Jeukende plekken Joep
Moderator: Lizzy
Re: Jeukende plekken Joep
Eelke, dat valt me nog mee dan! Van welke leverancier heb jij de geitenpens trouwens?
Dat van dat dik worden (of in ons geval dan magerder
) herken ik niet, ...Luna vreet als een bootwerker en is toch, sinds ze hier gekomen is ruim 2 kilo aangekomen. Ze weegt nu iets van 25 kilo en kwam met 23 kilo.
Ze eet niet zo veel, nu 500 gram per dag, ik merkte toen ze alleen konijn kreeg dat ze meer nodig had, toen zaten we op 600 gram per dag.
Hier trouwens geen bijzet/salontafels meer, werkt voor geen meter. Niet wat betreft staarten wel wat betreft, starende-blikken-uit-trouwe-hondenogen-naar-lekkers-terwijl-de-kop-relaxed-op-de-tafel-ligt taferelen.
Ze eet niet zo veel, nu 500 gram per dag, ik merkte toen ze alleen konijn kreeg dat ze meer nodig had, toen zaten we op 600 gram per dag.
Hier trouwens geen bijzet/salontafels meer, werkt voor geen meter. Niet wat betreft staarten wel wat betreft, starende-blikken-uit-trouwe-hondenogen-naar-lekkers-terwijl-de-kop-relaxed-op-de-tafel-ligt taferelen.
Heb het nu van slagerij west. Islam centrum heeft het ook, en versvoer ook (alleen daar is het 3 euro per kg ofzo..)Xerox schreef: Eelke, dat valt me nog mee dan! Van welke leverancier heb jij de geitenpens trouwens?
Potverdorie.
Had ie een stuk gans van Gijs te pakken

Ik geef nu 2,5 week pens, dus durf wel te concluderen dat dat goed gaat, maar baal toch van de gans zeg he....
Had ie een stuk gans van Gijs te pakken
Ik geef nu 2,5 week pens, dus durf wel te concluderen dat dat goed gaat, maar baal toch van de gans zeg he....
ai, dat is jammer! maar kan gebeuren joh, dat wij net een paar maanden bezig waren en ik net iets nieuws had toegevoegd, gaf mijn lieve Oma Reus een hondenkoekje. potverdepotver! maarja, dat gebeurd.eelke schreef: Potverdorie.
Had ie een stuk gans van Gijs te pakken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
niet te veel over in zitten, gewoon weer verder gaan.
wel super dat de pens goed lijkt te gaan!!
Oehhh balen!!!
SW dus, dank je! Kan ik t.z.t. misschien ook wel de lamspens bestellen als meneer hier tegen lam kan...
SW dus, dank je! Kan ik t.z.t. misschien ook wel de lamspens bestellen als meneer hier tegen lam kan...
Sjips, foutje bedankt,.....
Ik hoop dat het geen gevolgen heeft, ik duim ervoor!
Fijn dat het op de pens goed lijkt te gaan!
Ik hoop dat het geen gevolgen heeft, ik duim ervoor!
Fijn dat het op de pens goed lijkt te gaan!
-
Martine-Tom
Ergens te hopen dat hij niet reageerd zodat het toegevoegd kan worden...of werkt dat zo niet? 
Inderdaad, je kan het toch ook zien als gewoon een diersoort toevoegen? In dit geval gans? De pens ging al 2.5 weken goed dus je mag wel weer iets toevoegen toch?
ik zou persoonlijk met pens iets langer de tijd nemen.
-
Martine-Tom
(Puur nieuwsgierigheid)nienk schreef: ik zou persoonlijk met pens iets langer de tijd nemen.
Waarom met pens langer wachten?
omdat het zo'n risico product is, gevoelsmatig, eigenlijk. je zit altijd een beetje met die maag inhoud hè, dus hoe langer je de tijd neemt voor de pens, des te groter de kans wordt dat er veel verschillende soorten maaginhoudingrediënten voor bij zijn gekomen en de hond daar ook niet op reageert.Martine-Tom schreef: (Puur nieuwsgierigheid)
Waarom met pens langer wachten?
maar ja, misschien is dat van bij wel te voorzichtig hoor!
Dat dus, plus dat ik helemaal niets meer wil toevoegen nu. We gaan het voorjaar weer in, pollen enzo, dus wilde rust tot de volgende winter. En met geit, paard, haas, konijn, haring en pens vind ik zijn menu compleet genoeg om dat te doen.nienk schreef: omdat het zo'n risico product is, gevoelsmatig, eigenlijk. je zit altijd een beetje met die maag inhoud hè, dus hoe langer je de tijd neemt voor de pens, des te groter de kans wordt dat er veel verschillende soorten maaginhoudingrediënten voor bij zijn gekomen en de hond daar ook niet op reageert.
maar ja, misschien is dat van bij wel te voorzichtig hoor!
Gans is natuurlijk ook weer een gevogelte en wat dat betreft ook weer een extra risico. En de gans die ik vd week had zat helemaal vol met graan/gras achtig spul. Echt van kop tot kont zeg maar.
Ik ga de hoeveelheid pens nu weer terug schroeven. Die kreeg hij de afgelopen 3 weken om de dag, nu ga ik het menu weer aanpassen zoals we ook Gijs voeren; twee keer per week pens.
Hoe gaat het met Joep??
Die blondie gaat super goedkeetje schreef: Hoe gaat het met Joep??
Hij moppert niet dat hij minder eten krijgt, en hij ziet er al weer wat strakker uit, minder pappig, dus ook dat gaat de goede kant op. Ben nu erg benieuwd naar de lente en de zomer! Vorig jaar rond deze tijd kreeg hij weer plekken, tenminste, over een paar weken zeg maar. Toen voegde ik hert toe...