Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11

spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Erna schreef: De pijn komt echt vanuit de wonden. Tzt zullen de foto's misschien wel getoond worden en dan zal iedereen het snappen. Het is gruwelijk om te zien.
Agossie, arme kleine meid. :(
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Erna schreef: De pijn komt echt vanuit de wonden. Tzt zullen de foto's misschien wel getoond worden en dan zal iedereen het snappen. Het is gruwelijk om te zien.
:'( :'( :'( :'(
Arme Biscuit, duimen blijven duimen :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Erna, even via jou... Is pijnstilling niet mogelijk? Mss omdat de pups het dan binnenkrijgen? Desnoods plaatselijke pijnstelling wel? (ik zit gewoon mee te denken/leven, zoals velen hier, vermoed ik zo) Ik vind het zo erg als een dier pijn heeft... :'(
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Hmmm, weet niet heel zeker of ik die foto's wel wil zien :-X

Dank Lizzy voor de update! Fijn dat het langzaam steeds iets beter lijkt te gaan, het is een sterke, bijzondere dame die Biscuit van jullie met gelukkig heel veel kanjers van mensen om zich heen nu :-*
Kaarsjes branden nog steeds en zullen dat voorlopig ook blijven doen!!
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Naomi M. schreef: Erna, even via jou... Is pijnstilling niet mogelijk? Mss omdat de pups het dan binnenkrijgen? Desnoods plaatselijke pijnstelling wel? (ik zit gewoon mee te denken/leven, zoals velen hier, vermoed ik zo) Ik vind het zo erg als een dier pijn heeft... :'(
ik ben geen dierenarts dus kan dat niet beoordelen
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Erna schreef: ik ben geen dierenarts dus kan dat niet beoordelen
Gelukkig zijn er genoeg dierenartsen druk met Biscuit die dat wel kunnen beoordelen, dus ik ga er van uit dat er zo veel mogelijk tegen de pijn gedaan wordt als mogelijk is ;) :-*
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Brr, ja ik heb wel eens foto's gezien van zulke wonden, vreselijk.
Die pijn is shit, maar hier werd ook al eerder geschreven dat toen de teef de wonden kreeg ze toen wel opknapte, dus laten we daar op hopen!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik wilde net zeggen, de pijn komt echt van de wonden. Ik wil wel foto's laten zien. Misschien vandaag of morgen. Ik ga hier ook nog wel een verslag van maken, ter lering misschien voor beginnende/aankomende fokkers.

Want als alles goed gaat, is hondjes fokken het allermooiste wat er is. Echt waar. Als het hopeloos verkeerd gaat, is fokken van hondjes het ergste wat er bestaat. Als het leven van je teef aan een zijden draad hangt, denk je echt (of je moet van staal zijn) "ik heb die puppen gewild en zo meteen heb ik puppen en ben ik mijn allerliefste teef kwijt........". Ga er maar aan staan.

En natuurlijk hebben wij afschuwelijke pech en zal dit zelden of nooit voor komen. Maar het is ons gebeurd. En het kan iedereen gebeuren.

En dan is het handig wanneer je 2000 euro op de bank hebt staan (want je krijgt rondom je nest niks van je verzekering vergoed), het is handig als je 7x24 uur zorg kunt verlenen en het is ook heel handig om een hele sterke maag te hebben. En mentaal en fysiek bestand te zijn tegen dagen en nachten lang zonder slaap.

En wie denkt "dat overkomt mij niet". Dat dacht ik ook.....
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Sterkte hoor Liz.  Dit is één van de redenen dat ik zelf nooit zou willen fokken. Brrrr....zeker, het gaat meestal heel goed, maar wanneer ik dan weer dit soort dingen lees....
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Lizzy schreef: Ik wilde net zeggen, de pijn komt echt van de wonden. Ik wil wel foto's laten zien. Misschien vandaag of morgen. Ik ga hier ook nog wel een verslag van maken, ter lering misschien voor beginnende/aankomende fokkers.

Want als alles goed gaat, is hondjes fokken het allermooiste wat er is. Echt waar. Als het hopeloos verkeerd gaat, is fokken van hondjes het ergste wat er bestaat. Als het leven van je teef aan een zijden draad hangt, denk je echt (of je moet van staal zijn) "ik heb die puppen gewild en zo meteen heb ik puppen en ben ik mijn allerliefste teef kwijt........". Ga er maar aan staan.

En natuurlijk hebben wij afschuwelijke pech en zal dit zelden of nooit voor komen. Maar het is ons gebeurd. En het kan iedereen gebeuren.

En dan is het handig wanneer je 2000 euro op de bank hebt staan (want je krijgt rondom je nest niks van je verzekering vergoed), het is handig als je 7x24 uur zorg kunt verlenen en het is ook heel handig om een hele sterke maag te hebben. En mentaal en fysiek bestand te zijn tegen dagen en nachten lang zonder slaap.

En wie denkt "dat overkomt mij niet". Dat dacht ik ook.....
Lizzy, ik vind het zo enorm k#t voor je :'( :'( :'(

Ik zit werkelijk waar al dagen met een knoop in mijn maag, het is niet eens mijn hond maar wat is dit verschrikkelijk.
Je bent zo goed bezig, en je doet zo je best en dan dit :'( :'( :'(

Ik blijf gewoon keihard duimen voor Biscuit :-* :-* :-*

En als er maar iets is wat ik voor je kan doen, al is het maar een boodschap ofzo :-* :-*
Buran en Co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Buran en Co »

Koude rillingen en diep respect Lizzy. Duimen draaien door, denk heel veel aan jullie.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Tja Lizzy, dit is de reden dat ik zo getwijfeld heb om met Gina een nestje te fokken...
En ook de reden dat ik geen 2e nest met haar zal fokken. Bij ons is alles goed gegaan, maar fokken is en blijft een risico.
Idd wat je schrijft als het goed gaat is het prachtig...

Dat het jullie is overkomen is vreselijk, maar Biscje mag zo ontzettend gelukkig zijn dat haar kraamkamer bij jullie thuis staat.
Ik weet zeker dat jullie het hartstikke goed doen! Hou je taai meid!
**Marjolijn**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Marjolijn** »

Ook hier wordt na de ellende met Biscuit enorm getwijfeld.
Ik moet er niet aan denken Kees kwijt te raken door zoiets.
Aan de andere kant, dan kun je niks meer.....

Heel fijn dat het wat beter lijkt te gaan, en wat een verschrikking dat ze zoveel pijn heeft ( kan me er een inimini beetje iets bij voorstellen, heb zelf een borstontsteking gehad maar dat staat in geen vergelijking wat Biscuit nu door moet staan natuurlijk )
Heel veel beterschap lieve Biscuit! :-*
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Go Biscuit!!!
Go team Biscuit!!!
leni
5-sterren
5-sterren
Contacteer: