Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Update op pag. 202

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Lizzy schreef: Zo, en nu gauw naar bed want ik heb vroege dienst :biggrin2:
scheelt dat ik morgen niet om 8 uur op de stoep sta :P
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Ben benieuwd hoe het nu met het eten gaat met de pupjes...
En hoe Bisc zich nu voelt? Is ze al weer iets meer op haar gemakje?
En Linga hoe is die eronder?

Oh wat een knapperds, de zindelijkheids training is dus gestart, mooi om te zien dat dar er van nature inzit he!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

De puppen zitten nog steeds aan de fles maar dit is groeiend lastig. Op de een of andere manier lijkt het wel of ze niet meer goed kunnen aanhaken aan de speen. Begon dat met 1 hondje, hebben ze het nu allemaal en ben ik per keer echt anderhalf uur kwijt om alle 9 te flessen. Als Leo thuis is gaat het gelukkig sneller maar je praat dan over 2 maaltijden per dag dat hij thuis is.

Ik denk dus zomaar dat ik deze week maar eens ga proberen om ze over te zetten op vlees. Ik heb daar zo lang mogelijk mee gewacht omdat ik geloof dat pups gewoon 4 weken melk moeten drinken. En geen vlees moeten krijgen. En ik vind pap rotzooi dus dat heb ik 1 keer geprobeerd en daarna niet meer. We zitten nu op dag 23 en ik denk niet dat ik 28 dagen alleen met de fles vol ga maken, maar ik probeer het wel. De puppen komen wel aan. Niet zoveel als ze op moedermelk zouden doen, dat niet, maar ze komen wel aan.

Ik vind de ontlasting van de pups nog steeds slap. Het is een dag of wat beter geweest maar daarna werd het gewoon weer slap. Vandaag gaan we de ontlasting weer op wormeieren controleren. Ik ga zo Farmfood ook weer eens bellen.

Biscuit helpt nog steeds bij de verzorging. Ze wast de pups. De wonden genezen mooi. Sinds zondag krijgt zij geen medicijnen meer en ook haar depressieve hysterische gedrag is weg! Wat een opluchting! Ze krijgt nu alleen nog salie om ervoor te zorgen dat de melkproductie niet opnieuw begint. Want dat is wel duidelijk, het liefst voedt zij ze zelf. Ze is een perfecte moeder.

Linga heeft gisteren ook meegeholpen met wassen. In het puppy rennetje. Biscuit vond dat prima, totdat Linga de werpkist in wilde. Dat was 1 brug te ver :biggrin2:

Dus eigenlijk kan ik zeggen dat we langzaam de goede kant op gaan! Ik hoop dat ik de komende dagen wat langer kan slapen want mijn wallen hangen inmiddels wel op de knieen :biggrin2:
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

ooooow heerlijk grut.....ik zag Kalf net met een bal spelen.  :biggrin2:
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Lizzy schreef:
Ik vind de ontlasting van de pups nog steeds slap. Het is een dag of wat beter geweest maar daarna werd het gewoon weer slap. Vandaag gaan we de ontlasting weer op wormeieren controleren. Ik ga zo Farmfood ook weer eens bellen.
Ik weet hoe je erover denkt maar ik blijft zeggen: ontwormen die handel, ook al vind je geen eieren. Zeker weten dat je daarna goede ontlasting hebt. Mijn basjes hebben ook de fles gehad op dezelfde melk en die hadden goede ontlasting.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Oh Lizzy dank je wel voor je update! Zo langzaam aan gaat er dus hopelijk een iets makkelijker tijd aankomen!
Ja snap dat je ze voor de 4 weken geen vlees wilde geven...maar ja he..
Als ze straks vlees krijgen zullen de poepjes hopelijk ook beter worden. Misschien van de week eerst beginnen met wat vlees mengen met een beetje melk?? Dan hebben de pupjes toch de vertrouwde geur nog van de melk.

Mooi dat de wonden van Biscuit goed genezen! Dat is goed bericht he, ja ze is een op en top moeder die Bisc, nou ja nog maar even zorgen dat mams geen melkie meer gaat geven he!

Ach en die Linga wat lief dat ze zo'n intresse heeft in de pups!

Nou meid tussen het drukke zorgen lekker genieten van het hele spul he!
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Fijn te horen dat het nu allemaal de goede kant op gaat.
Dat de situatie niet ideaal is zoals je het gehoopt had, sja, het is niet anders denk ik dan maar.

