Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Foto op pagina 176, niet geschikt voor weke maag

Kallista
5-sterren
5-sterren

Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Foto op pagina 176, niet geschikt voor weke maag

Bericht door Kallista »

Oei, ik had ook al even niet meer gekeken, dit is niet het nieuws waar je op hoopt  :'(
Heel veel sterkte allemaal  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

Erna schreef: Het ergste qua gevaar voor Biscuit wel maar het echte werk begint dan pas. Wat ik van de DA gisteren heb begrepen zal er ergens een gat ontstaan waar het pus uit gaat lopen en dan zullen er rondom het zwarte gedeelte steeds meer stukken dood weefsel loslaten. Wat je niet weg kunt halen en daar dus gewoon hangt. Je wacht tot het eraf valt. Het gat wordt dan steeds groter totdat alles weg is en je met een gapend groot gat zit die vanaf de randen weer dicht moet gaan groeien.

Je praat dus niet over een paar dagen verzorging maar met zo'n groot gat zal het weken tot maanden gaan duren voordat het dicht is.

Op dit moment ligt de prio bij het stabiliseren van Biscuit en dan straks als de tiet open is bij het schoon houden van de hele boel. Biscuit zal dan stabiel zijn want de bacterieen zijn dan door het lichaam verslagen.

In mijn optiek....en dan praat ik echt voor mezelf, is het straks als de boel open is zaak om de boel zo snel mogelijk op te laten drogen (dus proberen die melkproductie te verminderen) en de pups af te spenen. Bisc kan dan rustig herstellen zonder puppypootjes in haar wonden. Maar of dit de juiste methode is weet ik niet, Liz en Leo zullen verschillende scenario's gaan bespreken met de DA.
ok enig idee hoe lang dat nog gaat duren voor die open gaat?
wat lastig zeg zo want dus als die open is gaat ze herstellen, maar kunnen de pups niet meer drinken?
of dan toch wel?

hebben jullie idee of ze last heeft nu van de pups met drinken? jeetje ze zijn nog zo jong....

en ze moet toch zoveel pijn hebben :'(

wat een vragen he, het heeft ook totaal geen haast, maar goed denk dat iedereen hier graag van wil leren.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 20 feb 2013, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Allemachtig. Verdomme... Zacht kusje voor Biscuit en een dikke vette harde hug voor het team. Go meiden! Allemaal! (en Leo, ook! Maar die valt even onder de meiden.)  :biggrin2:

:bigarmhug:
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Mijn God ik heb net de foto,s gezien en het is echt afschuwlijk voor jullie meisje en voor jullie.
Ik reageer niet veel want heb net een wondertje van acht weken liggen, maar leef zeker mee.
Voor jullie en iedereen die jullie bijstaan  :bigarmhug:
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Tot vanmiddag was ik in de veronderstelling dat het allemaal super ging, met Biscuit en de pups; beetje meelezen, meegenieten. Schrok me dan ook rot toen ik de nare berichten las.

Nu wil ik toch ook even laten weten dat ik intens mee leef met deze ellendige toestand, wat maakt Biscuit allemaal door en wat staan jullie haar allemaal goed bij.
Ze is omringt met de meest lieve mensen die alles in het werk stellen om het haar en de puppen zo aangenaam mogelijk te maken. Hele diepe buiging voor iedereen die daar de handen uit de mouwen steekt.
Hele dikke knuffel voor Lizzy en Leo, wat een pech dit mee te moeten maken, wat zielig voor jullie meisje maar wat een prachtig karakter.
Teckel_Frannie
2-sterren
2-sterren

Bericht door Teckel_Frannie »

M@rina schreef: Tot vanmiddag was ik in de veronderstelling dat het allemaal super ging, met Biscuit en de pups; beetje meelezen, meegenieten. Schrok me dan ook rot toen ik de nare berichten las.

Nu wil ik toch ook even laten weten dat ik intens mee leef met deze ellendige toestand, wat maakt Biscuit allemaal door en wat staan jullie haar allemaal goed bij.
Ze is omringt met de meest lieve mensen die alles in het werk stellen om het haar en de puppen zo aangenaam mogelijk te maken. Hele diepe buiging voor iedereen die daar de handen uit de mouwen steekt.
Hele dikke knuffel voor Lizzy en Leo, wat een pech dit mee te moeten maken, wat zielig voor jullie meisje maar wat een prachtig karakter.
Ik sluit me hier helemaal bij aan, niks meer aan toe te voegen. Respect.
El budha
5-sterren
5-sterren

Bericht door El budha »

Oh gos en om te huilen de foto's :'( arme meid!
Heel veel sterkte en beterschap voor biscuit en wat een geweldige mensen heeft Biscuit om haar heen...petje af voor jullie allemaal.
Stuk voor stuk zijn jullie TOPPERS :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
chooky
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chooky »

Heel veel sterkte en een dikke knuffel. Ik lees het ook net pas. Wat een nachtmerrie :'(
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Jillaroo** »

Wat een nachtmerrie is dit zeg, ik zag Lizzy een paar dagen geleden een melkpakket uitmelken en toen dacht ik meteen ze zal toch niet.... maar dus wel. heel veel sterkte!!
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

lees dit nu pas allemaal, wat een verschrikkelijke ellende voor alle betrokkenen en het meest voor Biscuit zelf :'(. Heel veel sterkte, en hopelijk een zeer snelle doorbraak van het abces, zo dat de genezing kan gaan beginnen...  :bigarmhug:
Joyce1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joyce1985 »

Sjonge, ik schrik er van!
Ik dacht dat alles goed ging met Biscuit en de puppies!!
Heel veel sterkte, ik ga keihard voor jullie duimen dat alles goed gaat komen met Biscuit!  :bigarmhug: :duimen: :bigarmhug: :-*
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Vreselijk voor jullie, dat dit nou net bj jullie moet gebeuren!

Ik heb wel eens een teef gezien die een gat zo groot als een flinke vuist had, maar gek genoeg had ze er erg weinig last van, pups konden gewoon nog drinken, weet alleen niet meer of die aangetaste melklier het ook nog deed.
Het genezingsproces kan heel vlot gaan, daar stond ik toen echt van te kijken.
Ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat, daar duim ik voor!
winni
4-sterren
4-sterren

Bericht door winni »

Ach wat vreselijk dat die arme Biscuit dit moet meemaken. Ik heb er geen woorden voor. Het zou een prachtige tijd moeten zijn voor die lieverd met d'r pups. Wat een ellende. Ik kan helaas niet anders dan jullie het allerbeste wensen en ik hoop toch zó dat ze niet al te veel pijn heeft  :'( :'( :'(
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

tessa schreef: Vreselijk voor jullie, dat dit nou net bj jullie moet gebeuren!

Ik heb wel eens een teef gezien die een gat zo groot als een flinke vuist had, maar gek genoeg had ze er erg weinig last van, pups konden gewoon nog drinken, weet alleen niet meer of die aangetaste melklier het ook nog deed.
Het genezingsproces kan heel vlot gaan, daar stond ik toen echt van te kijken.
Ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat, daar duim ik voor!
Ja dat genezingsproces kan heel vlot gaan, gelukkig!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

*Dorothea* schreef: Ja dat genezingsproces kan heel vlot gaan, gelukkig!
Dan blijven we daarvoor duimen!

Plaats reactie