Daar gaan we weer,...Luna's huid.
Moderator: Lizzy
Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.
Hmm, oke. Dood spoor dus 
Ja toch?? 
Maar vind jij dat ik te vroeg opgehouden ben met elimineren?
Maar vind jij dat ik te vroeg opgehouden ben met elimineren?
Nou, vanmiddag zat ik te denken... Wat zou ik gedaan hebben als Xerox niet of heel slecht zou hebben gereageerd op het elimineren? Dan was ik een tweede keer helemaal opnieuw begonnen, met een andere diersoort, weer 8-10 weken. Maar ik weet niet, hoe lang heeft Luna ook alweer alleen konijn gehad?
Je kunt je helemaal suf elimineren, maar vaak hoor je dat als je hond een andere allergie heeft, bijv. meelmijt, huisstofmijt, pollen of wat dan ook, dat ze heel vaak op bepaalde diersoorten ook reageren, als een soort kruisreactie.
Dat heeft dan niet zo zeer echt met voedselallergie te maken, maar meer met het geheel.
Dat heeft dan niet zo zeer echt met voedselallergie te maken, maar meer met het geheel.
Snap ik maar uit de serumtest is dus helemaal niets gekomen.tt-tjes schreef: Je kunt je helemaal suf elimineren, maar vaak hoor je dat als je hond een andere allergie heeft, bijv. meelmijt, huisstofmijt, pollen of wat dan ook, dat ze heel vaak op bepaalde diersoorten ook reageren, als een soort kruisreactie.
tt-tjes, maar dat betekent dus wel dat ze op bepaalde diersoorten erger reageren dan op andere. En misschien zijn er ook wel een paar diersoorten waar ze helemaal niet op reageren.
Chanty hier op het forum heeft trouwens een hond die alleen tegen lamsvlees kan en dan ook nog van een bepaald merk KVV. Hoe ze erachter is gekomen weet ik niet, maar zo extreem kan het dus zijn...
Chanty hier op het forum heeft trouwens een hond die alleen tegen lamsvlees kan en dan ook nog van een bepaald merk KVV. Hoe ze erachter is gekomen weet ik niet, maar zo extreem kan het dus zijn...
Onze Luna heeft als pup dezelfde vlekken/wondjes gehad! zelfs, op dezelfde plek.
Onze dierenarts stuurde ons toen ook naar huis met hydrocortiderm, antibiotica en RC hypoallergeen. Na 6 weken ben ik gestopt met de Hypoallergeen omdat ik geen verschil merkte bij onze Luna. Haar plekjes waren weg, maar dat kwam naar mijn idee meer door de medicijnen. (ze had geen jeuk!)
Ik heb haar toen weer terug op brok gezet (Hill's sensitive), dit is 1 jaar goed gegaan, en toen kreeg ze wat jeuk. De plekjes insmeren met de hydrocortiderm (die ik nog had staan) was voldoende. ruim 6 maanden later ging het echt mis, Luna kreeg vreselijke jeuk, werd kaal en het werd eigenlijk elke dag erger! Ze heeft toen nogmaals een onderzoek op mijten- en schimmels gehad. Toen zijn we weer nara huis gegaan met de mededeling dat we ons eens moesten verdiepen in voeding.
al- die jaren ben ik trouwens wel voorzichtig geweest (alleen brok, geen koekjes, snoepjes en worstjes tussendoor).
Volgens de dierenarts was een eliminatiedieet met rauw vlees (struisvogel, paard, geit) de uitkomst. Omdat ik werkelijk geen idee had, hoe ik hieraan moest komen, ben ik toen begonnen met KVV van Carnibest (eend/rijst, kalkoen/rijst).
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat Luna een voedselallergie heeft. Ze reageert er goed op, maar heeft ook weer een pleur medicijnen gehad. Verder heeft ze laatst een stuk kip gekregen, met 0,0 reactie.
Ik wil het voorjaar afwachten, om te kijken of het erger wordt, want misschien heeft ze wel een andere allergie. Als het nu wéér begint, wil ik toch een bloedonderzoek laten doen.
Ik hoop dat jullie sneller uitvinden wat er met jullie hondje aan de hand is!
lgensV
Onze dierenarts stuurde ons toen ook naar huis met hydrocortiderm, antibiotica en RC hypoallergeen. Na 6 weken ben ik gestopt met de Hypoallergeen omdat ik geen verschil merkte bij onze Luna. Haar plekjes waren weg, maar dat kwam naar mijn idee meer door de medicijnen. (ze had geen jeuk!)
