Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Update op pag. 202
Een nachtmerrie wat jullie hebben meegemaakt. Wat een droom moest zijn met elfjes in het ochtendlicht werd een zwart gat zonder bodem. Ik leef, ook als fokker, intens met jullie mee.
Ik hoop dat je/jullie verdere complicaties bespaard zullen blijven en dat moedertje Biscuit goed en snel geneest. Gelukkig groeien de puppies goed.
Kennelijk heb je mastitis (dat heb ik wel meegemaakt, ook niet echt leuk) en MASTITIS, wat jullie moesten meemaken en vreselijk is.
Je wilt geen foto's laten zien van de totale ravage aan het melkpakket van Biscuit, dat hoeft inderdaad niet, met de foto's die je wel laat zien kan ik me daar wel ongeveer een voorstelling van maken. Ongelofelijk dat een hond gewoon blijft functioneren met zulke gaten in die hele gevoelige zone!
Maar ik wil wel graag weten hoeveel tepels er zijn aangedaan. En was dit een gevoeligheid van de moederhond of een soort
MRSA-bacterie? Inderdaad neem je als fokker allerlei risico's, maar dit lijkt me iets wat in de normale risico-analyse niet voorkomt, maar toch was het er. Moet de risico-analyse worden bijgesteld, dat is eigenlijk wat ik vraag, geloof ik.
Sterkte, ook later als alles gezakt is en je de gevolgen ten volle kan overzien.
Ik hoop dat je/jullie verdere complicaties bespaard zullen blijven en dat moedertje Biscuit goed en snel geneest. Gelukkig groeien de puppies goed.
Kennelijk heb je mastitis (dat heb ik wel meegemaakt, ook niet echt leuk) en MASTITIS, wat jullie moesten meemaken en vreselijk is.
Je wilt geen foto's laten zien van de totale ravage aan het melkpakket van Biscuit, dat hoeft inderdaad niet, met de foto's die je wel laat zien kan ik me daar wel ongeveer een voorstelling van maken. Ongelofelijk dat een hond gewoon blijft functioneren met zulke gaten in die hele gevoelige zone!
Maar ik wil wel graag weten hoeveel tepels er zijn aangedaan. En was dit een gevoeligheid van de moederhond of een soort
MRSA-bacterie? Inderdaad neem je als fokker allerlei risico's, maar dit lijkt me iets wat in de normale risico-analyse niet voorkomt, maar toch was het er. Moet de risico-analyse worden bijgesteld, dat is eigenlijk wat ik vraag, geloof ik.
Sterkte, ook later als alles gezakt is en je de gevolgen ten volle kan overzien.
-
~anna~
- 5-sterren

- Contacteer:
Van de week ging ik even lezen in het topic
dit verwacht je toch niet.
Gelukkig krijgen jullie veel hulp en steun. ik wens jullie heel veel sterkte.
Gelukkig krijgen jullie veel hulp en steun. ik wens jullie heel veel sterkte.
OK, een update vanuit huize Plat.
Net toen we gisterenochtend dat het beter ging, ging het gisteren verd*mme weer mis
. Het lijkt wel een soort slechte film waar we in terecht zijn gekomen
. Het begon gisteren al dat ze haar eten niet lekker op at. En daar kreeg ik ter plekke vlekken van. Daarnaast was ze hyper. Veel blaffen, werpkist in, werpkist uit. Ik kreeg eigenlijk al heel snel een deja vu gevoel naar vorige week. Ik nam de temperatuur op en zag dat deze weer opliep. Niet fors maar de temperatuur liep op.
Ik voelde haar tieten (weer) en ja hoor, ze waren ineens weer hard en warm. Dus vannacht met behulp van Maud en Erna en Sandra/Martijn besloten per onmiddellijk de puppen van de tieten af te halen en te gaan werken aan 'drooglegging'. We gaan met de fles verder. Kennelijk lukt het Biscuit niet om op een normale manier borstvoeding te geven. Ik hoop en bid en duim dat haar lichaam begrijpt dat het moet stoppen met melk aan te maken. Als dat eenmaal gebeurd zijn we out of the woods.
Voor nu koelen we de boel ieder uur en zal ik ook vannacht weer puppen voeren en Biscuit d'r tieten koelen en met een beetje mazzel kan ik aan het eind van de week af met 1 keer per nacht mijn bed uit om de puppen te voeren en misschien zelfs de nachtvoeding aan het eind van de week over gaan slaan! En misschien kan ik dan wel weer een keer een uurtje of 6 slapen!
Biscuit ligt nu op mijn bed te tukken. Precies met haar kont onder mijn neus, hele vieze scheten te laten

Dus nou ja, het "feest" is hier nog niet afgelopen, nog niet voorbij. Pas als de tieten opgedroogd zijn, pas dan gaan we rustig ademhalen.
Net toen we gisterenochtend dat het beter ging, ging het gisteren verd*mme weer mis
Ik voelde haar tieten (weer) en ja hoor, ze waren ineens weer hard en warm. Dus vannacht met behulp van Maud en Erna en Sandra/Martijn besloten per onmiddellijk de puppen van de tieten af te halen en te gaan werken aan 'drooglegging'. We gaan met de fles verder. Kennelijk lukt het Biscuit niet om op een normale manier borstvoeding te geven. Ik hoop en bid en duim dat haar lichaam begrijpt dat het moet stoppen met melk aan te maken. Als dat eenmaal gebeurd zijn we out of the woods.
Voor nu koelen we de boel ieder uur en zal ik ook vannacht weer puppen voeren en Biscuit d'r tieten koelen en met een beetje mazzel kan ik aan het eind van de week af met 1 keer per nacht mijn bed uit om de puppen te voeren en misschien zelfs de nachtvoeding aan het eind van de week over gaan slaan! En misschien kan ik dan wel weer een keer een uurtje of 6 slapen!
Biscuit ligt nu op mijn bed te tukken. Precies met haar kont onder mijn neus, hele vieze scheten te laten
Dus nou ja, het "feest" is hier nog niet afgelopen, nog niet voorbij. Pas als de tieten opgedroogd zijn, pas dan gaan we rustig ademhalen.
Yep, dit was een tegenslag.Lizzy schreef: OK, een update vanuit huize Plat.
Net toen we gisterenochtend dat het beter ging, ging het gisteren verd*mme weer mis![]()
![]()
. Het lijkt wel een soort slechte film waar we in terecht zijn gekomen
. Het begon gisteren al dat ze haar eten niet lekker op at. En daar kreeg ik ter plekke vlekken van. Daarnaast was ze hyper. Veel blaffen, werpkist in, werpkist uit. Ik kreeg eigenlijk al heel snel een deja vu gevoel naar vorige week. Ik nam de temperatuur op en zag dat deze weer opliep. Niet fors maar de temperatuur liep op.
Biscuit ligt nu op mijn bed te tukken. Precies met haar kont onder mijn neus, hele vieze scheten te laten![]()
![]()
- essie74
- 5-sterren

- Contacteer:
jezus wat een achtbaan meid..... als er ook maar iets is... zet het hier neer, wellicht kunnen mensen nog de helpende hand toe steken???
zodat ook jullie een nachtje kunnen bijtanken? ppfffffff Sterkte!
zodat ook jullie een nachtje kunnen bijtanken? ppfffffff Sterkte!
Jeetje jullie blijft ook niks bespaard he?
Heel veel sterkte en ik wil mee helpen hoor...
Nu is dit echt het laatste hoor....
Heel veel sterkte en ik wil mee helpen hoor...
Nu is dit echt het laatste hoor....
ow wat ruk. Hoop toch dat haar tieten nu snel opdrogen en haar lichaam snapt dat er geen melk meer nodig is. Wat een nachtmerrie zeg. En hoop dat de pups snel zonder nachtvoeding kunnen want dat sloopt je ook (weet ik uit ervaring) Heel veel sterkte!
-
sella
Ik duim mee om het zo snel mogelijk op te laten drogen van de melk.
