Wanneer (chronisch) aan de pijnstilling?
Moderator: Lizzy
-
Lil
Re: Wanneer (chronisch) aan de pijnstilling?
EllenL super bedankt!!!
Hier dus zelfde ervaring als Bernie.
Ga mee met mevroi Kruim.
Ja, hier in verleden dus seniorenbehendigheid (eens per maand) gedaan met een kapotte hond, maaaaar toen stond hij nog niet op continu pijnstilling en het was of eens per maand een beetje over lage sprongetjes rennen (springen hoefde hij bij die hoogte niet) of knettergek spelen en dat laatste was erger. Was hier dus niet pijnstilling om te kunnen sporten, maar "sporten" om ergere belasting door gek doen te voorkomen.
Maar dat is alweer 2 jaar geleden.
Hier dus een hond di zonder pijnstilling een eens per dag een half uur en eens per dag een uur altijd in hetzelfde tempo liep. Dezelfde hond met pijnstilling trekt af en toe zomaar een sprintje (doet hij zijn hele leven al op het laatste half jaar na) en blijft ook weer staan snuffelen. Kijk, dan zie ik behoorlijk kwaliteitsverschil. Doe verder niets extra's omdat het beter gaat. Ok, laatst wilde hij langer dan een uur wandelen. Was echt aan het drammen van ik wil nog eens die grote ronde (van anderhlaf uur). En ja, dat heb ik toen gedaan. Blij dat het nog eens voor een keertje lukte. Hondlief was zoooooooo blij hiervan.
Cox compositum is een echte pijnstiller. Werkt super. Hier de ervaring dat de yucca evengoed werkt (yucca is een cox remmer) en dat laatste is vele malen goedkoper. In de Cox zitten wel meerdere stoffen, maar die stoffen zitten deels ook in andere supplementen die ik geef.
Hier dus zelfde ervaring als Bernie.
Ga mee met mevroi Kruim.
Ja, hier in verleden dus seniorenbehendigheid (eens per maand) gedaan met een kapotte hond, maaaaar toen stond hij nog niet op continu pijnstilling en het was of eens per maand een beetje over lage sprongetjes rennen (springen hoefde hij bij die hoogte niet) of knettergek spelen en dat laatste was erger. Was hier dus niet pijnstilling om te kunnen sporten, maar "sporten" om ergere belasting door gek doen te voorkomen.
Maar dat is alweer 2 jaar geleden.
Hier dus een hond di zonder pijnstilling een eens per dag een half uur en eens per dag een uur altijd in hetzelfde tempo liep. Dezelfde hond met pijnstilling trekt af en toe zomaar een sprintje (doet hij zijn hele leven al op het laatste half jaar na) en blijft ook weer staan snuffelen. Kijk, dan zie ik behoorlijk kwaliteitsverschil. Doe verder niets extra's omdat het beter gaat. Ok, laatst wilde hij langer dan een uur wandelen. Was echt aan het drammen van ik wil nog eens die grote ronde (van anderhlaf uur). En ja, dat heb ik toen gedaan. Blij dat het nog eens voor een keertje lukte. Hondlief was zoooooooo blij hiervan.
Cox compositum is een echte pijnstiller. Werkt super. Hier de ervaring dat de yucca evengoed werkt (yucca is een cox remmer) en dat laatste is vele malen goedkoper. In de Cox zitten wel meerdere stoffen, maar die stoffen zitten deels ook in andere supplementen die ik geef.
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik was eens gaan neuzen op die dierendokter pagina en kwam hier uit http://www.dierendokter.nl/contents/nl/d211_Natuurlijke_behandeling_van_artrose_bij_hond_kat_en_andere_huisdieren.html
Ze verkopen dus en een glucosamine mengsel incl yucca, apart yucca en ook nog een andere natuurlijke pijnstilling, iemand hier ervaring mee? (ben een beetje aan het zoeken voor een goed compleet plaatje voor Poekie, die dame heeft ook te veel last van haar heupen naar mijn zin...)
Ze verkopen dus en een glucosamine mengsel incl yucca, apart yucca en ook nog een andere natuurlijke pijnstilling, iemand hier ervaring mee? (ben een beetje aan het zoeken voor een goed compleet plaatje voor Poekie, die dame heeft ook te veel last van haar heupen naar mijn zin...)
