ze in ieder geval de beste zorg gehad hebben en krijgen die ze zich kunnen wensen!
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Senta schreef: Allemachtig wat erg :-[

Heftig zeg wat een stres en ellende allemaal, je was hier volgens mij al zo bang voor!

is dit gekomen omdat de achterste tieten niet goed werden gebruikt? Ondanks alle moeite die je heb gedaan?
Ik kan niet voor Lizzy spreken maar wel vanuit mijn eigen ervaringen en ik vind dat Liz zichzelf zeker niets moet verwijten. Een mastitis ontstaat gewoon en kan binnen no time de kop opsteken. Zo kijk je en is er niets aan de hand en zo draai je je weer om en heeft de hond plotseling een mastitis. Dit zijn redelijke machteloze dingen.

De pech bij Biscuit is nu dat het een hele heftige is en die kun je zeker niet voorzien. De tijd waarin dit gebeurt geeft al aan hoe agressief het allemaal is. Dit had niemand voor kunnen zijn.
Lucie110
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lucie110 »

Wat verschrikkelijk, ik duim voor jullie.

Beterschap voor Biscuit en heel veel sterkte Lizzy, Leo, Henneke en Dorothea !
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Ach jee, wat erg.

Sterkte allemaal.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Erna schreef: Ik kan niet voor Lizzy spreken maar wel vanuit mijn eigen ervaringen en ik vind dat Liz zichzelf zeker niets moet verwijten. Een mastitis ontstaat gewoon en kan binnen no time de kop opsteken. Zo kijk je en is er niets aan de hand en zo draai je je weer om en heeft de hond plotseling een mastitis. Dit zijn redelijke machteloze dingen.

De pech bij Biscuit is nu dat het een hele heftige is en die kun je zeker niet voorzien. De tijd waarin dit gebeurt geeft al aan hoe agressief het allemaal is. Dit had niemand voor kunnen zijn.
Ik zat juist te denken dat het maar goed is dat Lizzy alles zo scherp in de gaten hield... Je moet er niet aan denken dat zoiets ook nog eens zou gebeuren bij een minder alerte fokker. Dus Lizzy hoeft en mag zichzelf inderdaad niks verwijten lijkt me!!
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

EllenL schreef: Ik zat juist te denken dat het maar goed is dat Lizzy alles zo scherp in de gaten hield... Je moet er niet aan denken dat zoiets ook nog eens zou gebeuren bij een minder alerte fokker. Dus Lizzy hoeft en mag zichzelf inderdaad niks verwijten lijkt me!!
Helemaal mee eens, het is gewoon pech tot de macht duizend.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Slapen lukt niet.....

Wat natuurlijk niet heeft geholpen is dat er vannacht door de vervangend DA een verkeerde diagnose is gesteld, namelijk longonsteking. We hebben haar op 1 kant laten liggen en gedacht dat we de koorts moesten drukken door haar hele lichaam te koelen. Aangezien het ab-so-luut geen mastitis was volgens de DA, hebben we daar verder weinig aandacht aan geschonken, te meer daar de koorts vannacht ook daalde naar rond de 39. Helaas pindakaas voelde ik 's morgens vroeg aan de tiet, voelde deze hard en naar en binnen een uurtje was ie keer zo groot en nog een uurtje later donkerpaars.

Of ik mezelf nou wel/niet verwijt, Bisq is daar helaas niet mee geholpen (zou zelfverwijt helpen, ging ik heeeeel hard zelf verwijten).
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

fijn dat alles weer thuis is, maar ik begrijp dat het gevaar niet geweken is?? Ik duim dat de AB goed aanslaat en Biscuit snel weer beter is.

Rare vraag misschien, maar kunnen de pups nu wel bij haar drinken of moet je nu gaan flessen?? Kan me voorstellen dat het drinken van de pups op z'n zachts gezegd niet prettig is :-\ :-[ :-X
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Lizzy schreef: Slapen lukt niet.....

Wat natuurlijk niet heeft geholpen is dat er vannacht door de vervangend DA een verkeerde diagnose is gesteld, namelijk longonsteking. We hebben haar op 1 kant laten liggen en gedacht dat we de koorts moesten drukken door haar hele lichaam te koelen. Aangezien het ab-so-luut geen mastitis was volgens de DA, hebben we daar verder weinig aandacht aan geschonken, te meer daar de koorts vannacht ook daalde naar rond de 39. Helaas pindakaas voelde ik 's morgens vroeg aan de tiet, voelde deze hard en naar en binnen een uurtje was ie keer zo groot en nog een uurtje later donkerpaars.

Of ik mezelf nou wel/niet verwijt, Bisq is daar helaas niet mee geholpen (zou zelfverwijt helpen, ging ik heeeeel hard zelf verwijten).
verwijt je absoluut niets Lizzy. Als er 1 zorgzame fokker is, ben jij dat wel :-* :-* :-* :-*
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Héél veel sterkte met alles!! Duimen draaien!  :-*

Plaats reactie