Dikke knuffels voor jullie!
Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Foto op pagina 176, niet geschikt voor weke maag
Ik vind t zo erg voor Biscuit. Zoals jij het beschrijft Lizzy 
- spreeuwtje
- 5-sterren

Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Foto op pagina 176, niet geschikt voor weke maag
Kan het niet daarna voor een deel gesloten worden met een drain er in?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
neespreeuwtje schreef: Kan het niet daarna voor een deel gesloten worden met een drain er in?
Het ergste qua gevaar voor Biscuit wel maar het echte werk begint dan pas. Wat ik van de DA gisteren heb begrepen zal er ergens een gat ontstaan waar het pus uit gaat lopen en dan zullen er rondom het zwarte gedeelte steeds meer stukken dood weefsel loslaten. Wat je niet weg kunt halen en daar dus gewoon hangt. Je wacht tot het eraf valt. Het gat wordt dan steeds groter totdat alles weg is en je met een gapend groot gat zit die vanaf de randen weer dicht moet gaan groeien.Martine-Tom schreef: Oh je zou juist denken dat het ergste dan achter de rug is...als leek dan...
Je praat dus niet over een paar dagen verzorging maar met zo'n groot gat zal het weken tot maanden gaan duren voordat het dicht is.
Op dit moment ligt de prio bij het stabiliseren van Biscuit en dan straks als de tiet open is bij het schoon houden van de hele boel. Biscuit zal dan stabiel zijn want de bacterieen zijn dan door het lichaam verslagen.
In mijn optiek....en dan praat ik echt voor mezelf, is het straks als de boel open is zaak om de boel zo snel mogelijk op te laten drogen (dus proberen die melkproductie te verminderen) en de pups af te spenen. Bisc kan dan rustig herstellen zonder puppypootjes in haar wonden. Maar of dit de juiste methode is weet ik niet, Liz en Leo zullen verschillende scenario's gaan bespreken met de DA.
Hoe gaat het ondertussen met de pupjes? groeien en ontwikkelen die zich gewoon mooi door zoals ze zouden moeten doen?
En geeft dat abces straks als het open gaat gevaar voor de pupjes? of kunnen de bacteriën die er uit komen voor de mini-bisquitjes geen kwaad?
(ik snap het als jullie geen tijd/zin/puf hebben om te antwoorden hoor!)
sterkte weer en dank je wel voor de info, Erna en Dorothea!
En geeft dat abces straks als het open gaat gevaar voor de pupjes? of kunnen de bacteriën die er uit komen voor de mini-bisquitjes geen kwaad?
(ik snap het als jullie geen tijd/zin/puf hebben om te antwoorden hoor!)
sterkte weer en dank je wel voor de info, Erna en Dorothea!
-
Martine-Tom
Dankje voor de uitleg!Erna schreef: Het ergste qua gevaar voor Biscuit wel maar het echte werk begint dan pas. Wat ik van de DA gisteren heb begrepen zal er ergens een gat ontstaan waar het pus uit gaat lopen en dan zullen er rondom het zwarte gedeelte steeds meer stukken dood weefsel loslaten. Wat je niet weg kunt halen en daar dus gewoon hangt. Je wacht tot het eraf valt. Het gat wordt dan steeds groter totdat alles weg is en je met een gapend groot gat zit die vanaf de randen weer dicht moet gaan groeien.
Je praat dus niet over een paar dagen verzorging maar met zo'n groot gat zal het weken tot maanden gaan duren voordat het dicht is.
Op dit moment ligt de prio bij het stabiliseren van Biscuit en dan straks als de tiet open is bij het schoon houden van de hele boel. Biscuit zal dan stabiel zijn want de bacterieen zijn dan door het lichaam verslagen.
In mijn optiek....en dan praat ik echt voor mezelf, is het straks als de boel open is zaak om de boel zo snel mogelijk op te laten drogen (dus proberen die melkproductie te verminderen) en de pups af te spenen. Bisc kan dan rustig herstellen zonder puppypootjes in haar wonden. Maar of dit de juiste methode is weet ik niet, Liz en Leo zullen verschillende scenario's gaan bespreken met de DA.
Ik hoop dan toch maar dat dit allemaal zsm gebeuren gaat, klinkt alsof het voor Biscuit het beste is qua gevaar voor haar...
Snap nu idd wel beter dat het echte werk nog moet komen...
Fijn dat je het allemaal duidelijk maakt Erna
hoewel fijn een heel naar begrip is nu, ik vind het zo ontzettend triest voor iedereen !!!
Een herstel van maanden
Had ik nog 1 gedachte (en je weet dat ik volkomen leek ben), kan er op dat moment niet gekolfd worden? Zodat de pups wel de melk krijgen, maar niet in de buurt van de wond komen?