-
Lil
Ik heb de pure yucca gebruikt. Werkt mega goed, maar deze is a heel erg duur en b het is een tinctuur dus moest ik mega veel truckjes uithalen om het ze te laten eten. Nu heb ik dus pure yucca, maar dan gemalen als poeder (van wolfsblut, dat is zo'n brokkenmerk zonder graan en met veel vlees). Veeeeeeel goedkoper en veel makkelijker om dat onder de kvv te mengen.EllenL schreef: Ik was eens gaan neuzen op die dierendokter pagina en kwam hier uit http://www.dierendokter.nl/contents/nl/d211_Natuurlijke_behandeling_van_artrose_bij_hond_kat_en_andere_huisdieren.html
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
ok, thanks, zal ik daar ook eens naar op zoek gaan 
De Yucca Intensive krijgt Fjurdy ook. Hij doet het er erg goed op. Ik druppel het gewoon op het eten, en dat gaat goed naar binnen. Daarbij geef ik pure MSM van Kala Health, waarover ik ook heel tevreden ben.
Ik heb al vaker producten van "dierendokter" gebruikt en die hielpen ook goed.
@ Lil
Ben jij net zo tevreden over dat poeder als over de tinctuur? Hier gebruik ik maar 4 druppels per dag van, dus doe toch wel lang met zo'n flesje.
Ik heb al vaker producten van "dierendokter" gebruikt en die hielpen ook goed.
@ Lil
Ben jij net zo tevreden over dat poeder als over de tinctuur? Hier gebruik ik maar 4 druppels per dag van, dus doe toch wel lang met zo'n flesje.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 25 feb 2013, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lil
Ik moest 6 en 8 druppels geven. Mijn hondjes zijn zwaarder. Echt ik mengde het onder de kvv, waar ook visolie onder ging en dan tuften ze alle twee echt die stukjes waar de druppels op zaten uit.tt-tjes schreef: De Yucca Intensive krijgt Fjurdy ook. Hij doet het er erg goed op. Ik druppel het gewoon op het eten, en dat gaat goed naar binnen. Daarbij geef ik pure MSM van Kala Health, waarover ik ook heel tevreden ben.
@ Lil
De poeder werkt zelfs beter, maar ja van de druppels kregen ze niet alles binnen. Verder is beiden 100% yucca. Alleen de ene opgelost in alcohol en de andere gedroogd en gemalen tot poeder. Met flesje deed ik 6 weken. Poeder 2.5 maand, terwijl poeder ook nog goedkoper dan flesje is. Nu zal het alle twee heel anders door het lichaam opgenomen worden, dus wat hier beter werkt hoeft dat ergens anders niet te doen. ik kreeg namelijk niet alles bij ze binnen met die druppels.
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Ligt dat dan aan de alcohol die je honden niet lusten of zit er een andere aparte smaak aan? Ik zit er veel geur/smaak aan het poeder?
(als honden iets al niet lusten, whaaaaa, hoe krijg ik het dan ooit bij poekie naar binnen;)
(als honden iets al niet lusten, whaaaaa, hoe krijg ik het dan ooit bij poekie naar binnen;)
mijn hon is bijna overleen oor e pijnstillers ik laat haar tegenwoorig laseren voor haar gewrichtspijn moet zeggen at at e beste pijnstiller is geweest voor haar en niet schaelijk voor e nieren of e lever
Xerox is chronisch op een NSAID gegaan op het moment dat hij duidelijk lusteloos werd van de pijn en zelfs af begon te vallen. Dat afvallen bracht ik in eerste instantie niet direct in verband met de pijn, maar toen hij op de NSAID weer aan begon te komen, snapte ik hem.
Achteraf ben ik heel blij dat ik deze stap gezet heb, ik heb nu weer een maffe (oude) hond die af en toe nog een sprintje kan trekken of een paar gekke sprongen kan maken. Ervoor had ik een uitgebluste vaatdoek
Daan Kranendonk van dierenkliniek Putten heeft me toen geadviseerd gewoon eens een paar weken pijnstilling te proberen en af te wachten of ik verschillen zag. Was dat niet zo, dan kon ik gewoon weer stoppen. Lijkt me een redelijke manier om te zien of een hond wel of niet aan chronische NSAIDS toe is...
lola woef, laseren voor gewrichtspijn? Klinkt interessant...
