meer energie na overstap op barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: meer energie na overstap op barf

Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik zou hem misschien wat meer denkspelletjes geven oftewel hersenwerk voor honden. Ff googelen en dan vind je vast wel wat.

Ik zou ook wat jachtoefeningen gaan doen. Lekker zwemmen en een dummy apporteren, geen stok!!! Want die kan in de strot terecht komen met op de kant komen. Van zwemmen worden ze heel moe.

Of een dummy neer leggen, zorgen dat hij het ziet, stukje doorlopen en hem laten halen. Dan moet hij het onthouden, worden ze ook moet van. En dit kun je uitbreiden. Op internet kun je vast wel jachtoefeningen vinden.

Ik zou hem geestelijk moe maken. Ik heb een ADHD Berner en hij doet het veel beter sinds ik hem geestelijk moe maak. Met lichamelijk moe maken bouwen ze ook een conditie op....
Amanda/Dino
3-sterren
3-sterren

Bericht door Amanda/Dino »

Steppen is ook nog een uitdaging voor mezelf, maar lijkt me wel leuk dus ga ik even over nadenken! Dankje voor het idee.

@ Miranda1 heb een paar puzzels in huis voor hem maar nadeel daarvan is dat hij het vrij snel door heeft, heb nu deze week stukjes haring verstopt in een lege keukenrol en je zag hem echt kijken... mmm daar zit wat in en hoe krijg ik dat er nu uit  :biggrin2: hierna ook lekker slapen.

Van die dummy vind ik een goed idee, ga volgende week eens even eentje ophalen. Deze maand al een frisbee en nieuwe halsband dus zijn zakgeld van deze maand heeft ie op  ;D

Zwemmen vind hij prachtig alleen zijn er hier veel gore stukken water wat ik niet geschikt vind voor zulke spelletjes en was bang dat een recreatiemeer nog wat te koud was. Ik was wezen kijken naar speuroefeningen maar als ik het goed begrijp kan ik beter zoeken op jachtoefeningen?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hope kreeg ook bergen energie na zijn overstap op Barf.
En die energie heeft hij nog steeds nu, en hij wordt dit jaar 9.

Wij laten hem lekker rondrennen in het bos, doen zoekspelletjes in huis, leren hem kunstjes en spelen vaak met zijn speelgoed.
Wat we hem wel al vroeg hebben geleerd is dat er ook een keer 'klaar' is. Dit hebben we goed doorgetraind, en dat maakt dat hij nu veel beter zijn rust vind. Als ik zeg 'klaar', dan weet hij dat het speelkwartier voorbij is en dat hij rust moet nemen.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Je kunt voor een paar euro een voerdummy kopen, of er een improviseren van een simpel pennen-etui van de Hema. Gewoon een zakje op dummy-formaat met een rits. Daar kunnen snoepjes in en de hond kan ze er niet zelf uit krijgen. Als hij eenmaal doorheeft hoe het werkt is hij goed gemotoveerd omd e dummy te zoeken en ook om hem terug te brengen bij jou om de snoepjes er uit te halen.

Dozen en doosjes van verpakkingen en van de super zijn gratis en heel leuk om lekkers in te verstoppen en kleine doosjes dan ergens in huis of tuin te verstoppen. Het zoeken is leuk en het vernielen van de doos ook. Kleinere doosjes of wc-rolletjes kun je in grotere dozen stoppen of in kranten wikkelen, je hond mag ze dan uitpakken, Geeft wat rommel maar ook erg veel lol.

Een set plastic bekers van Ikea of Hema omgekeerd op de vloer zetten en onder een aantal iets lekkers verstoppen dat je hond vervolgens mag gaan zoeken. Het voorjaar komt er ooit aan  ::) en de potjes waarin tuinplanten vervoerd worden zijn ook handig hiervoor, en gratis.
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Dat zijn idd een paar leuke tips waarvan ik een paar ook al deed. Denkwerk is heerlijk voor een hond.
Amanda/Dino
3-sterren
3-sterren

Wow wat een creatieve tips Mevroi Kruim! Zei wel zo wijs dat zijn zakgeld op was maar de dummy waar voer in kan wordt morgen geleverd  ;D kon niet langer wachten.

