Heel goed, niks meer aan te merkenMartine-Tom schreef: Hoe is het eigenlijk met de longontsteking-pup??
Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Update op pag. 202
Dank je voor de tipsinaxy schreef: Hoi Lizzy, het emmeren en klooien op de fles herken ik heel goed. In eerste instantie allemaal prima, maar op een gegeven moment duurde het steeds langer en niet lekker vastpakken en doordrinken. Bij ons was het de oplossing om andere spenen/flessen te gaan gebruiken en dit hielp goed. Bleek trouwens ook nog per pup te verschillen wie welke speen bliefte. Misschien een tip....
Ik heb alleen stuk of 10 verschillende soorten flessen en spenen
- Angelique
- 5-sterren

Je hebt toch ook wel een trogLizzy schreef: Dank je voor de tip
Ik heb alleen stuk of 10 verschillende soorten flessen en spenen![]()
hmmm ik ga vast water apporteer spullen kopen ik zie de bui al hangenLizzy schreef: Die van mij zijn echt dom. Ik heb het net weer geprobeerd, melk uit een schaaltje. Ze gaan er in zwemmen, meer doen ze er niet mee![]()
![]()
Lukt melk oplikken van een schoteltje niet?? Of is dat te dun?
Had je mijn tip gelezen van de nutulis? Dat word gebruikt om dranken in te dikken. Misschien helpt dat?
Ik kan je hier wel wat van op sturen als je wilt proberen..
Had je mijn tip gelezen van de nutulis? Dat word gebruikt om dranken in te dikken. Misschien helpt dat?
Ik kan je hier wel wat van op sturen als je wilt proberen..
- Angelique
- 5-sterren

Ja, zo hoort dat...eerst samen zwemmen en dan lik je aan je broer van...hé, wat heb jij op je kop en dan zie je ze denken...verrek, dat kun je eten en dan is het muntje meestal wel gevallenLizzy schreef: Die van mij zijn echt dom. Ik heb het net weer geprobeerd, melk uit een schaaltje. Ze gaan er in zwemmen, meer doen ze er niet mee![]()
![]()
bij heel veel puppyboeken van newf pups zie ik dat ook iedere keer, de eerste kommetjes pap leveren hilarische beelden op, er wordt mee gespeeld, idd in gezwommen etc, maar gegeten euh? Meestal gaat het binnen een paar dagen echt heel veel beter!
Wij hebben hier natuurlijk wel een nadeel op jouw Oesjes Lique. Die dronken nog bij mams. Als ik het in een trog stort, heb ik nul controle over hoeveel ze drinken... Of zou je daar niet mee zitten?
De vorige keer dat we ze uit de trog lieten drinken hebben ze er doorheen gezwommen en gingen ze vervolgens in een hoekje liggen rillen van de kou..... Toen was ik er gauw klaar mee......
De vorige keer dat we ze uit de trog lieten drinken hebben ze er doorheen gezwommen en gingen ze vervolgens in een hoekje liggen rillen van de kou..... Toen was ik er gauw klaar mee......
ik heb er (natuurlijk) 0,0 verstand van, maar ik zou toch echt proberen ze uit een bak te laten drinken, eventueel melk met wat gemalen vlees

Ze moeten eerst leren likken en slikken voor ze vlees mogen Nynke.
Beetje melk in een eierdopje en stuk voor stuk de techniek aanleren? Dan heb je geen kleddernatte pups. Daar hou ik ook niet van
Beetje melk in een eierdopje en stuk voor stuk de techniek aanleren? Dan heb je geen kleddernatte pups. Daar hou ik ook niet van
-
Martine-Tom
Vleesnat erdoor? Geen idee maar zouden ze dan mss de link naar eten sneller leggen?MargaS schreef: Ze moeten eerst leren likken en slikken voor ze vlees mogen Nynke.
Beetje melk in een eierdopje en stuk voor stuk de techniek aanleren? Dan heb je geen kleddernatte pups. Daar hou ik ook niet van![]()
-
NL_Annemieke
- 2-sterren

