Ben wel niet Danielle, maar ik dikte het wat in met rijstebloem van Bambix voor babytjes vanaf 3 maanden.Lizzy schreef: Ze zijn nu 17 dagen oud Danielle.
Hoe deed jij dat, gewoon puppymelk of dikker maken met rijstbloempap van Bambix?
Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Update op pag. 202
rijstebloem, zijn toch ook granen?? Of niet? Waarom moet het ingedikt worden? Voor het verslikken tegen te gaan? Zou je dan niet beter nutilis kunnen gebruiken??
Ik hoop zo dat vandaag de omkeer komt voor Biscuit, dat haar melkproductie afneemt, haar innerlijke onrust afneemt en dat, dat jullie ook wat rust geeft 
Het zal niet makkelijk zijn om je hond zo te zien... sterkte Lizzy en Leo
De duimen blijven draaien voor jullie spikkeldame!
Fijn te lezen dat de pups het goed doen, Ukkie gaat ook goed?
Het zal niet makkelijk zijn om je hond zo te zien... sterkte Lizzy en Leo
De duimen blijven draaien voor jullie spikkeldame!
Fijn te lezen dat de pups het goed doen, Ukkie gaat ook goed?
fijn dat het goed gaat met de pups en dat mama even alleen er op uit mag en ze alweer wat interesse toont voor de omgeving.
- **Marjolijn**
- 5-sterren

- Contacteer:
om de melk dikker te maken bij mijn jongens gebruikte ik johannesbroodpitmeel. Daar zitten volgens mij geen granen in.
Misschien dat dat wat is?
Misschien dat dat wat is?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ach gos Lizzy, ik word helemaal emo van jouw emoties! Ik had je zo'n compleet andere kraamtijd gegund! Maar fijn dat Biscuit nu wat afleiding kan krijgen met Leo, misschien maakt haar dat ook wat moe en kan ze dan zelf ook beter slapen. Alhoewel, als moederhond reageer je waarschijnlijk hoe dan ook op het gepiep van je kroost.
Fijn dat de pups goed gaan! Ook voor vandaag weer veel sterkte, kracht, doorzettingsvermogen, optimisme en humor gewenst!
Fijn dat de pups goed gaan! Ook voor vandaag weer veel sterkte, kracht, doorzettingsvermogen, optimisme en humor gewenst!
In vroeger tijden zette wij de pups vanaf 14 dagen al op de pap. Dat was zo'n beetje de norm. Nu zijn natuurlijk wel de inzichten veranderd maar jouw situatie ook.Lizzy schreef: Ze zijn nu 17 dagen oud Danielle.
Hoe deed jij dat, gewoon puppymelk of dikker maken met rijstbloempap van Bambix?
Je kunt eerst proberen om alleen met melk aan de slag te gaan en kijken of ze daar voldoende van binnen kunnen krijgen met likken. Lukt dat niet voldoende dan kun je de melk aandikken met iets.....Wij deden dat altijd met rijstebloem (ik voer al jaren geen pap meer) en ja dat zijn granen maar jee.....je moet een paar dagen overbruggen tot je op vast voedsel kunt overgaan en de situatie is hectisch genoeg denk ik om vooral iets makkelijks te proberen. Je voert maar 1 a 2 keer per dag pap en de rest kan gewoon uit een flesje.
Ik heb beeldze heeft een medical petshirt maar dat stel parasieten ( ) kruipt gewoon bij de oksels naar binnen.
Och Biscuit
ik hoop ook zo dat er snel verbetering gaat optreden!! Klinkt alsof het uitstapje haar wel even goed doet 
Is Ukkie weer (bijna) de ouwe?
Is Ukkie weer (bijna) de ouwe?
-
K@rin
- 5-sterren

- Contacteer:
hier wordt de puppymelk ook aangedikt met rijstebloem van Bambix.
ik doe er dan ook altijd nog een lepeltje honing doorheen.
Eerst leer ik de pupjes één voor één likken uit een klein bakje op schoot.
Zodra ze goed kunnen likken mag het papfeest beginnen en mogen met z'n allen uit een grote schaal.
Voordeel is dan, dat ze direct gaan likken, voordat ze er eerst allemaal op hun buik doorheen gaan schuiven.
Bij de laatste nesten heb ik de pupkopers ingezet bij het leren likken en dat was verd*mde handig (voor mijzelf
)

ik doe er dan ook altijd nog een lepeltje honing doorheen.
Eerst leer ik de pupjes één voor één likken uit een klein bakje op schoot.
Zodra ze goed kunnen likken mag het papfeest beginnen en mogen met z'n allen uit een grote schaal.
Voordeel is dan, dat ze direct gaan likken, voordat ze er eerst allemaal op hun buik doorheen gaan schuiven.
Bij de laatste nesten heb ik de pupkopers ingezet bij het leren likken en dat was verd*mde handig (voor mijzelf

Hihi, K@rin, honingn ook een goed idee.........ik wilde nog tikken, neem dan de (ik denk) blauw? pakken Bambix, daar zit (zat? 25 jaar geleden) een vanillesmaak aan.
ik zag gister ergens johannesbroodpitmeel en heb daar ook nog naar staan te kijken trouwens , het leek mij ook wel wat ja ( ik gebruite het op mijn werk om te verdikken en dat werkt goed ) maar je zou op internet moeten kijken of het wat is dan kan ik het voor je halen hoor ! als het beter aanvoelt dan rijstebloem

Hier geitenmelk met honing en wat rijstebloem erdoor. Door ze uit de bakjes te laten eten geen papschuivers en zo blijven ze lekker schoon.
Hier http://onrustigebaby.nl/2012/02/21/joha ... jstebloem/ wordt het verschil uitgelegd.
Onze pups hebben maar twee dagen rijstebloem door de melk gehad daarna ging de kvv erdoor. Ik zou me er niet zo druk om maken. Denk dat er al duizenden pups rijstebloem hebben gekregen, later maak je het wel weer goed met goede voeidng.
Onze pups hebben maar twee dagen rijstebloem door de melk gehad daarna ging de kvv erdoor. Ik zou me er niet zo druk om maken. Denk dat er al duizenden pups rijstebloem hebben gekregen, later maak je het wel weer goed met goede voeidng.