Lotgering en carnibest

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Lotgering en carnibest

CooperFlow
3-sterren
3-sterren

Bericht door CooperFlow »

Ja, ik denk het ook. Nou, ik heb vandaag een vriezer gekocht met een inhoud van 200 liter. Die wordt volgende week bezorgd. Dus dan ga ik maar eens flink inslaan. Weet iemand nog iets over hokamix? Zal ik dat erbij doen op de dagen dat ik de goedkopere Kvv's geef?
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

Hokamix ken ik niet, daar kan ik dus niets over vertellen  :biggrin2:
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Met de zoekfunctie op ''Hokamix'' en dan ''hele forum'' krijg je heel veel info.

Eén ervan is onderstaand, maar is wel van een aantal jaren terug.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg876682
Sigbrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door Sigbrid »

Ik voer sinds 1,5 jaar lotgering , verschillende smaken [ alleen niet lam/rijst] en dit word met diverse losse dingetjes zoals visjes/ gem.zalm kippen/eendenek , pens etc afgewisseld , tot volle tevredenheid van de bullen en van mij .
CooperFlow
3-sterren
3-sterren

En toch staat het me enigszins tegen..... Ik ben gisteren weer sinds lange tijd bij lotgering in Zaandam geweest. Daar kwam ik voorheen ook. En die vieze, gore loods en de vieze lucht die er hangt beloofd weinig goeds. En dan komt er een mannetje met een gewoon bestelbusje (niet gekoeld!!) allemaal kratten vlees afleveren en het stinkt tegen je op. Ik was gewoon even vergeten hoe vies het daar was.... Maar goed, ik heb wat eend/lam en zalmkoppen meegenomen. De honden vinden het zalig en ik voer nu vier dagen carnibest en drie dagen lotgering en ga de dagen dat ze lotgering krijgen aanvullen met chlorella en wat groenten. Dan komt het vast wel goed.  :)
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

Als ik het zo zou moeten halen of ontvangen zou het mij ook tegenstaan denk ik. :-X

Hier wordt het netjes in doos, zwaar bevroren (duurt echt een dag buiten de koelkast alvorens het eindelijk eens ontdooit is) aangeleverd aan de deur.
Keurige pakketjes met duidelijk logo. Tsja, het oog (en neus) wil ook wat, toch?
Ghali
3-sterren
3-sterren

Bericht door Ghali »

Ik haal het bij de boerderij in Abcoude en daar is het keurig diepgevroren, ik vind het vlees er prima uitzien. Heb net een rol carnibest opengemaakt maar moet eerlijk zeggen dat ik weinig verschil zie met Lotgering behalve dan dat carnibest iets fijner gemalen is. De geur van Lotgering vind ik helemaal niet erg, en ik ben nog wel vegetarier ;D. Ik ontdooi het op mijn aanrecht maar het stinkt helemaal niet! Eigenlijk na alle verhalen die er van te voren over gehoord had vind het prima vlees, dat vette waar iedereen het over heeft kan ik ook niet echt ontdekken. Mijn teefje van 38 kilo krijgt 650 gram per dag en blijft keurig op gewicht. Met brok moet ik zeggen dat ze snel dikker werd als iets te veel gaf.
Maar het allerbelangrijkste sinds ze Lotgering krijgt heeft ze geen buikpijn meer gehad, ze doet het super!
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