Achteraf ben ik heel blij dat ik deze stap gezet heb, ik heb nu weer een maffe (oude) hond die af en toe nog een sprintje kan trekken of een paar gekke sprongen kan maken. Ervoor had ik een uitgebluste vaatdoek
Daan Kranendonk van dierenkliniek Putten heeft me toen geadviseerd gewoon eens een paar weken pijnstilling te proberen en af te wachten of ik verschillen zag. Was dat niet zo, dan kon ik gewoon weer stoppen. Lijkt me een redelijke manier om te zien of een hond wel of niet aan chronische NSAIDS toe is...
lola woef, laseren voor gewrichtspijn? Klinkt interessant...
Laatst gewijzigd door Xerox op ma 25 feb 2013, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ga eerst een afspraak maken bij Maarten. Net half uurtje gelopen, meneertje is wel los geweest, maar niet gespeeld/hard gerend met Kaat en weeeer kreupel 
Oei
Kreupelheid is hier trouwens ook niet meer voorgekomen sinds hij aan de NSAID zit. Weet niet of dat toeval is, maar eerst kwam het eens per 2-3 maanden voor.
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Tussen 8:00 en 8:30 telefonisch spreekuur met Maarten Kappen zelf. Even wachten nog dus.
Daar zou ik het voor doen, voor het blij zijn. En als pijnstillers betekenen dat bepaalde dingen wel weer kunnen, zoals eens een extra blokje om, een sprintje trekken, rollen en dat soort dingen, zou ik dat heel belangrijk vinden voor het welzijn.Lil schreef: E
Persoonlijk denk ik dat je bij een oude hond daar ook veel meer waarde aan moet hechten dan aan eventuele nier/lever schade en een verkorting van de levensduur daardoor. Ik weet het, het klinkt heel nuchter en makkelijk. Ik begrijp dat er veel meer emoties bij komen kijken. Maar ik geloof heel erg in kwaliteit boven kwantiteit en dat wilde ik je wel een beetje mee geven in je overwegingen. Ik hoop dat het gesprek met Maarten Kappen nog wat opties gaat bieden!
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Zojuist Maarten Kappen gesproken.
Ik ben in juni 2012 bij hem geweest vanwege Ivan's kreupel klachten. Toen is er bij Ivan een chronische ontsteking in zijn biceps/pees van zijn schouder vastgesteld. Heeft toen langwerkende cortico gehad om die ontsteking te onderdrukken/ rust te geven in het lichaam en dat is dus lang goed gegaan. Zijn advies is om die cortico te herhalen, kan ik bij mijn eigen dierenarts, scheelt weer ritje, plus voorzichtig beweging opbouwen wat we gewend zijn van vorige keer. Als dat niet werkt trek ik weer aan de bel bij hem.
Ik ben in juni 2012 bij hem geweest vanwege Ivan's kreupel klachten. Toen is er bij Ivan een chronische ontsteking in zijn biceps/pees van zijn schouder vastgesteld. Heeft toen langwerkende cortico gehad om die ontsteking te onderdrukken/ rust te geven in het lichaam en dat is dus lang goed gegaan. Zijn advies is om die cortico te herhalen, kan ik bij mijn eigen dierenarts, scheelt weer ritje, plus voorzichtig beweging opbouwen wat we gewend zijn van vorige keer. Als dat niet werkt trek ik weer aan de bel bij hem.
Mijn hond zit al een jaar of 2 iedere dag aan de Previcox en hij moet nog 7 worden. Geen twijfel er over dat ik hem er ooit af zal halen. Ik heb ook allerlei vervangingen geprobeerd maar niets helpt zo goed als echte pijnstilling, veel supplementen en een abonnement bij Leida Visee.
Als ik het verschil zie........de laatste 2 jaar heb ik een hond die plezier heeft in het leven, al zal het leven niet heel lang voor hem zijn, zijn nieren zijn aan het verslechteren, maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om hem geen pijnstilling meer te geven.
Veel wijsheid gewenst!
Als ik het verschil zie........de laatste 2 jaar heb ik een hond die plezier heeft in het leven, al zal het leven niet heel lang voor hem zijn, zijn nieren zijn aan het verslechteren, maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om hem geen pijnstilling meer te geven.
Veel wijsheid gewenst!