Voor de mensen met een moestuin.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- spreeuwtje
- 5-sterren

Re: Voor de mensen met een moestuin.
Ook mijn rucolaatjes kwamen als eerste op. Kleine sprietjes. Maar t blijven kleine sprietjes. :O
Ook mijn radijsjes groeien. Er zitten meerdere blaadjes aan maar ze zijn wel slap.
Alleen de pompoenen en courgettes zijn groot en dik.
Ook mijn radijsjes groeien. Er zitten meerdere blaadjes aan maar ze zijn wel slap.
Alleen de pompoenen en courgettes zijn groot en dik.
Misschien niet voldoende voeding in de grond? (ik roep maar wat)
Ik denk dat dit de afrikaantjes zijn
er staat ook nog spinazie bij in, maar die zijn nog niet boven volgens mij.

Stoep helemaal schoon gemaakt (die vlekken is van de weerspiegeling van het raam, had ik van binnen uit genomen) plantenbakje aan de schuur opgehangen. Nu de banden van de borders nog eens goed schoonmaken en rommeltjes ruimen.

Stoep helemaal schoon gemaakt (die vlekken is van de weerspiegeling van het raam, had ik van binnen uit genomen) plantenbakje aan de schuur opgehangen. Nu de banden van de borders nog eens goed schoonmaken en rommeltjes ruimen.

- spreeuwtje
- 5-sterren

Geen idee. Ik vond het heerlijk rijk geurende aarde.Nadia schreef: Misschien niet voldoende voeding in de grond? (ik roep maar wat)
Ik zeg te weinig licht. Dan gaan ze zeg maar strekken en worden het iele dunne lange stengels.
Heb jij ze ook per twee gezaaid? Ik las die tip hier en heb m uitgevoerd, dan kun je de zwakste wegknippen.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Pepers. Staan warm in de keuken voor een raam op het westen.

Nog meer pepers.
Staan in de woonkamer (overdag koud) vensterbank op het noorden.

Sla en snijbiet, zelfde vensterbank op het noorden.

Meneer -A- z'n projectjes, ik heb er helemaal niks aan gedaan. Moestuin komt wel als het weer wat beter wordt. Het is hier toch nog veel te koud.
Ik heb alleen een bakkie blommen op de tuintafel staan, om de boel een beetje op te fleuren.

Nog meer pepers.

Sla en snijbiet, zelfde vensterbank op het noorden.

Meneer -A- z'n projectjes, ik heb er helemaal niks aan gedaan. Moestuin komt wel als het weer wat beter wordt. Het is hier toch nog veel te koud.
Ik heb alleen een bakkie blommen op de tuintafel staan, om de boel een beetje op te fleuren.

Zo jullie zijn wel van de pepers 
Heb dezelfde blommen in mijn bakkie. Vind ze erg blij! (hopelijk overleven ze de vorst)
Heb dezelfde blommen in mijn bakkie. Vind ze erg blij! (hopelijk overleven ze de vorst)
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ik zet ze nu voor de zekerheid 's nachts binnen. Was dat vorige week even vergeten en toen stonden ze er beroerd bij.eelke schreef: Zo jullie zijn wel van de pepers
Na een dag of 2 binnen zagen ze er gelukkig weer beter uit. Het is gewoon onkruid.
-
judith1967
- 5-sterren

Ik heb een framboos gehaald,maar bij ons zagen ze er allemaal schimmelloos uitRoosj schreef: Ik ben bij de Karwei geweest. Er waren heel veel planten met schimmel op de plant en op de aarde, dus ik heb de een zonder schimmel er tussenuit gevist.
De kiwi is normale kiwi, dus die heb ik niet mee genomen.
Kiwi heb ik niet gezien bij ons,mms al uitverkocht
Maar wat bedoel je met normale kiwi?
Doet ie het dan niet in ons klimaatje ofzo??
-
hannabelgje
- 5-sterren

Gisteren ook mijn zaden binnen van zaden enzo. Ziet er goed uit, mar er zit helemaal geen info bij wanneer te zaaien. Dat vind ik wel heel jammer, moet je dat weer ergens op internet vandaan toveren.
Vandaag ben ik vrij dus met de aanhanger naar containerpark gereden en een volle aanhanger compost gehaald voor €3,50.
Hij ziet er heel mooi uit en er zit geen rotzooi doorheen. De laatste twee bakken in elkaar gezet, worteldoek erin geniet en gevuld met compost en vermiculiet. Turf heb ik nog niet, die moet ik morgen nog een paar zakken halen. Alle vier de bakken staan nu dus op hun plekje.
Mijn erwten die binnen staan doen het goed, voor de rest gebeurd er nog niet veel buiten. De sla die in het foliekasje staan die groeien wel.
Vandaag ben ik vrij dus met de aanhanger naar containerpark gereden en een volle aanhanger compost gehaald voor €3,50.
Mijn erwten die binnen staan doen het goed, voor de rest gebeurd er nog niet veel buiten. De sla die in het foliekasje staan die groeien wel.
Jawel, maar de mini kiwi zou meer fruit produceren.judith1967 schreef: Ik heb een framboos gehaald,maar bij ons zagen ze er allemaal schimmelloos uit
Kiwi heb ik niet gezien bij ons,mms al uitverkocht
Maar wat bedoel je met normale kiwi?
Doet ie het dan niet in ons klimaatje ofzo??
M'n ruccola heeft wel blaadjes, zijn nog inimini plantjes. Ben benieuwd of de rest nog op gaat komen.. Zou wel erg lullig zijn als de andere helft het laat afweten 
Nog een tip voor de beginners onder ons. Bij de Welkoop/boerenbond hebben ze een gratis kweek blad wat je mee kunt nemen. Hierin staat goede info. Er staat niet alleen in hoe je moet kweken, maar ook welke groenten/kruiden je wel/niet bij elkaar kunt zetten en wanneer je wat kunt zaaien.
Die gaat bij mij in de boekenkast
Nog een vraagje: hoeveel paksoi kan ik in 1 vak kwijt? 4?
Nog een tip voor de beginners onder ons. Bij de Welkoop/boerenbond hebben ze een gratis kweek blad wat je mee kunt nemen. Hierin staat goede info. Er staat niet alleen in hoe je moet kweken, maar ook welke groenten/kruiden je wel/niet bij elkaar kunt zetten en wanneer je wat kunt zaaien.
Die gaat bij mij in de boekenkast
Nog een vraagje: hoeveel paksoi kan ik in 1 vak kwijt? 4?
-
judith1967
- 5-sterren

Oohh ahaRoosj schreef: Jawel, maar de mini kiwi zou meer fruit produceren.
Dankje voor je antwoord
Ben echt een leek op dit gebied
hihi ik ookjudith1967 schreef: Oohh aha
Dankje voor je antwoord
Ben echt een leek op dit gebied![]()