Ganskarkas niet willen eten, tips?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Ganskarkas niet willen eten, tips?

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou hem samen met wilde eend voeren. Om de link te laten leggen dat het eetbaar is. Omdat het gelijkaardig vlees is.
Of ik zou proberen aan gansfilet te komen en kijken of hij dat wel wil eten. Misschien dat dat toegankelijker is om aan de smaak te wennen (je kan het ook eenvoudig mengen met stukjes eendenfilet) en je hem zo ook kan laten overschakelen naar het karkas.
Zo moet ik het hier ook altijd doen als ik wat nieuw heb.

Je kan de tip van smulpaap met gelijk wat dat hij erg lekker vind gebruiken he.
Hoeft daarom geen pens te zijn, kan gelijk wat zijn. Nachtje laten trekken en daarna terug leegmaken, kan al veel helpen.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik heb besloten dat ik ga stoppen met de ganskarkas. Ik wordt er zelf gigantische geïrriteerd van.

Ik moet het karkas schoonmaken en vind het echt een vies rotklusje. Als hij het dan nog met smaak zou eten, oke. Maar dit geklooi. Hij heeft het nu 1 week gegeten en geen jeuk. Het is nog te vroeg om een goede conclusie te trekken, maar ik ben er wel positief over. Als hij ergens niet tegen kan heeft hij na 2 of 3 dagen erge jeuk.

Ik ga het een andere keer opnieuw proberen met ganzenfilet of orgaan. Dit kan ik makkelijk drogen. En dan heb ik dat gezeur niet.

En de ganzen die over zijn ga ik aan mijn Golden geven. Ja, dan moet ik het ook ontleden, maar hij vind het heerlijk. Hij vind alles heerlijk, een echte barfhond, haha.
Lyna
1-ster
1-ster

Bericht door Lyna »

Buddy is op zich ook een kliko, maar gans en fazant eet die echt niet!
Dat kan ik aanbieden zoveel ik wil, nee, dan eet hij niets. Een keer heeft hij het gegeten en een kwartier later kwam het weer uit. Dus heb ik het weggedaan en koop het nooit meer!
Maarja, ik kan goed praten. Buddy heeft geen allergie, dus hebben wij genoeg keuze.
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

als hier iets niet gegeten word ( na wel een paar keer geprobeerd te hebben) stop ik daar gewoon mee ga niet dwingen als ik zelf iets niet lekker vind ga ik me zelf ook niet dwingen om het te eten.
hier werd geen duif gegeten :puke: nou dan geen duif.
gr paulien en ruud ;)

Plaats reactie