Vriezer 2 dagen uitgestaan, en nu?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vriezer 2 dagen uitgestaan, en nu?

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

rupa schreef: straks je hond aan de race.
jij blijft het maar voeren.
hond blijft aan de race.
jij naar de DA.
vertel jij dan de DA ook dat je vlees voert wat twee maal geheel/gedeeltelijk ontdooid is geweest ???
of vertel jij dat er volgens jouw (dat staat op barfplaats) een virusje heerst.
DA krijgt verkeerde info waardoor DA verkeerde beslissing neemt waardoor jij vind dat DA een eikel is.
als er bij een dierenwinkel/ speciaalzaak een vriezer uit gevallen is twee dagen.
de winkelier zet gewoon de vriezer aan en verkoopt zijn waar gewoon.
als jouw hond daarna ziek wordt stap je ook naar de winkelier om jouw DA rekening te declareren.
vandaar dat die winkelier zijn waar weggegooid, hij neemt niet het risico dat hij zijn toko moet sluiten.
gr.®upa.
Je kan ook overdrijven...

Ja de voedingswaarde is minder maar een hond word er echt niet ziek van hoor. Jouw honden zijn perfect zeker, drinken niet uit plasjes, eten nooit poep, begraven geen pens om het dagen of weken later nog eens op te eten?
Ik heb het idee dat je mensen regeltjes en honden regeltjes nogal door elkaar haalt.
Een hond kan echt wel wat hebben hoor, toch wel raar dat ze volgens jou zo gevoelig zijn en toch al zoveel duizenden jaren weten te overleven...
In de natuur leggen ze namelijk ook alles in de koelkast als ze even geen honger meer hebben  ::)
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

Rauw voedsel is van grote waarde voor je hond/kat. Maar, doordat je in aanraking komt met rauw vlees, moet je er wel hygienisch mee om gaan, precies zoals je voor jezelf ook zou doen. Het vlees moet opgeslagen worden in de vriezer en ontdooit worden in de koelkast voor een minimale bacteriegroei. De meeste bacterieen, inclusief salmonella, vermenigvuldigen zich niet bij temperaturen lager dan 5 graden. Wanneer je een rauw dieet voert, laat het voedsel dan niet voor lange tijd aangeboden staan. Het voedsel staat dan namelijk op een ideale temperatuur om zich flink te vermenigvuldigen. Het komt eigenlijk allemaal neer op gewoon logisch nadenken... Het is ook belangrijk om de voerbakken, de gereedschappen die je gebruikt hebt en alle oppervlaktes die in contact met het rauwe vlees zijn geweest met een heet sopje schoon te maken. Niet schoongemaakt worden zij een bron van besmetting voor iedereen in het huis (als je bijv. je eigen eten weer op het vuile aanrecht schoonmaakt).

gr paulien en ruud.
Laatst gewijzigd door rupa op ma 18 mar 2013, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom

rupa schreef: Rauw voedsel is van grote waarde voor je hond/kat. Maar, doordat je in aanraking komt met rauw vlees, moet je er wel hygienisch mee om gaan, precies zoals je voor jezelf ook zou doen. Het vlees moet opgeslagen worden in de vriezer en ontdooit worden in de koelkast voor een minimale bacteriegroei. De meeste bacterieen, inclusief salmonella, vermenigvuldigen zich niet bij temperaturen lager dan 5 graden. Wanneer je een rauw dieet voert, laat het voedsel dan niet voor lange tijd aangeboden staan. Het voedsel staat dan namelijk op een ideale temperatuur om zich flink te vermenigvuldigen. Het komt eigenlijk allemaal neer op gewoon logisch nadenken... Het is ook belangrijk om de voerbakken, de gereedschappen die je gebruikt hebt en alle oppervlaktes die in contact met het rauwe vlees zijn geweest met een heet sopje schoon te maken. Niet schoongemaakt worden zij een bron van besmetting voor iedereen in het huis (als je bijv. je eigen eten weer op het vuile aanrecht schoonmaakt).

gr paulien en ruud.
Ja, dus?
Wat heeft dat met het onderwerp te maken?
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

Martine-Tom schreef: Ja, dus?
Wat heeft dat met het onderwerp te maken?
ik begrijp je vraag niet.
gr.®upa.
Martine-Tom

rupa schreef: ik begrijp je vraag niet.
gr.®upa.
Dat stuk gaat over hygiene, schoonmaken van gereedschap omdat de mens er anders ziek van word.
Ik zie niet zo in wat dat te maken heeft met het uitstaan van een vriezer voor 2 dagen en (naar jouw idee) de bacteriegroei die daarmee gepaard gaat waar honden ziek van worden.
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

