Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11
en ik sluit me hier ook bij aan 
Mooi verwoord Lizzy, recht uit je hart. Het is voor mij als aankomende fokker ook weer een eye opener hoor.
We zitten natuurlijk al tig jaar in de paardenfokkerij en kennen van daaruit ook de risico's en de legendarische k*tzin 'Fokken is gokken' die toch altijd weer vanuit welke invalshoek dan ook de harde waarheid blijkt te zijn. In al die jaren twee merrie's verloren na de geboorte/ in de zoogperiode en dat is gewoon echt afschuwelijk. Maar net wat je zegt, botte pech. Het overkomt je. Doorgaan en vechten als een leeuw voor je kleintjes en moederdier. Automatische piloot aan op oermodus, Goddank heb je fantastische en betrokken en deskundige lieve vrienden om je heen. Samen redden jullie het!!!
We zitten natuurlijk al tig jaar in de paardenfokkerij en kennen van daaruit ook de risico's en de legendarische k*tzin 'Fokken is gokken' die toch altijd weer vanuit welke invalshoek dan ook de harde waarheid blijkt te zijn. In al die jaren twee merrie's verloren na de geboorte/ in de zoogperiode en dat is gewoon echt afschuwelijk. Maar net wat je zegt, botte pech. Het overkomt je. Doorgaan en vechten als een leeuw voor je kleintjes en moederdier. Automatische piloot aan op oermodus, Goddank heb je fantastische en betrokken en deskundige lieve vrienden om je heen. Samen redden jullie het!!!
Wat fijn Lizzy dat je tzt een verslag wil doen. Fokken is is mijn ogen minstens 9 weken zorgen hebben. Kleine zorgen, grote zorgen. Dit wat Bisc is overkomen is wel een hele grote zorg. Hopelijk kun je de pijn verlichten. Je hart breekt als je ziet dat ze pijn hebben. Duimen voor Bisc en jullie allemaal!
Dank je wel meis voor je update. 
De kaarsjes branden en we blijven duimen.
De kaarsjes branden en we blijven duimen.
Dit is een foto van gisteren, van de ergste aangedane tiet. Het donkere is zwart en is inmiddels aan het afsterven. Je ziet hier al de rand van het zwart naar nog gezond weefsel. Op die rand zal het dode weefsel gaan los laten. Dan begint de wondverzorging, waar we de komende weken heel erg druk mee zullen zijn.

Idem:

Foto van vandaag. Hier zie je al beter langs welke rand het dode weefsel gaat afstoten:

Dit is de andere tiet, aan de andere zijde. Ook hier gaat het zwarte dode weefsel afsterven. Dit is maar een pukkeltje, vergeleken bij die andere....

Idem:
Foto van vandaag. Hier zie je al beter langs welke rand het dode weefsel gaat afstoten:
Dit is de andere tiet, aan de andere zijde. Ook hier gaat het zwarte dode weefsel afsterven. Dit is maar een pukkeltje, vergeleken bij die andere....
- Pauline
- 5-sterren

Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Foto op pagina 176, niet geschikt voor weke maag
Arme arme Biscuit..... 
En wederom kan ik jullie alleen maar heel veel sterkte wensen.
En wederom kan ik jullie alleen maar heel veel sterkte wensen.
Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Foto op pagina 176, niet geschikt voor weke maag
Brrr, dit ziet er al vreselijk uit...en ik ben bang dat het alleen maar erger word als het straks echt gaat afsterven he. 
Oh Lizzy ik wou dat ik iets weg kon nemen....sterkte met alle zorgen en verzorging.
Oh Lizzy ik wou dat ik iets weg kon nemen....sterkte met alle zorgen en verzorging.
wow, ziet er heftig uit
Sterkte met de verzorging van de wond
Wat zal ze een pijn een jullie biskwietje

beterschap voor jullie moedertje

beterschap voor jullie moedertje
Ja joh, dat doet al zeer als je er naar kijkt... Ach Biscuit toch...
Ach wat naar om dat mee te maken.
Heftig hoor 
Hoop dat Biscuit er goed doorheen mag komen, dat de pijn te verzachten is voor haar.
Lizzy heel veel sterkte, en veel kracht toegewenst.
Hoop dat Biscuit er goed doorheen mag komen, dat de pijn te verzachten is voor haar.
Lizzy heel veel sterkte, en veel kracht toegewenst.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Oooh, arme Biscuit toch... Het doet al pijn als je ernaar kijkt!
Ik heb diep respect voor jullie vechtlust en inzet. Ik snap best dat er geen alternatief is, dat je wel móét nu de situatie zo is, maar toch. Diep respect.
En nogmaals veel sterkte en grote vooruitgang gewenst, en beterschap voor Biscuit.
Ik heb diep respect voor jullie vechtlust en inzet. Ik snap best dat er geen alternatief is, dat je wel móét nu de situatie zo is, maar toch. Diep respect.
En nogmaals veel sterkte en grote vooruitgang gewenst, en beterschap voor Biscuit.