Een herstel van maanden
Had ik nog 1 gedachte (en je weet dat ik volkomen leek ben), kan er op dat moment niet gekolfd worden? Zodat de pups wel de melk krijgen, maar niet in de buurt van de wond komen?
je mag nooit in een onrijp abces prikken of aan drukken, hiermee druk je het pus in de bloedbaan en dat wil ej echt niet.Nadia schreef: Jeetje zeg... Stel vast een stomme vraag, anders was het al gedaan? Maar de wond zelf open prikken is geen optie? Om het wat te versnellen!
Dat zou in principe kunnen denk ik maar is een hels karwei en vreet tijd. Op dit moment drinken de pups nog en worden bijgeflest. De melkproductie is sowieso al teruggelopen. Dat is ook normaal want het lijf heeft andere dingen te doen dan melk maken. En het werkt net zoals de grote mensen wereld. Bij minder vraag loopt het aanbod ook terug. Das nu alleen maar gunstigNynke schreef: Fijn dat je het allemaal duidelijk maakt Erna![]()
hoewel fijn een heel naar begrip is nu, ik vind het zo ontzettend triest voor iedereen !!!
Een herstel van maanden![]()
![]()
Had ik nog 1 gedachte (en je weet dat ik volkomen leek ben), kan er op dat moment niet gekolfd worden? Zodat de pups wel de melk krijgen, maar niet in de buurt van de wond komen?![]()
![]()
- Gonnie
- 4-sterren

- Contacteer:
Hier sluit ik me volledig bij aan.....heb zelf helaas ook aan den lijfe ondervonden wat biscuit nu mee maaktSenta schreef: je mag nooit in een onrijp abces prikken of aan drukken, hiermee druk je het pus in de bloedbaan en dat wil ej echt niet.
Voor nu stopt de info voorziening ff van mijn kant. Ik ga omkleden en de handen uit de mouwen steken in Zoetermeer.
-
Martine-Tom
Succes!Erna schreef: Voor nu stopt de info voorziening ff van mijn kant. Ik ga omkleden en de handen uit de mouwen steken in Zoetermeer.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Jakkes, wat een nare ontstekingen, arme Biscuit
het is zoooo pijnlijk idd, wat een knappe hond dat ze zo lief en braaf blijft

Een van de paarden bij mij in de wei heeft ooit verslagen droes gehad. Dat leverde een abces op z'n borst op van ong. 40cm doorsnee. De huid stierf idd ook af, we hebben de rijping van het abces kunnen versnellen met warme omslagen en uiteindelijk is het opengegaan en kwam er heel veel pus uit. De koorts was toen ook vrijwel gelijk weg en hij knapte gewoon zienderogen op, het was wel een enorm gat dat we dagelijks spoelden. Het sluiten ging ongelofelijk snel, je zag het echt met de dag dicht trekken, zelfs in de wei met alle ziektekiemen, zand, troep en zooi is er verder niks gaan ontsteken en je ziet er helemaal niks meer van.
Een van de paarden bij mij in de wei heeft ooit verslagen droes gehad. Dat leverde een abces op z'n borst op van ong. 40cm doorsnee. De huid stierf idd ook af, we hebben de rijping van het abces kunnen versnellen met warme omslagen en uiteindelijk is het opengegaan en kwam er heel veel pus uit. De koorts was toen ook vrijwel gelijk weg en hij knapte gewoon zienderogen op, het was wel een enorm gat dat we dagelijks spoelden. Het sluiten ging ongelofelijk snel, je zag het echt met de dag dicht trekken, zelfs in de wei met alle ziektekiemen, zand, troep en zooi is er verder niks gaan ontsteken en je ziet er helemaal niks meer van.
Succes Erna! En bedankt voor de gegeven info!
succes en sterkte voor de hele ploeg daar. Dank je voor je uitleg over verschillende dingen, zo leer je toch weer een heleboel bijErna schreef: Voor nu stopt de info voorziening ff van mijn kant. Ik ga omkleden en de handen uit de mouwen steken in Zoetermeer.
hoelang drinken pups normaliter bij moeders?? 't is natuurlijk wel jammer dat dat eerder moet stoppen nu, maar goed, mams gaat in dit geval voor denk ik