Ik heb net even op de puppycam gekeken en zag het grut lekker rollebollen, het zijn al echte hondjes! Echt heerlijk om te zien hoor! :-*
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

*Dorothea* schreef: ooooow heerlijk grut.....ik zag Kalf net met een bal spelen. :biggrin2:
Huge stond gister die beer dood te schudden ....tot hij omviel :biggrin2:
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Fijn dat het goed gaat met de pups en dat Biscuit ook opknapt .

Denk dat FF gaat adviseren om toch te ontwormen.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Niet te ver vooruit kijken Lizzy, wat gisteren kon, kan ook vandaag. Bekijk het echt dag per dag.
Fijn dat Biscuit zich beter voelt en zeker ook dat ze Linga wat laat meehelpen. Zou Biscuit voelen dat ze in het oog gehouden wordt door jullie en daarom Linga niet te dicht in de buurt durft laten komen. Misschien moet 't nare gvoel van de medicijnen toch nog verder uit haar lichaam verdwijnen vooraleer ze helemaal terug relax is. Ze maakte ook zoveel mee de laatste weken.

ivm die spenen, zijn 't gewone babyspenen? heb je dan al eens een ander model geprobeert? Met baby's was 't vaak zo dat ze na een tijdje een grotere speen nodig hadden of een ander debiet (maar dat lijkt me eng bij die pups). Verder zien ze er schitternd uit, onze tv stond gisterenavond zelfs uit, die spelende spikkelpoepies vonden de dochters véél leuker.
Hopelijk raken je probleempjes nu snel helemaal opgelost en...................................genieten!!!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Wat een fijne berichten.  :)
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Fijn dat het goed gaat met de pups en dat het met Biscuit ook beter gaat.
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Fijn dat de grootste ellende nu achter de rug is en het de goede kant op gaat.  :-*
Buran en Co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Buran en Co »

:smitten: :smitten: :smitten:

Die blik van die pup die er net uitgehaald wordt..........

Heerlijk om te lezen dat het echt de goede kant opgaat!!!
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Lizzy schreef: De puppen zitten nog steeds aan de fles maar dit is groeiend lastig. Op de een of andere manier lijkt het wel of ze niet meer goed kunnen aanhaken aan de speen. Begon dat met 1 hondje, hebben ze het nu allemaal en ben ik per keer echt anderhalf uur kwijt om alle 9 te flessen. Als Leo thuis is gaat het gelukkig sneller maar je praat dan over 2 maaltijden per dag dat hij thuis is.

Ik denk dus zomaar dat ik deze week maar eens ga proberen om ze over te zetten op vlees. Ik heb daar zo lang mogelijk mee gewacht omdat ik geloof dat pups gewoon 4 weken melk moeten drinken. En geen vlees moeten krijgen. En ik vind pap rotzooi dus dat heb ik 1 keer geprobeerd en daarna niet meer. We zitten nu op dag 23 en ik denk niet dat ik 28 dagen alleen met de fles vol ga maken, maar ik probeer het wel. De puppen komen wel aan. Niet zoveel als ze op moedermelk zouden doen, dat niet, maar ze komen wel aan.

Biscuit helpt nog steeds bij de verzorging. Ze wast de pups. De wonden genezen mooi. Sinds zondag krijgt zij geen medicijnen meer en ook haar depressieve hysterische gedrag is weg! Wat een opluchting! Ze krijgt nu alleen nog salie om ervoor te zorgen dat de melkproductie niet opnieuw begint. Want dat is wel duidelijk, het liefst voedt zij ze zelf. Ze is een perfecte moeder.

Linga heeft gisteren ook meegeholpen met wassen. In het puppy rennetje. Biscuit vond dat prima, totdat Linga de werpkist in wilde. Dat was 1 brug te ver :biggrin2:

Dus eigenlijk kan ik zeggen dat we langzaam de goede kant op gaan! Ik hoop dat ik de komende dagen wat langer kan slapen want mijn wallen hangen inmiddels wel op de knieen :biggrin2:
Met drie weken moeten zelf kunnen eten hoor en kan de fles aan de kant. Misschien een gedeele van de puppyformula toevoegen, zoals ingekookt water van lever? Ik durfde ze niet eerder op vlees te zetten dan de 4 weken omdat ik hier ergens had gelezen dat het vlees in de darmpjes kon "blijven hangen".
En zeer zeker ontwormen, alle jonge dieren hebben wormen. Waarom de natuur dat zo geregeld heeft blijft de vraag, maar het is nu eenmaal zo.

Plaats reactie