het grote Juice/Jason Vale topic/daar gaan we weer.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: het grote Juice/Jason Vale topic

EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

1,5 kg is ook nog best veel, daar hoopte ik van te voren op... :D
Ik heb alle ingredienten in huis voor een turbo charge smoothie, daar heb ik wel weer eens zin in, dus die ga ik maar eens maken, eindelijk iets zonder rode biet kleur :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Wat gaaf ik krijg nu steeds een mailtje met de recepten van die week er in.  :)
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Ja, zag ik ook al, helemaal leuk :D Nu even 'slecht' aan een boterham met 2 gebakkeneieren met kaas, mjammie!!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Lekker hoor. Hier probeer ik vanavond een salade te eten met haring. Alleen even kijken of de appie nog haring heeft, eerst even naar de tandarts helaas. Maar ik heb mezelf ook spaghetti beloofd deze week.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Ik heb even behoefte aan 'gewoon' eten. Sappen doe ik 's ochtens wel en ik blijf wel ook vooral salades en groente en vis eten, maar soms heeft een mens (ik tenminste) ook even behoefte aan rood vlees aan aardappelen :D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Vanavond heerlijk mijn haringsalade gegeten. Als toetje een paar stukjes hele donkere chocolade. Morgen heb ik als ontbijt speltbrood met sla, komkommer en kaas en als lunch een salade met makreel. Even geen sap voor een dagje.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

hannabelgje schreef: Vanavond heerlijk mijn haringsalade gegeten. Als toetje een paar stukjes hele donkere chocolade. Morgen heb ik als ontbijt speltbrood met sla, komkommer en kaas en als lunch een salade met makreel. Even geen sap voor een dagje.
:D Schokkend, een saploze dag :) Wel grappig hoe snel dat went. En hoe lang ik het eigenlijk volhou zonder het beu te zijn, ik heb sinds de detox denk ik 2x yoghurt gegeten als ontbijt en verder steeds sap. Voor mij een record qua vast ontbijt ;D Ik ben nog aan het twijfelen welk sapje het morgen gaat worden :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik heb sinds de detox alleen maar sap gehad als ontbijt.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Dan kan ik me voorstellen dat je wel eens wat anders wilt :D Ik heb trouwens wel elke dag sap gehad, ook de dagen dat ik begon met yoghurt... Voordeel van sap is denk ik dat je wel kan afwisselen, dus het is niet echt elke dag hetzelfde...
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Hmm onderweg in de auto miste ik mijn sap al eigenlijk  :biggrin2: en dat terwijl ik lekker mijn speltbroodjes bij heb vandaag als ontbijt. Ik heb voor tussendoor een paar bio wortels, komkommerplakken en radijsjes bij me. Lekker hoor. Maar eerst even mijn gemberthee en een halve liter water voor ik mijn brood mag eten.
Ik werd wel heel erg blij van mijn weegschaal vanmorgen. Lang geleden dat ik zo "weinig" gewogen heb  :biggrin2: Is wel een goede motivatie om voorlopig weer even braaf te blijven. Misschien sapdagjes afwisselen met salade, iets minder brave dagjes.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

In de documenten van Jason las ik dat je bij weinig tijd de sapjes ook de avond ervoor kan maken en begreep uit het topic dat jullie dat ook soms doen maar in hoeverre gaat dit ten koste van de smaak?

Las al dat jullie de sapjes in de vriezer leggen, smoothies kunnen denk ik niet in de vriezer he  ???. Yoghurt hmmm nee lijkt me niet  ???
En als je bv ananas uit de vriezer gebruikt kan dat nog kwaad als je het daarna weer invriest? Verlies van smaak en/of vitamines ed  ???
Laten jullie het ook wel eens langer in de vriezer liggen of echt alleen voor een nachtje?

Drink ze nu steeds vers maar ben dan toch wel snel 20 tot 30 minuten bezig voordat alles weer schoon is. Sap met de magimixer dus moet de appels bv ook in stukken snijden. Had een mooie Philips sapper maar die gebruikte ik nooit meer en heb ik recent via hier verkocht geen spijt van maar mis de grote opening soms wel  ::)

Hmmmm had nog een vraag maar weet het zo even niet meer  ::)
Heb wat van die 1/2 liter glazen flessen van de appie en nog 2 1 liter kannetjes waar jus d'orange ingezeten heeft.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

De sapjes van de ochtend en lunch maak ik 's morgens voor ik na mijn werk ga, duurt ongeveer een kwartiertje, mocht je geen tijd hebben om de machine 's morgens schoon te maken kun je er ook wat glazen water door gooien terwijl hij aan staat, dan spoel je hem ff schoon. De sapjes van de late middag maak ik de avond ervoor en die doe ik dan in de vriezer, anders vind ik ze niet lekker meer. Ze worden erg bitter vind ik als ze zo lang staan. Overdag koel ik alles wel goerd in een koeltas met koelelementen erin. Ik ben heeeeel erg blij met mijn philips, niet alleen vanwege de grote opening, maar ook omdat ik na gebruik alleen pulp heb in mijn pulpbak en niet ergens anders in mijn machine. Het is een heerlijk ding. Hij heeft zelfs een naam gekregen van mij, hij heet humptie dumptie.  ::)
Ananas uit de vriezer doe ik niet meer, daar kwam bij mij zo weinig sap uit na het invriezen dat ik dat zonde vind van de ananas, ik bewaar ze nu in de kelder en dat gaat ook prima, daar kan ik ze een paar weken laten liggen.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Ik heb vanmorgen (nou ja, bijna vanmiddag) de raspberry ripple gemaakt, ik had nog frambozen in de diepvries liggen, nu niet meer ;) Heb wel iets minder ananas gebruikt en anderhalve appel extra en nog wat honing toegevoegd, want had geen zin in een al te zure smoothie, en hij was echt super lekker! Vanmiddag heel erg niet Jason achtig gegeten (gebakken aardappeltjes, spinazie a la creme die nog in de diepvries lag van voor 7 januari en duitse biefstukjes) en nu begint mijn maag langzaam weer te knagen en twijfel ik nog wat ik ga maken...  Maar die raspberry ripple is aan te raden, stond in de mail:

Delicate, soft, velvety raspberries blended with creamy fresh bio-live yoghurt and delicious smoothie pineapple juice. This, is the RASPBERRY RIPPLE!
According to research conducted in the Netherlands raspberries have 50% more antioxidants than strawberries and 10 times more than tomatoes and broccoli. They are an excellent source of manganese which promotes healthy bones, and boost metabolism. They are also very high in vitamin C so boosts the immune system! Taken from 'The Funky Fresh Juice Book'.
Recipe: Juice 2/3's of a pineapple and then blend with 1 large handful of raspberries, 2 tablespoons of bio-live yoghurt and some ice.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Het saploze dagje was erg schokkend, daarom als ontbijt een turbo express, als lunch een blood builder en tussendoor restje turbo express en wat stukjes wortel, radijs en tomaatjes. Lekker hoor!
Vanavond eet ik boerenkoolstamp bij mijn ouders.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Hahaha, we zijn sap verslaafd... OMG hoe moet dat als we een keer een weekend naar mijn ouders of op vakantie gaan , pfff, dat wordt slepen met apparatuur!

Ik ga zo denk ik eens een superjuice maken, lang geleden :biggrin2:

Plaats reactie