Risico niet vaccineren?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Risico niet vaccineren?

Sigbrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door Sigbrid »

Ja ik dus ook , en dacht dat de coctail ook verplicht was voor de vakantie [ Frankrijk] maar kom er dus vandaag achter dat alleen de rabies dan verplicht is . Kijk titteren is anders ook en optie , en dan evt alleen enten wat nodig zou zijn .
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

Ik twijfel ook nog steeds wat wijsheid is.
Basco heeft ook allergieen eb word al 2 jaar niet meer geent en hij doet het zoveel beter ( ook door de overstap op vers toen der tijd ).
Kaine heeft zijn pup entingen en eerste jaars enting gehad en ook bij hem twijfel ik om hem nog wel verder te enten. Kaine heeft geen last van de entingen maar basco duidelijk wel.
Voor nu ga ik nog niet verder met enten tot ik eruit ben dus blijf dit topic ook volgen.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Nou ik twijfel ook heel erg of ik mijn honden nog wil laten enten.
En door deze topics over het enten ben ik eens goed de entboekjes gaan bekijken ???
En nu zie ik  dus pas dat ze volgens mij Bency vorig jaar verkeerd hebben geent.
Hier zegt de Da wij enten op maat dat betekend coktail 1x per 3 jaar.

Entschema van Boy
22/1/07 1) Puppyenting
13/2/07 3) Parvo 6) weil
5/3/07  3,4,5,6,7,8 Parvo, hondenziekte,leverziekte, weil, kennelhoest Bordetella
5/3/08 3,6
16/7/08 Rabies
3-3-9    3,4,5,6,7
3/3/10    6
28/3/11  6
27/3/12  3,4,5,6

Entschema Bency
5/8/11    1) Puppyenting
5/9/11    3 en 6
3/10/11  3,4,5,6,7
4/10/12  3,4,5,6,7

Maar hieruit blijkt dus dat Bency 2 j achter elkaar de cocktail heeft gehad. >:(
Daarbij heeft ie dus vorig jaar niet het klinisch onderzoek ingevuld. :-\

De weil twijfel ik nog een klein beetje over daar ze hier wel veel zwemmen, wel altijd in stromend water.
Maar ja als die maar beschermd tegen 2 soorten terwijl er 200 zijn :-\
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

Ze kunnen niet van al die 200 soorten dodelijk ziek worden hoor. Er zijn er 3 die levensbedreigend zijn, waarvan er tegen twee wordt geënt. Maar niemand kan precies zeggen hoeveel bescherming de enting biedt en het is zeker dat de bescherming geen 100% is. Daarnaast zijn er onder honden maar 30 besmettingen per jaar terwijl er 2 miljoen honden leven in NL (waarvan 55% maar wordt geënt tegen Weil!) Van de besmette honden heeft een deel de vaccinatie gewoon gehad! Ik ben er wel uit... Die Weil vaccinatie? Grote onzin. Gewoon niet laten zwemmen of poedelen in écht risicowater (stilstaande stinkende poeltjes of slootjes of van die slootjes waar allemaal afval in ligt). Stromend water, meren, plassen en gewone sloten ed zijn allemaal niet echt risicowater.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Ook hier besloten de bullen geen Weilenting meer te geven.

http://www.rauwevoedingvoorhonden.nl/va ... eleid2.htm
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Ook hier een anti-enter  :D

Mijn jongste hond zat vol met teken toen ik haar vond (in Griekenland)...meer dan 500 teken.
Niet geënt dus, wel getest op Ehrlichia (tekenziekte). Test positief, dus behandeld met anti-biotica.
Ze kon daar dus niet geënt worden, omdat ze niet gezond was.

Na de behandeling (inmiddels in Nederland) opnieuw laten testen. Ze bleek (ook?) Leishmania te hebben en dus aan de medicatie.

Er is dus geen moment geweest waarop deze hond volledig gezond was. Ze was 5,5 maand oud toen ik haar vond. Nu is ze 13,5 maand oud en ondanks de Leishmania een zeer gezond ogende hond.

