Xerox met atopie - 10 jaar!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe verder met atopische(?) hond? Wat nu weer...

Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Hier kun je veel info vinden: http://www.chlorella-alg.com/ maar ook hier op het forum en gewoon via google.

Nee geen reactie op de zalmkop, gelukkig had hij al 2x zalm gehad voor hij de boterhammen jatte  :D
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Bedankt voor de link, ik ga me er eens stevig in verdiepen, heb ik weer iets te doen. ;)

Maar ik doe toch niets zonder overleg met Tannetje, dus eerst maar eens stevig inlezen.

Fijn, weer iets erbij (hoogstwaarschijnlijk) zalmkop!
Langzaam maar zeker ga het de goede kant op, ik blijf gewoon doorduimen.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

OK, ik heb even snel gekeken, is dus om te ontgiften?
Luna krijgt al groene leempoeder om te ontgiften, is chlorella beter of anders dan?
(Je mag ook in Luna's topic antwoorden, anders vervuilt dit topic zo.)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Nog steeds geen reactie op de zalm??
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ohw sorry keetje, ik had je berichtje over de chlorella even gemist  :-X Heb je er inmiddels al informatie over kunnen vinden?

Xerox geeft geen reactie op de zalm, dus ik heb een gokje genomen en hem afgelopen weekend een beetje paardenvlees gegeven. Geen reactie tot nu toe!  :D Ik begin toch wel een beetje bang te worden voor nieuwe allergieën, dus het zou een hele geruststelling zijn als hij nu 4 diersoorten + vis zou hebben. Verder zijn bijna alle korstjes er nu afgevallen, hij heeft alleen wel een scheurtje in zijn voetkussentje door alle sneeuw, maar de ontsteking die erbij zat is nu weg!

En hoe is het bij jullie??
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Xerox schreef: Ohw sorry keetje, ik had je berichtje over de chlorella even gemist  :-X Heb je er inmiddels al informatie over kunnen vinden?

Xerox geeft geen reactie op de zalm, dus ik heb een gokje genomen en hem afgelopen weekend een beetje paardenvlees gegeven. Geen reactie tot nu toe!  :D Ik begin toch wel een beetje bang te worden voor nieuwe allergieën, dus het zou een hele geruststelling zijn als hij nu 4 diersoorten + vis zou hebben. Verder zijn bijna alle korstjes er nu afgevallen, hij heeft alleen wel een scheurtje in zijn voetkussentje door alle sneeuw, maar de ontsteking die erbij zat is nu weg!

En hoe is het bij jullie??
Dat had je ondertussen al gelezen,...
Super dat het bij jullie zo goed gaat, behalve dat voetzooltje dan. 4 diersoorten en vis, daar zou het toch op moeten lukken? :D

Ik heb me ondertussen ingelezen in de chlorella en het staat op mijn, eventueel to-do-noodgevallen lijstje. :)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Haha ja las daarna je berichtje in jullie topic.

Ik slik zelf ook 1 chlorellatablet per dag, had in het begin echt even last van bijverschijnselen, dus volgens mij doet het wel iets voor me.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Twee weken verder en Xerox lijkt nog steeds niet te reageren op paard  :D Hij krijgt het nu een paar keer per week, handig die afwisseling! Vooral omdat ik bijna door mijn lama heen ben, haha  ::)

Hij staat nu wel op een AB-kuur (baal, baal!) van 10 dagen vanwege zijn gezwollen voetje, dat blijkt dus een ontsteking te zijn. Het is dus goed om nu even een paar weken rust te houden en niks nieuws toe te voegen, past gelukkig ook goed in de planning  ;D

Wel ben ik aan het nadenken over de volgende stap en kan wel weer wat tips en advies gebruiken! 1 maart barft Xerox een jaar en zit nu dus op een aardig 'compleet' menu:

Konijn
Lama
Haas
Paard
Zalm

Wortel
Sperzieboon
Courgette

+ Doils visolie + chlorella

De chlorella moet ik nog iets opbouwen, hij staat nu op 2 tabletten per dag en ik wil naar 4. Hierna wil ik een poosje geen nieuwe diersoort toevoegen, omdat ik over een tijdje graag lam wil proberen (i.v.m. de pens).