helemaal mee eens ;) met ieder merk is wel wat
CooperFlow
3-sterren
3-sterren

Tuurlijk, zo is het ook! Hier is er vanmorgen ook weer prima gesmuld van de lam/eend. Ze vreten hun bak er bij op. Ik ben juist blij dat het vet is. Mijn dobermann vind ik erg slank. Ik zou hem iets voller willen hebben. Hij krijgt al die tijd 1200 gram (!) Carnibest per dag en nu hoop ik dat hij iets aankomt met de 1200 gram lotgering.
Ik ben ondertussen aan het mailen met de dierenarts van de firma Kroeske die Hokamix maken. Ze hebben tegenwoordig ook een Barf combimix. Ik vond haar uitgebreide mail wel interessant maar ze gaat niet duidelijk in op de kruiden die in die mix en in de gewone hokamix zitten. Ik heb net weer om meer duidelijkheid gevraagd. Ondertussen heb ik gisteren bij de biologische winkel zonnebloempitten en Gojibessen gehaald. Daar heb ik vanmorgen een handje van in de blender gegooid en samen met een theelepeltje Chlorella poeder door de Lotgering gegooid. Ik denk dat ik zo wel goed bezig ben voor de mannen. Ik wissel het af met Carnibest en dan krijgen ze op deze manier vast geen tekorten. Buitengewoon verrassend overigens hoe het verharen onmiddellijk stopt als ze alleen maar vlees krijgen!  :D
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

[quote="CooperFlow"]
En toch staat het me enigszins tegen..... Ik ben gisteren weer sinds lange tijd bij lotgering in Zaandam geweest. Daar kwam ik voorheen ook. En die vieze, gore loods en de vieze lucht die er hangt beloofd weinig goeds. En dan komt er een mannetje met een gewoon bestelbusje (niet gekoeld!!) allemaal kratten vlees afleveren en het stinkt tegen je op. Ik was gewoon even vergeten hoe vies het daar was.... Maar goed, ik heb wat eend/lam en zalmkoppen meegenomen. De honden vinden het zalig en ik voer nu vier dagen carnibest en drie dagen lotgering en ga de dagen dat ze lotgering krijgen aanvullen met chlorella en wat groenten. Dan komt het vast wel goed.  :)
[/quote]
Dat zou me niet enigszins tegen staan.....
Dat zou me zo tegenstaan dat ik direct rechtsomkeert maakte  ;)

Ik heb dit soort verhalen al zó vaak gehoord over Lotgering, ik zou het mijn hond never nooit willen voeren  :-\
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op wo 13 mar 2013, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

[quote="CooperFlow"]
[/quote]

wel een beetje overdreven hoor
erwinenmarloes
2-sterren
2-sterren

Bericht door erwinenmarloes »

Ik voer mijn hond ook Lotgering en haal het af op de boerderij in Abcoude. Tja, het is er wat smerig en het is er blubberig en er lopen kippen en honden los, maarja, het is een boerderij! Ook ben ik in Zaandam geweest. Buiten was het wel vies, maar binnen was het wel erg schoon.
Het vlees zit keurig verpakt en het voelt toch wel goed om daar mijn vlees te halen. Mooie prijs voor barfhapjes (eendennekken, kipkarkassen en zalmkoppen haal ik daar ook)
En voor mij het ALLERbelangrijkste. Mijn hond doet het er prima op! Ze hebben veel keuze, en ze wordt het dus ook niet zat door de afwisseling van dieren.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

de mijne ook al 7 jaar nergens last van, en ook ik ken zowel de boerderij als de fabriek,niks mis mee hoor ;)
ik vraag mij wel eens af of sommige mensen die comentaar hebben op lotgering dat het vies is enzo of ze ook wel eens in de fabriek gekeken hebben van hun merk :o denk het niet meestal bij verkooppunten
Bassenqua
1-ster
1-ster

Bericht door Bassenqua »

Ik ben nog nooit op de fabriek geweest  van Lotgering maar een pensionhond eet hier Lotgering en ik sta dit bijna kokhalzend in zijn bak te doen, heb altijd het idee dat ik verrot vlees aan het voeren ben  :-[ Daarbij vind ik het zó ontzettend vet, deze combi heeft mij in ieder geval doen besluiten om géén Lotgering aan mijn eigen hond te voeren.  :thumbdown:
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

nou bij mij stinkt het niet hoor ;)

Plaats reactie