Dikke knuffel voor L&L en de hulptroepen.
Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Foto op pagina 176, niet geschikt voor weke maag
Arme Biscuit, wat zal ze veel pijn hebben.

Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Foto op pagina 176, niet geschikt voor weke maag
zeker weten dat Biscuit voor gaat Dian , ik zou het leven van mijn pupje zonder te knipperen inruilen voor dat van Biscuit als het nodig zou zijn Biscuit staat echt op de eerste plek en ook op de 2de 3de enz enz .Dian schreef: succes en sterkte voor de hele ploeg daar. Dank je voor je uitleg over verschillende dingen, zo leer je toch weer een heleboel bij![]()
![]()
![]()
hoelang drinken pups normaliter bij moeders?? 't is natuurlijk wel jammer dat dat eerder moet stoppen nu, maar goed, mams gaat in dit geval voor denk ik![]()
![]()
![]()
![]()
daar twijfel ik ook geen seconde aanhenneke schreef: zeker weten dat Biscuit voor gaat Dian , ik zou het leven van mijn pupje zonder te knipperen inruilen voor dat van Biscuit als het nodig zou zijn Biscuit staat echt op de eerste plek en ook op de 2de 3de enz enz .
jij ook heel veel sterkte, fijn dat je Lizzy en Leo zo terzijde kunt staan
Mijn dochter wil ook graag mee helpen met bij voeren van de pups als het nodig is hoor, ze woont op loop afstand.
Maar ik denk dat er genoeg hulptroepen zijn.
Voor jullie ook moeilijk Henneke en Dorethea...
Jullie blijven in mijn gedachte hoor. en ik blijf : duimen:
Maar ik denk dat er genoeg hulptroepen zijn.
Voor jullie ook moeilijk Henneke en Dorethea...
Jullie blijven in mijn gedachte hoor. en ik blijf : duimen:
Nee een abces moet "rijpen". Het is nu idd hard en dik maar je moet het zien als een spons die helemaal vol zit. Het is dus geen gevulde holle ruimte. Dat gaat het worden als het rijpt. Dan hoop je, en dat gebeurd ook meestal, dat het naar buiten toe open breekt.Nadia schreef: Jeetje zeg... Stel vast een stomme vraag, anders was het al gedaan? Maar de wond zelf open prikken is geen optie? Om het wat te versnellen!
Als je op dit moment een mes in het abces steekt dan loopt er geen abcessmurrie uit. Als je een mes in een spons steekt dan loopt ie immers ook niet leeg
Er moet dus gewacht worden tot het abces gerijpt is tot een holle ruimte gevuld met etter en afgestorven weefsel. Voordat het zover is is een abces zeer pijnlijk en op het moment dat het open gaat is de pijn/spanning direct weg.
Je zit dan met een smerig gebied waar de etter uitloopt en goed schoon gehouden moet worden. Het weefsel er om heen laat los. Het is, zeker in dit geval, geen kwestie van open, knijpen, leeg en klaar. Dit gaat een lange tijd duren
Meeste pups drinken bij moeders tot ze naar huis gaan. Maar de eerste weken 3-4 weken krijgen ze enkel mamamelk.Dian schreef:
hoelang drinken pups normaliter bij moeders??
Oh Lizzy en Leo, wat naar toch allemaal
Erna schreef: Voor nu stopt de info voorziening ff van mijn kant. Ik ga omkleden en de handen uit de mouwen steken in Zoetermeer.
Ik wens jullie allemaal succesErna schreef: Voor nu stopt de info voorziening ff van mijn kant. Ik ga omkleden en de handen uit de mouwen steken in Zoetermeer.
Het is verschrikkelijk wat Biscuit allemaal mee maakt nu en voelt.
Afsterven doen onnoemlijk veel pijn!
Het is geweldig te lezen hoe Erna (die zelf 2 nesten heeft liggen), Door en Henneke Leo en Lizzy bijstaan.
En Erna, en Angelique (en ik geloof ook Door en Henneke) bedankt voor het beantwoorden van alle oprecht nieuwsgierige vragen.
Want na het zien van de foto's vraag je je af of dit weer "goed" komt.
En dan bedoel ik hoe het er uit gaat zien en wat er meer bij komt kijken.
De duimen blijven draaien!
Afsterven doen onnoemlijk veel pijn!
Het is geweldig te lezen hoe Erna (die zelf 2 nesten heeft liggen), Door en Henneke Leo en Lizzy bijstaan.
En Erna, en Angelique (en ik geloof ook Door en Henneke) bedankt voor het beantwoorden van alle oprecht nieuwsgierige vragen.
Want na het zien van de foto's vraag je je af of dit weer "goed" komt.
En dan bedoel ik hoe het er uit gaat zien en wat er meer bij komt kijken.
De duimen blijven draaien!
heb de hele middag aan Biscuit moeten denken en aan jullie. Veel kracht en sterkte. Biscuit is een bikkel en een lieverd!!!!
- Pauline
- 5-sterren

-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Die foto's
! Wat enorm heftig dit allemaal. Bij het zien van de pups bij Biscuit krijg ik gewoon een brok in mijn keel, zo rot (en dat is héél zacht uitgedrukt) vind ik het voor alle betrokkenen! Ik stuur een hoop positieve energie jullie kant op!

- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb zo met jullie te doen, jongens heel veel sterkte
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
yikes !!!!
dat is een vette ontstoken tiet, man wat zal die dame pijn hebben er aan, ik hoop op een spoedige doorbraak, en met verenigde kracht zal haar herstel spoedig verlopen, zeg ik !!!! wens ik, geloof ik, hoop ik.... afijn, jullie snappen mij wel. Ik heb al heel wat abcessen gezien en weet dat het vlot kan genezen, het is niet leuk, zeker in de begin niet, maar jullie kunnen het, en Biscuit kan het ook, dat heeft ze nu al bewezen, dus rest mij alleen om jullie heel veel sterkte te wensen en nogmaals de stille hoop dat het snel open gaat en de herstel kan gaan beginnen.