Hope gaat weer beter, wat te voeren?
Moderator: Lizzy
Re: Hope is ziek, we zijn op vakantie. Kokhalzen en oorontsteking
Dank je.Xerox schreef:Sterkte!
Ik heb Tannetje gebeld. Ze was zelf niet in de praktijk. Er is met de assistente een afspraak gemaakt om 16.00, maar ze weet niet of Tannetje dan tijd heeft. Dilemma.
Als ik om 14.00 nog op zoek moet naar een dierenarts hier in de buurt, op zaterdag, kan dat nog wel eens lastig worden. Als ik om 16.00 uur naar Tannetje kan heb ik meteen iemand die Hope kent, het verhaal van de afgelopen dagen kent, en die weet wat ik voer en zijn lichaam niet onnodig belast.
Naar huis gaan is ook een dilemma. Thuis heb ik een vriezer vol vlees, maar het punt blijft dat ik geen kvv heb. Die moet ik ook thuis gewoon gaan halen. Net als hier.
Thuis is zijn vertrouwde omgeving, maar hij is hier ontspannen. Het grote voordeel vind ik dat het een klein huisje is en je dus altijd toezicht hebt. Er is niemand die ons stoort, geen visite en 's nachts hoeft hij niet in zijn hok maar slaapt hij om mijn slaapkamer zodat ik hem in de gaten kan houden. Vannacht bleek dat een groot voordeel. Ik zou niet willen dat hij een hele nacht zo ziek ligt te zijn zonder dat er iemand is die het doorheeft.
Thuis zou ik echt moeten bedenken hoe dat zou moeten. Hope kan de trap niet op (dat durft hij niet, en dat heb ik altijd fijn gevonden) dus hij kan niet mee naar de slaapkamer. Wat zou betekenen dat ik toch iets van een oplossing zou moeten zoeken, want hem gewoon opsluiten in zijn hok en de volgende ochtend maar zien hoe het gaat vind ik niet kunnen.
Wat is het toch naar als je hond zich zo rot voelt.
Je eerste bericht is van 16 februari. Speelt dit al de hele maand achter elkaar? En hoe zit het met Barf Tinlo menu of een dag laten vasten, of Okugest?
16 februari was hij inderdaad niet lekker. Hij leek last te hebben van zijn oor. Het schoonmaken was een regelrecht drama.Xerox schreef: Je eerste bericht is van 16 februari. Speelt dit al de hele maand achter elkaar? En hoe zit het met Barf Tinlo menu of een dag laten vasten, of Okugest?
Met Puur Oor ging het goed over. Hij leek ontzettend in de stress te zijn geschoten van dat gevecht rond zijn oor. Met de tips van Nienk, veel leuke dingen met hem doen en hem weer vertrouwen geven knapte hij zienderogen op. We gingen op vakantie en het was een blije, vrolijke hond die er op en top uitzag. Ik maakte me geen enkele zorgen, niet over zijn oor en hij gaf geen enkel signaal van ziek zijn. Ik kon hem al die tijd gewoon prima voeren, hij gaf geen signalen van misselijk zijn zoals nu.
Maandag gingen wij thuis weg met een hond die er niet beter uit kon zien dan hij deed. Dinsdagochtend spuugde hij zijn haaskarkas uit. We hadden een check-up gepland bij Tannetje, zodat we ook konden bespreken wat ik met zijn menu zou doen en kon bespreken wat te doen met enten en ontwormen. We waren tenslotte in Hoenderloo, op 12 minuten rijden van Tannetje, en normaal moeten wij een heel eind rijden als we er heen zouden willen, dus we namen gebruik van de mogelijkheid en gingen gewoon op controle.
Tannetje vond hem er erg goed uit zien. Ze heeft naar zijn oren gekeken maar dat viel wel mee zei ze. Ik had namelijk maandagavond gemerkt dat het iets warmer was, maar verder geen gekke dingen. We bespraken de optie om hem weer een kuur groene leem te geven, omdat daar zijn oren mooi schoon van werden. We maakten ons geen zorgen en wilden maandag meteen met de kuur beginnen.
Ik zei haar ook dat hij zijn karkas had uitgespuugd. Hij toonde verder geen signalen van ziek-zijn, hij spuugde het uit en dat was dat. Tannetje dacht dat het misschien door de andere omgeving kwam, dat hij dan gewoon wat minder verteerd. Dat klonk best logisch met een onzekere hond als Hope.
Dinsdag werd hij 's avonds ziek. Hij was duidelijk minder fit. Hij begon te hijgen en te smakken.
Dus toen is het hele ziek zijn zoals dat er nu is begonnen. Met dan sinds gisterennacht ineens dat oor. Het werd wel wat warmer, maar de schelp is schoon. Ik had het goed in de gaten gehouden, maar het lijkt er nu gewoon op dat hij doordat hij ziek is en zijn weerstand verminderd, dat oor ineens begint op te spelen.