De dozen zijn op  :D ik heb ongeveer alle dozen in huis gebruikt want deze laat ik altijd achter als ik van huis ga met wat lekkers erin, dan heeft hij wat te slopen waar ik toestemming voor gaf. Nu dus een grote mand in de kelder met alle theezakjes, cakemixen en van alles erin omdat de doos mist haha.

Plastic bekertjes vind ie nog te mooi om mee te nemen, wou vant zomer een paar frisbee's halen om hieronder iets te stoppen, daar kan ik ook met mijn voet op gaan staan zodat hij me niet alles meeneemt en de beloning steelt die ik hem wil geven als hij mij aangeeft waar het onder ligt.

Zou het te koud zijn om met apporteren uit een recreatiemeer te beginnen? ik wil ook weer een nieuwe cursus gaan volgen in het voorjaar maar moet eventjes kijken omdat ik zelf geen auto heb waar ik makkelijk kan komen met het openbaar vervoer.

Mocht iemand nog tips hebben voor leuke commando's hoor ik deze graag. Hij kan tot nu toe de post halen, mijn schoenen  ::), de deuren open en dicht doen, aanrechtkastjes dichtdrukken, rondje draaien, kruipen, high five en high ten, pootje, af, af op afstand, zit, kom voor, op, terug, up en blaffen op commando.

Kwam vanmorgen een manier tegen om hem vooruit te laten lopen d.m.v. de dummy dus wil dat ook verder gaan oefenen. En iemand nog tips voor het commando vast? hij weet wel wat los en vast is alleen krijg ik het niet voor elkaar hem langer dan 4 sec iets vast te laten houden

dankjulliewel voor het meedenken allemaal en wat super om mensen te 'leren kennen' die creatief zijn met de hond. Mijn omgeving vind namelijk altijd dat ik erin doordraaf maar bij het zien van jullie berichten ben ik niet de enige
Joyce van Puck
1-ster
1-ster

Bericht door Joyce van Puck »

Voor Puck geen doosjes meer, die eet ze met snoepjes en al op :-\. Maar een eierdoos met snoepjes deed het, voor ze besloot dat je doosjes ook kunt eten, erg leuk.
Puck zwemt als er geen ijs ligt altijd, kan ze prima tegen, ze is goed geïsoleerd. Apporteren over een sloot is ook weer iets heel anders en een leuke uitdaging. Wel even bekijken of je er zelf nog bij kan als ze hem niet meer kan vinden, of een lang touw eraan, anders is heer zakgeld zo weer op ;).
Verder helpt Puck altijd bij het uitpakken van de boodschappen. Het een naar de koelkast, het ander naar de voorraadkast, en dan nadenken hoe je een pak melk moet meenemen, of je inhouden het niet zelf op te eten.... Best vermoeiend hoor!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Op zich kunnen onbedrukte doosjes geen kwaad hoor, bij de puppycursus zijn er ook altijd wel een paar die hun pleerolletje met snoepjes en al op knagen, gaat gewoon goed.

Hier kunnen ze maar weinig kunstjes, ik ben gewoon te lui  :P
Logi apporteert wel handschoenen, sterker nog, hij jat ze uit mijn zakken of probeert ze van mijn handen te trekken om vol trots te komen brengen want dan krijgt hij een snoepje  ;D apporteren is ook geen IJslands talent dus ik vind het wel prima. Hij heeft laatst ook handschoenen gejat van iemand anders en braaf naar mij gebracht  ;D
Amanda/Dino
3-sterren
3-sterren

Ik mag wel aannemen dat een labrador goed geisoleerd is, dus ga dit weekend eens even oefenen. Half uurtje om mee te beginnen lijkt me meer dan goed en toch weer wat extra variatie in de beweging. Dummy is vlak voor de wandeling binnen gekomen dus even gevuld met gedroogde banaan en wat ander gedroogd spul met een sterke geur. Een aantal keren op de plaats laten blijven en vervolgens de dummy laten halen en apporteren! Erg leuk om te doen.

Hahaha vol trots nog wel, nou ik vind dat een erg leuk kunstje en handig ook  ;) prachtig overigens een hond die vol trots met iets aan komt zetten

Plaats reactie