Lil schreef:
MSM puur voor de pijn? Gewrichtsondersteuning hoef ik namelijk niet te geven, daar gaat de zenuwbeknelling niet van over.
Fjurdy heeft dan geen zenuwbeknelling, maar wel artrose in zijn ellebogen en ook last van zijn rug. Hij krijgt nu de Yucca intensive, 2x daags 2 druppels, en de MSM 2x daags 2 schepjes. De afgelopen dagen heeft hij de MSM niet gehad omdat de bestelling onderweg was, en ik merkte meteen dat hij weer strammer en langzamer ging lopen. Vandaag was de bestelling binnen dus meteen weer gegeven.
De eerste keer kreeg ik het voorgeschreven door Tannetje, en dan ook voor de pijn. Ik denk dus dat het wel degelijk iets voor de pijn doet. Bij Fjurdy iig wel.
tt-tjes schreef:
Fjurdy heeft dan geen zenuwbeknelling, maar wel artrose in zijn ellebogen en ook last van zijn rug. Hij krijgt nu de Yucca intensive, 2x daags 2 druppels, en de MSM 2x daags 2 schepjes. De afgelopen dagen heeft hij de MSM niet gehad omdat de bestelling onderweg was, en ik merkte meteen dat hij weer strammer en langzamer ging lopen. Vandaag was de bestelling binnen dus meteen weer gegeven.
De eerste keer kreeg ik het voorgeschreven door Tannetje, en dan ook voor de pijn. Ik denk dus dat het wel degelijk iets voor de pijn doet. Bij Fjurdy iig wel.
Dank je wel, die neem ik in overweging! Eerst komende week maar weer eens terug naar Maarten en dan wordt vervolgplan opgesteld.
Irish schreef:
Vandaag prik halen! Afgelopen dagen niet kreupel geweest gelukkig! Ook minder beweging gehad c.q. voorzichtiger geweest.
Fijn, hopelijk blijft het goed gaan en helpt de prik daarbij
Lil schreef:
Normaal gesproken geen akelige dingen bij natuurlijke middelen. Als je pijnstilling overweegt, dan zou ik eerst natuurlijk proberen en als die niet helpen in overleg met een da regulier. Hier jaren super blij geweest met cox (en toen trad er een soort van gewenning op, waardoor het niet ehct hielp + hond ouder/klachten erger)
Heb besloten om de yucca te gaan proberen, kijken wat het oplevert, of ik verschil zie,
bedankt
Zo we zijn terug van de da, prik zit er in. Nu komende tijd geen gekke dingen doen en rustig opbouwen.
Is weer mooi aangekomen, nu op 31kg dus bijna weer terug op zijn zwaarste (32).
Pols van dezelfde poot was ook pijnlijk, dus iets in die poot zit niet lekker qua spieren/pezen.
Tot nu toe is de Ivaneman niet meer kreupel geweest Wel is deze hondenmoeder erg voorzichtig en hou ik hem aan de flex en doe ik dus echt wel minder dan normaal Issie het niet zo mee eens, dus zo'n oude lul is het toch ook weer niet
Irish schreef:
Tot nu toe is de Ivaneman niet meer kreupel geweest Wel is deze hondenmoeder erg voorzichtig en hou ik hem aan de flex en doe ik dus echt wel minder dan normaal Issie het niet zo mee eens, dus zo'n oude lul is het toch ook weer niet
Fijn om te horen dat het beter gaat!
Hondjes zijn het snel niet eens met minder doen. Als het stabiel is kun je vanzelf gaan kijken of hij weer wat meer kan.
Ach, hij mag niet klagen
Fiets smorgens wel in sukkel tempo een stukje met ze en bij de bosjes gaat de flex lang en magie snuffelen en doen, ik sukkel er dan achteraan met de fiets en stop om de 5 meter omdatie moet pissen Hij haalt daar redelijk zijn voldoening uit
Net hebben ze me teruggebeld van dierendokter en ik ga voor Ivan de Mobility Formula proberen en voor Snaat haar klachten de Aller'g Free en Yucca Intensive
Irish schreef:
Net hebben ze me teruggebeld van dierendokter en ik ga voor Ivan de Mobility Formula proberen en voor Snaat haar klachten de Aller'g Free en Yucca Intensive :)
Cay heeft hetzelfde als Snaat gehad en dat hielp goed (totdat ze de yucca intensive niet meer at mijn mega kieskeurige bitch).
Ik heb Poekie nu toch maar op de metacam gezet, er waren stukken vacht bij haar heup die begonnen te vervilten (mocht het er wel uitkammen, kwam mega, mega veel haar bij vrij, dus ik gok dat ze haar achterkant niet meer goed genoeg kan bijhouden vanwege de pijn...) en volgens de dierenarts kan je metacam zonder problemen levenslang kan geven, alleen uitkijken op het moment dat ze echt ziek zijn en daardoor weinig eten en drinken en de nieren daarvan een optater krijgen, dan moest ik tijdelijk even stoppen... Ze zei dat metacam zelfs bij nierpatienten gegeven mocht worden!