Wel zou ik graag iets reinigends willen toevoegen (eventueel tijdelijk) of probiotica. Wat kan ik het beste doen? September 2012 heeft hij een kuurtje groene leem gekregen, daar is zijn huid onwijs van opgeknapt. Dat zou ik dus wel willen herhalen, omdat ik denk dat we daar nog meer resultaat mee kunnen boeken. Alleen, wordt dat niet te veel in combinatie met de chlorella? Of is een probiotica dan een beter idee?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Re: Hoe verder met atopische(?) hond? Tips reinigen/probiotica?

Bericht door Xerox »

En weer 2 weken verder!! Het huidige menu gaat nog steeds goed, hoera!  :D Wel zag ik een paar donkere prutjes in 1 oor, ik gok mijt  >:( Heb in huis nog wel een tube agressieve zalf van de DA liggen, maar ik probeer het nu eerst met Puur Oor. Op het flesje staat dat het ook tegen mijt is, dus ik ben benieuwd!!

Ook heb ik een ander foefje ontdekt om de mijten tussen de pootjes te bestrijden (komt doordat ik de ontstoken poot een aantal dagen moest weken in soda en toen zag dat de roodheid verdween). Dat doe ik nu om de dag voor het slapen met alle pootjes en daarna smeer ik de kussentjes in met uierzalf. Tussen de teentjes ziet het er nu rustig uit, prima dus!

Dit weekend hoog ik de chlorella weer iets op en ik denk dat ik ergens in maart toch de groene leem een keertje herhaal. Dan kan Xerox fris en fruitig de zomer in met hopelijk een nieuwe diersoort!

Hij woog van de week na het avondeten 33.9 kg (even voor mijn eigen administratie haha).
Laatst gewijzigd door Xerox op vr 01 mar 2013, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Goede berichten zeg! O0

Ook dat je tegen de mijten tussen de tenen (toevallig) iets gevonden hebt. Soda dus, ik houdt het in de map.!

Groene leem heeft bij Luna helaas niets gedaan, ik heb nog staan misschien nog maar een keer? Of is dat niet wijs nu ze aan de AB zit?

(Ik weet het, zou niets meer doen verder maar het bloed kruipt..... ;))
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Hier heeft de groene leem echt heel goed gewerkt. De eerste week had hij beduidend meer kriebels, maar dat had ik ook verwacht. Daarna verdwenen die en de tweede en derde week begonnen de zwarte puntjes uit zijn huid te vallen en het haar op zijn buik te groeien.

Op zijn buik zitten nu nog steeds een paar plekjes met zwarte puntjes en die hoop ik kwijt te raken met een tweede kuurtje.

Zal ook wel even verslag bijhouden hier vanaf het moment dat we er weer mee beginnen!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Wat goed zeg!

Ik zou de soda badjes wel gaan afbouwen denk ik. Misschien om de twee dagen? Kweet niet wat soda op de lange termijn doet...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

eelke schreef: Wat goed zeg!

Kweet niet wat soda op de lange termijn doet...
Dát is geen goeie, ik ook niet  :-X Ik heb gisteravond geen badje gedaan, maar hij zat net wel meteen aan zijn pootjes te knagen. Ik moet even kijken hoe ik dit het beste kan aanpakken inderdaad, dat ik straks geen andere ellende heb door de soda... Alhoewel, volgens mij is het een volledig natuurlijk product... Even googelen  :P
Lobbes2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door Lobbes2009 »

Ooo wat goed zeg. Hoe geeft je dat badje dan? Gaat Xerox met zijn pootje in een badje staan of zo?
Ik ben benieuwd misschien moet ik het ook eens gaan proberen  :biggrin2:

Misschien is zeezout wat. Ik heb ooit gehoord dat zeezout goed is.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Conny, Xerox ligt op bed en ik wring me in allerlei bochten met een pannetje met water en soda  :P Handdoek eronder tegen het knoeien... Het is even een stoeipartij maar tot nu toe is het elke keer gelukt! Zeezout is een goede tip, ga ik eens naar kijken!

Hoe is het met Lobbes en het desensibiliseren?! Misschien tijd voor een update in Lobbes topic? Ik ben wel heel benieuwd!

Plaats reactie