Wanneer (chronisch) aan de pijnstilling?
Moderator: Lizzy
Re: Wanneer (chronisch) aan de pijnstilling?
Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen en bij Fjurdy is het zo dat zijn lever er wel telkens een flinke opdoffer van krijgt. Daar is hij dan zo ziek van dat ik besloten heb om hem bij wijze van uitzondering pijnstilling te geven als het niet anders kan. Want om hem zo ziek te laten worden telkens is voor mij geen optie. Ik ga dus voor de alternatieve middelen. En als het echt niet anders kan voor de reguliere pijnstilling.
-
Lil
Bij Cay vrees ik ook dat de pijnstillers negatief zijn op haar overige gesteldheid. Helaas, het lukt niet op alternatief en op dit moment even ook niet op regulier. Maar we vinden wel een weg.tt-tjes schreef: Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen en bij Fjurdy is het zo dat zijn lever er wel telkens een flinke opdoffer van krijgt. Daar is hij dan zo ziek van dat ik besloten heb om hem bij wijze van uitzondering pijnstilling te geven als het niet anders kan. Want om hem zo ziek te laten worden telkens is voor mij geen optie. Ik ga dus voor de alternatieve middelen. En als het echt niet anders kan voor de reguliere pijnstilling.
Heb je al eens de optiMsM van kala health gehad? Fjurdy rea ff ert daar heel goed op. Ik ben een keer overgeschakeld naar een goedkoper merk en dat deed niets voor hem. Daarna weer die van Kala gegeven en dat is goed merkbaar. Nu zit ik te wachten op een nieuwe pot en het is te merken dat hij het een paar dagenniet gehad heeft. Misschien iets voor Cay.
-
Lil
MSM puur voor de pijn? Gewrichtsondersteuning hoef ik namelijk niet te geven, daar gaat de zenuwbeknelling niet van over.tt-tjes schreef: Heb je al eens de optiMsM van kala health gehad? Fjurdy rea ff ert daar heel goed op. Ik ben een keer overgeschakeld naar een goedkoper merk en dat deed niets voor hem. Daarna weer die van Kala gegeven en dat is goed merkbaar. Nu zit ik te wachten op een nieuwe pot en het is te merken dat hij het een paar dagenniet gehad heeft. Misschien iets voor Cay.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Als het om een zenuwbeknelling gaat kijk hier dan eens naar; gabapentine, een pijnstiller die werkt op zenuw niveau.Lil schreef: MSM puur voor de pijn? Gewrichtsondersteuning hoef ik namelijk niet te geven, daar gaat de zenuwbeknelling niet van over.
Sammy1980 geeft dat nu en werkt erg goed! En is ook nog eens niet duur.
-
Lil
Super, dank je wel!Cindy de Wolf schreef: Als het om een zenuwbeknelling gaat kijk hier dan eens naar; gabapentine, een pijnstiller die werkt op zenuw niveau.
Sammy1980 geeft dat nu en werkt erg goed! En is ook nog eens niet duur.
Het is van oorsprong lumbaalsacrale instabiliteit en op deze leeftijd dus volledig dichtgewoekerd (waardoor zenuwen geen plaats hebben). Normaal opereer je dat door de halve wervel te verwijderen, maar dat zien we (ook de arts) niet zitten in dit geval.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Bij Sammy van Sammy1980 is het ook LSI en ze reageert er erg goed op! Denk nu al een maand of 3. Zij kan je er meer over vertellen, haar DA had er van gehoord op een lezing of iets dergelijks en moest het ook speciaal bestellen. De kosten zijn het iig niet.Lil schreef: Super, dank je wel!
Het is van oorsprong lumbaalsacrale instabiliteit en op deze leeftijd dus volledig dichtgewoekerd (waardoor zenuwen geen plaats hebben). Normaal opereer je dat door de halve wervel te verwijderen, maar dat zien we (ook de arts) niet zitten in dit geval.
Hier ben ikCindy de Wolf schreef: Bij Sammy van Sammy1980 is het ook LSI en ze reageert er erg goed op! Denk nu al een maand of 3. Zij kan je er meer over vertellen, haar DA had er van gehoord op een lezing of iets dergelijks en moest het ook speciaal bestellen. De kosten zijn het iig niet.
Ja mijn Sammy heeft helaas ook LSI en staat sinds een paar maanden inderdaad op de gabapentine, inderdaad een pijnstiller op zenuw niveau.
Sammy kan helaas geen NSAIDs vanwege haar nieren
We zijn dit toen gaan proberen en jeetje dat werkt toch wel erg goed.