Ik zou bijna zeggen; ik ga geen enkel risico nemen door te enten!! En zo voelt het voor mij ook...Ja, misschien is daardoor het risico op (heftigere) ziektes (iets?) groter? Tja, dat is dan maar zo...
Maar in dit geval is het middel erger dan de kwaal...en hoef ik er echt niet over na te denken.
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Hier een hond met een atopie die tot 2007 keurig werd gevaccineerd. Wist ik veel >: maar aldoende leer je.
Toen ik eenmaal wist wat het voor invloed kon hebben zeker in relatie tot haar atopie is ze niet meer gevaccineerd...nergens meer voor. Alhoewel ik het best wel eng vind zwemt ze toch iedere zomer (in helder stromend water dat dan weer wel  ;D)

Oh ja en titeren doe ik ook niet omdat er toch niet gevaccineerd wordt.
Laatst gewijzigd door Greece op do 16 mei 2013, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Roosjes3 schreef: Ze kunnen niet van al die 200 soorten dodelijk ziek worden hoor. Er zijn er 3 die levensbedreigend zijn, waarvan er tegen twee wordt geënt. Maar niemand kan precies zeggen hoeveel bescherming de enting biedt en het is zeker dat de bescherming geen 100% is. Daarnaast zijn er onder honden maar 30 besmettingen per jaar terwijl er 2 miljoen honden leven in NL (waarvan 55% maar wordt geënt tegen Weil!) Van de besmette honden heeft een deel de vaccinatie gewoon gehad! Ik ben er wel uit... Die Weil vaccinatie? Grote onzin. Gewoon niet laten zwemmen of poedelen in écht risicowater (stilstaande stinkende poeltjes of slootjes of van die slootjes waar allemaal afval in ligt). Stromend water, meren, plassen en gewone sloten ed zijn allemaal niet echt risicowater.
Mag ik vragen waar jij die getallen hebt gevonden? Ik zoek me namelijk suf naar dit soort info en kan nooit concrete aantallen vinden.
Roosjes3
3-sterren
3-sterren

Bericht door Roosjes3 »

De bron van deze info is het Tijdschrift voor Diergeneeskunde, Deel 134, A?evering 9, 1 mei 2009. Het artikel is via google wel te vinden als je dat intikt!
Ik zoek me ook altijd suf hoor  ;). Helemaal blij als ik zoiets concreets vind.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik herinner me dat artikel en volgens mij stond daar in dat er in 2008 10 honden met leptospirose geregistreerd werden. En die 200 soorten lijkt me wel erg veel ???
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Hitam schreef: Ik herinner me dat artikel en volgens mij stond daar in dat er in 2008 10 honden met leptospirose geregistreerd werden. En die 200 soorten lijkt me wel erg veel ???
Het is zo jammer dat je niet kan aantonen hoeveel honden er ziek zijn geworden door de vaccinatie, ik denk zo maar meer dan 10 per jaar.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Roosjes3 schreef: De bron van deze info is het Tijdschrift voor Diergeneeskunde, Deel 134, A?evering 9, 1 mei 2009. Het artikel is via google wel te vinden als je dat intikt!
Ik zoek me ook altijd suf hoor ;). Helemaal blij als ik zoiets concreets vind.
Dank voor de info. :)
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Staat hier ook ergens op BP, als ik het mij goed herinner, het hele artikel meen ik.
Bieke
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bieke »

Hier heb ik een artikel uit Dogs Naturally Magazine over lepto.
http://www.dogsnaturallymagazine.com/le ... s-vaccine/
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Roosjes3 schreef: De bron van deze info is het Tijdschrift voor Diergeneeskunde, Deel 134, A?evering 9, 1 mei 2009. Het artikel is via google wel te vinden als je dat intikt!
Ik zoek me ook altijd suf hoor ;). Helemaal blij als ik zoiets concreets vind.
Bedankt! Ik heb het artikel gevonden: http://www.uu.nl/SiteCollectionDocument ... 20hond.pdf
Eén van de twee serovars komt n.a.v. de vaccinatie nauwelijks nog voor in Nederland. De vaccinatie beschermt niet persé tegen de ziekte, maar de ziekte heeft wel een milder (niet-levensbedreigend) verloop na vaccinatie, las ik. Risico factoren zijn het in aanraking zijn met grondwater en exploratiegedrag. Beiden zijn sterk van toepassing op mijn honden. Een naar schatting aantal van 10 behandelde weil patienten per jaar is niet veel, maar als in een zeker jaar mijn maatjes 1 van die 10 zijn die daar aan overlijden.. :'( Ik vind het heel ingewikkeld te kiezen voor het níet vaccineren hier tegen, wetende dat ze elke dag in slootjes en ander water gaan, dingen van de grond eten/likken en een stevige exploratiedrang hebben en geen bijwerking van de vaccinatie tonen.

Plaats reactie