Wanneer (chronisch) aan de pijnstilling?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Wanneer (chronisch) aan de pijnstilling?

Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Hopelijk werkt het voor Poekie!

Vandaag zijn spulletjes van Dierendokter binnengekomen, dus vanavond maken we daar een start mee :)
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Namens Poek bedankt :-* Ik vermoed van wel, toen ze aan de metacam zat nadat haar kiezen getrokken waren merkte ik ook duidelijk verschil. Wel ook even duidelijk dat ik toch ook echt meer met mijn eigen beesten bezig moet zijn ipv met die van anderen  :-[ net even haar rug wat geTToucht, en pfff, ze heeft gewoon harde bobbels van spieren vlak langs de ruggengraat, mijn arme dame :'( Dus komende tijd toch even net zo fanatiek TTouchen als mijn beste klanten ;)

oh, en nog iets waar ik me in wil gaan verdiepen maar waar ik erg goede verhalen van hoor, lifewave patches, moet deze webinars echt morgen ofzo eens op mijn gemakje bekijken, doe hier even de links, kan ik ze makkelijk terugvinden en hebben jullie er misschien ook nog wat aan :)

TijgerPuck
3-sterren
3-sterren

Bericht door TijgerPuck »

De puur+ is een COX natuurlijke pijnstiller. Ik heb al veel goede dingen gehoord van mensen die hun hond helemaal van de metacam haalde en op deze variant zette en dat de hond het veel beter deed doordat er geen negatieve effecten op nieren en lever zijn.
Misschien kan je die pakken. Zo ie zo denk verstandig als je het continu wilt geven.
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Ik ga het nu eerst even hierbij houden ;) Anders weet ik niet wat werkt en wat niet werkt :)
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Update.
Het gaat redelijk met Ivan. Alsin hij is niet kreupel geweest. We lopen 3x per dag een rondje aan de lijn van ongeveer 15 minuutjes, waarvan smorgens 1 grotere ronde met de fiets. Ivan blijft bij alles aan de flex lijn, dus kan wel wat versnellen, maar geen sprintjes trekken. Echter vind ik hem nog steeds niet goed lopen  :-\ Al heeftie nooit goed gelopen vanaf het moment dat we hem overgenomen hebben (nu bijna 3 jaar geleden).
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Loopt hij dan nu het beste wat hij ooit heeft gedaan, of nog wel minder dan normaal? Wel fijn dat hij niet kreupel is :)
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Lastig te zeggen, ik ben geneigd te zeggen wel slechter dan normaal.
Ik kan eigenlijk pas zeggen wat zijn loopje normaal is als ik hem pijnstillers geef en dat ga ik denk ik toch maar doen. Wil eerst nog even de mobilty support te tijd geven.
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Nou ik ben toch wel voorzichtig positief! Gister zei vriendlief tijdens een wandelingetje dat hij ook vond dat Ivan beter liep :) Heb hem vanmorgen voor het eerst weer even los gedaan en als meneer dan ergens lang blijft snuffelen dan blijf ik bij hem staan, omdat ik anders weet als ik doorloop datie met een rotgang weer aangerend komt: ''mammaaaaaaa''.
Dus los, maar wel met management  :biggrin2:
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Klinkt goed :)
Met Poek gaat het ook wel beter op de pijnstilling, ze is af en toe nog steeds een krengetje naar de andere katten, maar dat is ook een beetje haar karakter ::) Ze is wel actiever en komt meer bij me om kopjes te geven. Ook heeft ze wat last van haarballen volgens mij, dus ze wast zich ook weer meer denk ik... gelukkig heb ik nog pasta in huis ;)
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Wat fijn dat het beter gaat!  :)
Het lijkt bij Ike ook of hij wat vlotter me loopt, ben met Yucca getart ruim een week gelden
en het lijkt aan te slaan, maar ook hier "begeleid bewegen"  :biggrin2:
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Ivan krijgt een goedje waar oa Yucca inzit, dus wellicht kan ik de echte NSAID'S nog een tijd uitstellen en gaatie nog minstens 10 jaar mee :)

En de bejaarde club heeft gewoon wat meer begeleiding nodig ja...  :biggrin2: :biggrin2:
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Irish schreef: Ivan krijgt een goedje waar oa Yucca inzit, dus wellicht kan ik de echte NSAID'S nog een tijd uitstellen en gaatie nog minstens 10 jaar mee :)

En de bejaarde club heeft gewoon wat meer begeleiding nodig ja...  :biggrin2: :biggrin2:
Ike past zich gewoon aan aan mij  :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Irish schreef: Ivan krijgt een goedje waar oa Yucca inzit, dus wellicht kan ik de echte NSAID'S nog een tijd uitstellen en gaatie nog minstens 10 jaar mee :)

Blij dat het goed gaat!  :D :D :D

Hier een lastige bejaardenclub: Cayley begint te sjokken en loopt alleen nog langzaam. Boris kán niet meer langzaam lopen en draaft dus altijd behoorlijk hard door. Handig  ::) :biggrin2:
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Boris doggyride laten trekken voor Cayley? :biggrin2:
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ike schreef: Wat fijn dat het beter gaat!  :)
Het lijkt bij Ike ook of hij wat vlotter me loopt, ben met Yucca getart ruim een week gelden
en het lijkt aan te slaan, maar ook hier "begeleid bewegen"  :biggrin2:
Welke Yucca heb je? De poeder waar Lil het over had of de Yucca Intensive van Dierendokter?

Plaats reactie