Ik heb haar toen weer terug op brok gezet (Hill's sensitive), dit is 1 jaar goed gegaan, en toen kreeg ze wat jeuk. De plekjes insmeren met de hydrocortiderm (die ik nog had staan) was voldoende. ruim 6 maanden later ging het echt mis, Luna kreeg vreselijke jeuk, werd kaal en het werd eigenlijk elke dag erger! Ze heeft toen nogmaals een onderzoek op mijten- en schimmels gehad. Toen zijn we weer nara huis gegaan met de mededeling dat we ons eens moesten verdiepen in voeding.
al- die jaren ben ik trouwens wel voorzichtig geweest (alleen brok, geen koekjes, snoepjes en worstjes tussendoor).
Volgens de dierenarts was een eliminatiedieet met rauw vlees (struisvogel, paard, geit) de uitkomst. Omdat ik werkelijk geen idee had, hoe ik hieraan moest komen, ben ik toen begonnen met KVV van Carnibest (eend/rijst, kalkoen/rijst).
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat Luna een voedselallergie heeft. Ze reageert er goed op, maar heeft ook weer een pleur medicijnen gehad. Verder heeft ze laatst een stuk kip gekregen, met 0,0 reactie.
Ik wil het voorjaar afwachten, om te kijken of het erger wordt, want misschien heeft ze wel een andere allergie. Als het nu wéér begint, wil ik toch een bloedonderzoek laten doen.
Ik hoop dat jullie sneller uitvinden wat er met jullie hondje aan de hand is!
lgensV
Hier eentje die 't goed doet op eendennekken, eendenborst en eendenhartjes en alhoewel hij 't ooit goed deed op paardenvlees, voeg ik nu 2gr paardenvlees toe gaat 't enkele uren later al mis ('t zijn dan wel geen huid maar darmproblemen). Verder probeerde ik al zoveel soorten uit en of hij eet 't gewoon niet of 't gaat niet goet. Heel veel van toevingen qua vit. en mineralen geven ook problemen, Nutri-plus gel gaat dan weer wel goed. ook een koffielepeltje yoghourt gaat sommige dagen goed, andere keren krijgt hij er dan weer maagpijn van. Konden ze maar praten.
We zitten op dood spoor,...Luna gaat weer aan de AB om de ander nieuw ingezette middelen de tijd te geven aan te slaan. Ondertussen smeren we de , steeds erger wordende en bloedende, plekken in met groene leem.......ze loopt en slaapt nu in haar Jama en die geeft duidelijk rust, we hebben er nu 5,..... 3 strakkere en 2 wat ruimere,..... 
Ik heb alles op een rijtje gezet,....wat we nog kunnen doen als dit niet aan zou slaan,......
Gisteren al 2 keer te horen gekregen dat iemand haar in sou laten slapen als het zijn hond was en ze er zo aan toe zou zijn,.....
Testen op mensen en papegaaien,...
Bioresonantie,....
Reading,.....
Wassen met rode wijn,...
Insmeren met zwavelzalf,...
Het maakt me niet meer uit,........
Even afwachten hoe het nu met de AB etc. gaat en anders gaan we het lijstje af.
Ik heb alles op een rijtje gezet,....wat we nog kunnen doen als dit niet aan zou slaan,......
Gisteren al 2 keer te horen gekregen dat iemand haar in sou laten slapen als het zijn hond was en ze er zo aan toe zou zijn,.....
Bioresonantie,....
Reading,.....
Wassen met rode wijn,...
- Inge en Bono
- 5-sterren

Een hele hele dikke
!! Huidproblemen wordt je zo moedeloos van....
Sterkte!!
Sterkte!!
Ik had je een persoonlijk bericht gestuurd maar ik zou toch echt Den hoek in de bilt op het lijstje zetten.
Er zal toch wel iemand zijn die een keertje kan rijden?
Ohja, vergeten,....staat wel op mijn to-do-if-lijstje hoor!bianca987 schreef: Ik had je een persoonlijk bericht gestuurd maar ik zou toch echt Den hoek in de bilt op het lijstje zetten.
keetje schreef: We zitten op dood spoor,...Luna gaat weer aan de AB om de ander nieuw ingezette middelen de tijd te geven aan te slaan. Ondertussen smeren we de , steeds erger wordende en bloedende, plekken in met groene leem.......ze loopt en slaapt nu in haar Jama en die geeft duidelijk rust, we hebben er nu 5,..... 3 strakkere en 2 wat ruimere,.....
Bioresonantie,....
Reading,.....
Wassen met rode wijn,...
Hou vol
Ik weet even niet wat ik moet zeggen
behalve: sterkte!!!