Geen pijn meer, geen trillende achterpoot en niet meer doorzakken. Ja helaas wel het afgelopen weekend maar ik denk ook dat dat met het ineens kouder worden te maken heeft gehad, gaat nu alweer goed met haar.
Enige bijwerking die ze nu heeft is dat ze er honger van krijgt, dus ze bedelt meer
Het is zeker niet duur, even uit mijn hoofd dacht ik voor 2 maanden ongeveer €15,-.
Ik hoop dat ze nog lang werken, dit is het laatste wat we kunnen proberen aan pijnstilling en zonder kan ze niet meer
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Sammy1980 schreef: Hier ben ik![]()
Ja mijn Sammy heeft helaas ook LSI en staat sinds een paar maanden inderdaad op de gabapentine, inderdaad een pijnstiller op zenuw niveau.
Sammy kan helaas geen NSAIDs vanwege haar nierenmaar ze had wel steeds pijn.
We zijn dit toen gaan proberen en jeetje dat werkt toch wel erg goed.
Geen pijn meer, geen trillende achterpoot en niet meer doorzakken. Ja helaas wel het afgelopen weekend maar ik denk ook dat dat met het ineens kouder worden te maken heeft gehad, gaat nu alweer goed met haar.
Enige bijwerking die ze nu heeft is dat ze er honger van krijgt, dus ze bedelt meer![]()
maar ze krijgt gewoon wat meer te eten, ach de dame is alweer 12 jaar en mag best verwend worden!!
Het is zeker niet duur, even uit mijn hoofd dacht ik voor 2 maanden ongeveer €15,-.
Ik hoop dat ze nog lang werken, dit is het laatste wat we kunnen proberen aan pijnstilling en zonder kan ze niet meer![]()
Even upIke schreef: Wist niet dat de Yucca poeder ook een Cox remmer is, maar het is dan toch altijd nog
"Veiliger" dan de reguliere middelen?
-
Lil
Hier minder reacties op natuurlijke middelen (geen) tov regulier. Ik weet van de cox compositum dat er dezelfde bijwerkingen kunnen optreden (meestal dus niet en/of veel minder) als bij metacam etc. Weet even niet van wie ik die info heb, maar vond die info toen zeer betrouwbaar. Heb me er toen in verdiept en heb het zonder problemen 5 jaar lang de cox dagelijks en indien nodig in dubbele portie gegeven.Ike schreef: Even up ;)
Ik heb je denk ik verkeerd begrepen, ik dacht dat je bedoelde dat de yucca ook cox remmer isLil schreef: Hier minder reacties op natuurlijke middelen (geen) tov regulier. Ik weet van de cox compositum dat er dezelfde bijwerkingen kunnen optreden (meestal dus niet en/of veel minder) als bij metacam etc. Weet even niet van wie ik die info heb, maar vond die info toen zeer betrouwbaar. Heb me er toen in verdiept en heb het zonder problemen 5 jaar lang de cox dagelijks en indien nodig in dubbele portie gegeven.
en jij hebt het over Cox' compositum, foutje van mij, sorry
Ik wil bij Ike de yucca gaan proberen.
-
Lil
yucca is de cox remmer die ook in cox compositum zit als zijnde cox remmer alleen cox compositum zitten nog tig andere ingrediënten erin. maw zelf bepalen of je het risco van eventuele bijwerkingen wel of niet aangaat als je yucca wilt proberen.Ike schreef: Ik heb je denk ik verkeerd begrepen, ik dacht dat je bedoelde dat de yucca ook cox remmer is
en jij hebt het over Cox' compositum, foutje van mij, sorry
Ik wil bij Ike de yucca gaan proberen.
Dank je wel voor de uitleg en ik ga het overwegenLil schreef: yucca is de cox remmer die ook in cox compositum zit als zijnde cox remmer alleen cox compositum zitten nog tig andere ingrediënten erin. maw zelf bepalen of je het risco van eventuele bijwerkingen wel of niet aangaat als je yucca wilt proberen.
-
Lil
Normaal gesproken geen akelige dingen bij natuurlijke middelen. Als je pijnstilling overweegt, dan zou ik eerst natuurlijk proberen en als die niet helpen in overleg met een da regulier. Hier jaren super blij geweest met cox (en toen trad er een soort van gewenning op, waardoor het niet ehct hielp + hond ouder/klachten erger)Ike schreef: Dank je wel voor de uitleg en ik ga het overwegen :)