Martine-Tom schreef: Dat stuk gaat over hygiene, schoonmaken van gereedschap omdat de mens er anders ziek van word.
Ik zie niet zo in wat dat te maken heeft met het uitstaan van een vriezer voor 2 dagen en (naar jouw idee) de bacteriegroei die daarmee gepaard gaat waar honden ziek van worden.
okee, dus je begrijpt het wel.
maar ik beprijp jullie nog steeds niet.
gewoon weggooien die toep.
zekerheid voor alles.
hoe groot/klein was die vriezer ??
om hoeveel kilo gaat het eigenlijk ??
gr.®upa.
Martine-Tom

rupa schreef: okee, dus je begrijpt het wel.
maar ik beprijp jullie nog steeds niet.
gewoon weggooien die toep.
zekerheid voor alles.
hoe groot/klein was die vriezer ??
om hoeveel kilo gaat het eigenlijk ??
gr.®upa.
Stel je niet aan zeg  ::)
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

Martine-Tom schreef: Stel je niet aan zeg  ::)
dus !!!!!
gr.®upa.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Ik zou hem gewoon weer aanzetten en de boel opvoeren!
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

2 dagen, in deze tijd van het jaar? aanzetten en opvoeren. je vleesjes zijn niet helemaal ontdooit, kan je prima nog voeren. En bij je eigen gevoel blijven. ;)
kayla
3-sterren
3-sterren

Bericht door kayla »

Ik zou het zeker niet weggooien. Honden eten buiten -als ze de kans krijgen- ook gerust iets op wat bedorven is.
Twee dagen in een afgesloten vriezer, nog gedeeltelijk bevroren kan echt geen kwaad voor de hond.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Door alle meningen hier en wat lezen op BP heb ik idd besloten het vlees gewoon te voeren gezien het niet volledig ontdooid was en de vriezer die 2 dagen gewoon dicht heeft gezeten. Mijn eigen gevoel zei het al, maar soms vind ik het fijn om andermans meningen te lezen  :)
Manlief de opdracht gegeven elke ochten goed te ruiken aan het vlees, en die ruikt heus als het bedorven is

En gezien de heren blond ook wel eens een half vergaan karkas hebben gegeten wat ze hadden gevonden - zonder problemen! - gok ik dat ze van deze mooie vleesjes ook niet ziek worden omdat de vriezer toevallig 2 dagen uit heeft gestaan omdat die nog volledig koud was.

@ Rupa, bedankt voor de link maar dat heeft betrekking op vlees voor menselijke consumptie en een hondenmaag is toch wel iets anders
Natuurlijk is het geen sport voor mij om het zo vaak mogelijk te ontdooien en weer opnieuw in te vriezen, maar om nu na een keer een foutje al dat mooie vlees weg te gooien vind ik ook wat zonde gezien het niet volledig ontdooid was  ;) Het was trouwens een grote vriezer die goed vol ligt met vleesbot, orgaan, droogspul en geitjes  :biggrin2:
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

Monique77 schreef: Door alle meningen hier en wat lezen op BP heb ik idd besloten het vlees gewoon te voeren gezien het niet volledig ontdooid was en de vriezer die 2 dagen gewoon dicht heeft gezeten. Mijn eigen gevoel zei het al, maar soms vind ik het fijn om andermans meningen te lezen  :)
Manlief de opdracht gegeven elke ochten goed te ruiken aan het vlees, en die ruikt heus als het bedorven is

En gezien de heren blond ook wel eens een half vergaan karkas hebben gegeten wat ze hadden gevonden - zonder problemen! - gok ik dat ze van deze mooie vleesjes ook niet ziek worden omdat de vriezer toevallig 2 dagen uit heeft gestaan omdat die nog volledig koud was.

@ Rupa, bedankt voor de link maar dat heeft betrekking op vlees voor menselijke consumptie en een hondenmaag is toch wel iets anders
Natuurlijk is het geen sport voor mij om het zo vaak mogelijk te ontdooien en weer opnieuw in te vriezen, maar om nu na een keer een foutje al dat mooie vlees weg te gooien vind ik ook wat zonde gezien het niet volledig ontdooid was  ;) Het was trouwens een grote vriezer die goed vol ligt met vleesbot, orgaan, droogspul en geitjes  :biggrin2:
dus geld speelt een rol !
korte termijn visie.
gr.®upa.
M.P
4-sterren
4-sterren

Bericht door M.P »

als ik hier sommige reacties lees dan moesten mijn honden , mijn nesten pups en ikzelf al lang doooood ziek zijn.... 
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

M.P schreef: als ik hier sommige reacties lees dan moesten mijn honden , mijn nesten pups en ikzelf al lang doooood ziek zijn....
Mijn hele gezin dan ook ;)

Vind het echt een beetje overdreven  :-\

Maar goed als je altijd zo leef dan kan je ook idd niet tegen zoiets en dus mss honden ook wel niet.

Plaats reactie