Hebt 't al tandjes?
of is 't allemaal nog sabbelende... 
Als er al tandjes zijn, dikke kans dat ze iets soliders makkelijker aanzien voor voedsel
Als er al tandjes zijn, dikke kans dat ze iets soliders makkelijker aanzien voor voedsel
Tussen alle halleluja berichten dat het nu gelukkig goed gaat even een informatieve vraag aan Lizzy en haar co-helpers:
Ik begrijp dat de pups nu opgroeien met puppy- geitenmelk van Farmfood. Van dit melkpoeder is bekend dat er synthetische vitamine A aan toegevoegd wordt. Bij KVV’s waaraan synthetische vitamines zijn toegevoegd wordt afgeraden deze aan pups te geven, omdat deze eventueel in het hondenlichaam niet afgebroken worden bij overtolligheden.
Om deze reden wordt in het buitenland (mij bekend in Duitsland) geitenmelk poeder voor pups geproduceerd zonder extra toevoegingen. De”Marengo Ziegenmilch” producent gaat er dus prat op dat ze een zuiver natuurproduct aanbieden. Dus geen extra vitamine A.
Het komt bij mij ook een beetje vreemd over want baby-geitje drinkt bij moedergeit ook zonder toevoeging van synthetische vitamines en gedijt prima.
Hoe kijken jullie hier tegenaan dat Farmfood wel iets toevoegt en de Marengo leverancier niet?
Ik begrijp dat de pups nu opgroeien met puppy- geitenmelk van Farmfood. Van dit melkpoeder is bekend dat er synthetische vitamine A aan toegevoegd wordt. Bij KVV’s waaraan synthetische vitamines zijn toegevoegd wordt afgeraden deze aan pups te geven, omdat deze eventueel in het hondenlichaam niet afgebroken worden bij overtolligheden.
Om deze reden wordt in het buitenland (mij bekend in Duitsland) geitenmelk poeder voor pups geproduceerd zonder extra toevoegingen. De”Marengo Ziegenmilch” producent gaat er dus prat op dat ze een zuiver natuurproduct aanbieden. Dus geen extra vitamine A.
Het komt bij mij ook een beetje vreemd over want baby-geitje drinkt bij moedergeit ook zonder toevoeging van synthetische vitamines en gedijt prima.
Hoe kijken jullie hier tegenaan dat Farmfood wel iets toevoegt en de Marengo leverancier niet?
Ik ben geen Lique maar Erna maar ik zou daar dus niet mee zitten. Ze kunnen lopen, ze kunnen rennen en dus kunnen ze die voetjes ook in beweging zetten om te gaan eten. Als je genoeg in de trog doet dan is er genoeg voor iedereen.Lizzy schreef: Wij hebben hier natuurlijk wel een nadeel op jouw Oesjes Lique. Die dronken nog bij mams. Als ik het in een trog stort, heb ik nul controle over hoeveel ze drinken... Of zou je daar niet mee zitten?
Dat doen ze allemaal de eerste paar keer, tot ze doorkrijgen dat het eerbaar is. Dat rillen zou ik ook niet mee zitten. Ff de lamp aan, pups eronder en warm zijn ze weer. Het ziet er zielig uit maar ze zijn ruim 3 weken oud en kunnen zichzelf ook weer prima warm krijgen.De vorige keer dat we ze uit de trog lieten drinken hebben ze er doorheen gezwommen en gingen ze vervolgens in een hoekje liggen rillen van de kou..... Toen was ik er gauw klaar mee......![]()
De reden dat ik nooit pap geef is de vreselijke bende die het met zich meebrengt en ik wat dat betreft erg van de makkelijke ben. Ik begin gewoon met een bak vlees en dat gaat altijd goed. Veel betere acceptatie dan pap.
Schipperen Liz.....weet je nog. Sjees die pap aan de kant en geef ze vlees. Je hebt het druk zat.
Baby geitjes zijn geen baby hondjes. En als ik jou was zou ik je vraag neerleggen bij Farmfood, die hebben daar vast een beter antwoord op dan ik.Quinta schreef: Tussen alle halleluja berichten dat het nu gelukkig goed gaat even een informatieve vraag aan Lizzy en haar co-helpers: