hoe barfen met klein hondje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: hoe barfen met klein hondje

Linsey
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Linsey »

Als ik ze echt lang wil laten genieten van een grotere maaltijd dan voer ik 1 dag ongeveer het dubbele (meestal een jong konijn in de vacht, weegt dan 500-600g) en dan gewoon de volgende dag niets. Kai (7kg) eet 200-250g per dag (is de enige die zo'n konijn eet)
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

hoi . hier 2 jackrussells die 140 en 180 gram per dag eten :)
Lucie110
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lucie110 »

Wat een leuk topic !

Zelf heb ik ook een smurf genaamd Jane. Ze is een kruising tussen een Jack-russel en een Mopshond en eet 200 gram per dag. Visjes zoals sardientjes of een haringje geef ik net als eitjes als extraatje. Ze is ook gek op kwarteltjes en ook bosduifkarkas vind ze erg lekker en ook daar hoef je niet aan te hakken. Zoals ik hier ook al las zijn parelhoenvleugeltjes ook ideaal voor smurfen en vallen hier ook erg in de smaak. Eendennekken laat ik ook gewoon heel want hoe klein ze ook is ze slokt ze anders in 1 keer naar binnen. Karkassen hak ik gewoon in stukken en daar hebben ze gewoon lekker knaagwerk aan hoor  ;)

Veel succes met barfen
Bengel
1-ster
1-ster

Bericht door Bengel »

Hallo allemaal,

hier even een update. Vanmorgen (ik heb me gister een dag vergist), heeft Brutus voor het eerst een duifje op. Ik moet wel zeggen dat ik het doodeng vond. Hij kon dat hele ding in zijn bek pakken. Ik heb ook nog een kippennekje, maar die ziet er zo klein uit, dat ik bang ben dat hij deze in een keer doorslikt. Ik zit nu dus een beetje te twijfelen of ik hem vanavond de rest nog geef (er zit nog een duifje, een nekje en wat spiervlees in het zakje), of toch maar wat gemalen vlees ontdooi. Ik hoop dat ik van die angst af kan stappen, anders zit ik nog met bijna 2 kg bot in m'n vriezer.

Groetjes Bengel
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Als je het eng vind....gewoon inknippen of platslaan de eerste paar keren  :)

Plaats reactie