Een dag vasten durf ik niet. Zodra hij te lang geen eten krijgt wordt hij misselijk. Het lijkt alsof hij beter iets in zijn maag kan hebben, gewoon iets wat makkelijk verteerd. Vannacht heeft hij staan kokhalzen en was hij erg misselijk. Na wat groenten werd dat beter, net als overdag.
De kvv word vanmiddag gebracht. Tot die tijd geef ik hem kleine beetjes groenten en wat spiervlees.
Het is ook wat allemaal he! Goed dat er kvv gebracht wordt, hopelijk is dat de oplossing. Hier bij Yuko werkte dat vorige week erg goed, hij heeft 3 dagen kvv gehad en daarna weer gewoon zijn barfhap.
Beterschap voor Hope!
Beterschap voor Hope!
Hopelijk is de kvv de oplossing, een hond die niet lekker in het vel zit, en dan op vakantie, genieten is er dan helemaal niet bij, voor niemand.
Hopelijk is Tannetje er vanmiddag om 16.00 zodat ze even kan kijken.
Beterschap voor Hope!!
Hopelijk is Tannetje er vanmiddag om 16.00 zodat ze even kan kijken.
Beterschap voor Hope!!
ik snap niet waarom je zo lang gewacht heb om naar een dierenarts te gaan, jou gevoel zegt al dat het niet lekker zit, je kan er wel alles en nog wat in stoppen maar als je niet weet wat er aan de hand is?
gr paulien en ruud.
gr paulien en ruud.
Hoezo heb ik lang gewacht om naar de dierenarts te gaan? Zijn oren waren goed, dat heeft hij wel vaker.rupa schreef: ik snap niet waarom je zo lang gewacht heb om naar een dierenarts te gaan, jou gevoel zegt al dat het niet lekker zit, je kan er wel alles en nog wat in stoppen maar als je niet weet wat er aan de hand is?
gr paulien en ruud.
En zodra hij hier ziek werd heb ik contact gehouden met Tannetje en steeds het advies opgevolgd. Ik zou niet weten wat ik anders had moeten doen.
je ben al vanaf 16 februari bezig.Hope schreef: Hoezo heb ik lang gewacht om naar de dierenarts te gaan? Zijn oren waren goed, dat heeft hij wel vaker.
En zodra hij hier ziek werd heb ik contact gehouden met Tannetje en steeds het advies opgevolgd. Ik zou niet weten wat ik anders had moeten doen.
gr paulien en ruud.
Nee hoor. De klachten van 16 februari hadden te maken met een warm oor wat met Puur Oor weer goed was gekomen.rupa schreef: je ben al vanaf 16 februari bezig.
gr paulien en ruud.
Dit zijn nieuwe klachten. Ik had er ook een nieuw topic over kunnen maken, maar ja, dat leek me niet zo nodig.
och arme hond, dat het nou nog niet beter gaat! ehm... ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik zou doen.
dat zijn oor weer vervelend wordt doordat zijn weerstand even in de goot ligt door het ziek zijn, dat klinkt erg logisch. dan lijkt het me zaak straks als hij beter is iets voor zijn weerstand te gaan geven.
maar eerst moet dit over zijn natuurlijk.
heb je de okugest kunnen vinden? wellicht doet dat ook nog wel wat voor het misselijk zijn door lege maag, dat doet het bij mensen namelijk ook. (althans, bij mij.) (als het voor jullie ok is om zoiets homeopatisch toe te passen)
succes!
dat zijn oor weer vervelend wordt doordat zijn weerstand even in de goot ligt door het ziek zijn, dat klinkt erg logisch. dan lijkt het me zaak straks als hij beter is iets voor zijn weerstand te gaan geven.
heb je de okugest kunnen vinden? wellicht doet dat ook nog wel wat voor het misselijk zijn door lege maag, dat doet het bij mensen namelijk ook. (althans, bij mij.) (als het voor jullie ok is om zoiets homeopatisch toe te passen)
succes!
Dank je Nienk. Ik wacht nu gewoon ons bezoek aan Tannetje maar af.nienk schreef: och arme hond, dat het nou nog niet beter gaat! ehm... ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik zou doen.
succes!
Tot die tijd ga ik niet teveel experimenteren. De misselijkheid is voor nu weer onder controle, als hij maar gewoon regelmatig wat eet.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar in Beekbergen zit Via Natura. Die verkopen ook kvv en spullen van Puur. Verder zit in Apeldoorn een grote homeopathische DA praktijk. Weet alleen ff niet hoe die heten.
Dank je!tt-tjes schreef: Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar in Beekbergen zit Via Natura. Die verkopen ook kvv en spullen van Puur. Verder zit in Apeldoorn een grote homeopathische DA praktijk. Weet alleen ff niet hoe die heten.
We zijn gisteren bij Tannetje geweest. Hope heeft een prik en tabletten gehad tegen de misselijkheid en AB-zalf voor zijn oor.
Het gaat daarmee wel wat beter.
mooi dat het beter gaat!Hope schreef: Dank je!
We zijn gisteren bij Tannetje geweest. Hope heeft een prik en tabletten gehad tegen de misselijkheid en AB-zalf voor zijn oor.
Het gaat daarmee wel wat beter.