- spreeuwtje
- 5-sterren

Allemachtig! Heb je het meest ideale dalmaatje om de mooiste pupjes voort te brengen, heeft haar lijfje daar andere gedachtes over!
Is er geen medicatie om dat opdroog proces te versnellen?
Sterkte maar weer!
Is er geen medicatie om dat opdroog proces te versnellen?
Sterkte maar weer!
Ik denk dat de meeste vragen op dit moment niet beantwoord kunnen worden. Niet alleen omdat er geen tijd voor is om dit soort zaken uit te zoeken maar ook omdat het er even niet toe doet. Het is nu echt alleen maar handelen en jezelf overeind houden.Bosliefje schreef: Een nachtmerrie wat jullie hebben meegemaakt. Wat een droom moest zijn met elfjes in het ochtendlicht werd een zwart gat zonder bodem. Ik leef, ook als fokker, intens met jullie mee.
Pff het houd niet op 
Hoop idd dat de tieten snel opdrogen.
Kan je dan daarna de pups wel weer bij haar laten?
Of moet je ze nu echt alles zelf leren
Dat zal nooit meer een nestje worden van je prachtige hond die zo'n goed moedertje is eigenlijk.
Dat zal nooit meer een nestje worden van je prachtige hond die zo'n goed moedertje is eigenlijk.
Ja nee, de ravage laten zien....... ik weet niet, het schiet zo z'n doel voorbij.... Het is al kl*te genoeg, excuseer mijn FransBosliefje schreef: Een nachtmerrie wat jullie hebben meegemaakt. Wat een droom moest zijn met elfjes in het ochtendlicht werd een zwart gat zonder bodem. Ik leef, ook als fokker, intens met jullie mee.
Nee, dit is geen MRSA bacterie geweest, de bacterie heeft gewoon goed gereageerd op de standaard AB. Als je het mij vraagt is het probleem veroorzaakt doordat de tieten van Biscuit niet goed genoeg functioneren. Ze heeft hele strakke kleine tieten en hele kleine tepels. Door de vorm en doordat ze zo strak zijn, zien de puppen geen kans om ze goed/makkelijk leeg te zuigen. Terugkijkend ging het al eerder mis. Tijdens de bevalling gingen de puppen ook al niet voor de tiet. Ze bleven maar rondkriebelen en wij moesten ze echt aanleggen. Dus eigenlijk van meet af aan was de situatie niet normaal. En dat heeft zich zo door ontwikkeld. Dus Biscuit is een prachthond met een prachtkarakter en een prachtmoeder maar met de verkeerde tieten
En als ze dit nou overleeft, dan heb ik het mooiste van de wereld: een gezonde Biscuit en 9 nakomelingen van dit bloedblubbertjegeweldigefantastischewereldwijf. En daar prijs ik mezelf zoooooooooooooo gelukkig mee! Maar eerst nog even deze situatie onder controle krijgen.
Of dit opgenomen moet worden bij de risico analyse? Ik weet het niet. Je hebt mastitis en koningsmastitis zoals die van Biscuit. Mijn dierenarts heeft dat de afgelopen jaren een keer of 6 meegemaakt. Moet ik daarbij zeggen dat hij niet heel veel fokkers als client heeft (zijn woorden, niet de mijne). Dus het komt voor. Niet vaak. Maar het komt voor. En als dit je overkomt, ben je behoorlijk de sjaak, da's duidelijk
Hoe is het in vredesnaam toch mogelijk? Wat een deceptie. Hopelijk gaat het opdrogen goed en snel.
Misschien een paar keer nachtverzorging organiseren zodat jij en Leo goed bij kunnen tanken? Dit is zo slopend.Sterkte met alles!
Misschien een paar keer nachtverzorging organiseren zodat jij en Leo goed bij kunnen tanken? Dit is zo slopend.Sterkte met alles!
Klopt. En dat is behoorlijk kl*te natuurlijk maar een heeeeeeeeeeeel klein prijsje om te betalen als ze hier doorheen komt. Ik hoop dat ze haar karakter en niet haar tieten doorgeeft aan haar nakomelingenThea schreef: Pff het houd niet op