Vriezer 2 dagen uitgestaan, en nu?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vriezer 2 dagen uitgestaan, en nu?

El budha
5-sterren
5-sterren

Bericht door El budha »

rupa schreef: een beetje jammer dat dat nodig schijnt te zijn.
gr.®upa.
PS: je voelt je toch niet aangesproken ??
Ik zeker niet. Vind het alleen triest dat je het schijnbaar nodig vind om de mensen die deze producten wel hebben gekocht meteen uit te schelden voor sukkel.
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

El budha schreef: Ik zeker niet. Vind het alleen triest dat je het schijnbaar nodig vind om de mensen die deze producten wel hebben gekocht meteen uit te schelden voor sukkel.
anders begrijpen ze het niet, en dat vind ik dan weer triest.
gr.®upa.
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

rupa schreef: anders begrijpen ze het niet, en dat vind ik dan weer triest.
gr.®upa.

Doe eens normaal! Denk dat iedereen snapt wt je wil zeggen alleen zijn we het er niet mee eens. Hoef je niet gelijk zo boos te reageren.
rupa
4-sterren
4-sterren

Bericht door rupa »

Martine-Tom schreef:
Doe eens normaal! Denk dat iedereen snapt wt je wil zeggen alleen zijn we het er niet mee eens. Hoef je niet gelijk zo boos te reageren.
vind jij het normaal dat je vlees voert wat een aantal malen geheel/gedeeltelijk ontdooit is geweest ???

Voeding is belangrijk! Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom zoveel honden en katten chronische ziekten hebben. Zeker aan het eind van hun leven. Chronische ziekten ontstaat door een niet correct functionerend werkingsmechanisme in je dier. Jarenlang zal het lichaam van je dier robuuste compensatiemechanismen ontwikkelen om niet ziek te worden. Echter als dit te lang duurt eindigt het in een chronische ziekte.
gr.®upa.
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Ik denk dat we beter terug kunnen gaan naar brokken,
die zijn tenminste lekker steriel! :P
Martine-Tom

rupa schreef: vind jij het normaal dat je vlees voert wat een aantal malen geheel/gedeeltelijk ontdooit is geweest ???

Voeding is belangrijk! Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom zoveel honden en katten chronische ziekten hebben. Zeker aan het eind van hun leven. Chronische ziekten ontstaat door een niet correct functionerend werkingsmechanisme in je dier. Jarenlang zal het lichaam van je dier robuuste compensatiemechanismen ontwikkelen om niet ziek te worden. Echter als dit te lang duurt eindigt het in een chronische ziekte.
gr.®upa.
Nou wees dan blij dat jij het perfect doet, hoef je toch niet zo als een razende roeland andere mensen belachelijk te maken?

OVergens knappen de chronisch zieke dieren die hier komen 9 van de 10 keer toch op hoor van dat vieze en onhygienische rauwe vlees. Zo slecht doen we het dus niet. Oh en ja ik vind het redelijk normaal ja, ik ontdooi ook nog een keer voor ik het maal, dus vlees wat hier gevoerd word zal ook wel 2 of meer keren ontdooit zijn geweest. Vlees voor mezelf gebeurd dat ook wel eens mee.

Tot nu toe post je alleen maar stukken over mensen en mensen zijn toch echt geen honden hoor en kunnen ook minder goed tegen bacterien.
Als je je zo opwind...reageer dan gewoon niet, slecht voor je bloeddruk  ;)
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

rupa schreef: Rauw voedsel is van grote waarde voor je hond/kat. Maar, doordat je in aanraking komt met rauw vlees, moet je er wel hygienisch mee om gaan, precies zoals je voor jezelf ook zou doen. Het vlees moet opgeslagen worden in de vriezer en ontdooit worden in de koelkast voor een minimale bacteriegroei. De meeste bacterieen, inclusief salmonella, vermenigvuldigen zich niet bij temperaturen lager dan 5 graden. Wanneer je een rauw dieet voert, laat het voedsel dan niet voor lange tijd aangeboden staan. Het voedsel staat dan namelijk op een ideale temperatuur om zich flink te vermenigvuldigen. Het komt eigenlijk allemaal neer op gewoon logisch nadenken... Het is ook belangrijk om de voerbakken, de gereedschappen die je gebruikt hebt en alle oppervlaktes die in contact met het rauwe vlees zijn geweest met een heet sopje schoon te maken. Niet schoongemaakt worden zij een bron van besmetting voor iedereen in het huis (als je bijv. je eigen eten weer op het vuile aanrecht schoonmaakt).

gr paulien en ruud.
Ik vind net zoals anderen dat je erg aanvallend bent in je opmerkingen naar anderen toe. Als jij het zo perfect allemaal doet (of wilt doen) is prima hoor. Maar zou je anderen die gewoon er een andere mening er op na houden, of een kleinere beurs hebben, of wat voor reden dan ook hebben om het anders te doen als jou misschien met iets meer respect tegemoet kunnen treden?

Mijn mening?
Mijn honden zijn geen mensen. punt! Zij verdragen dingen die ik niet verdraag, feit!
Jij geeft aan bij 'temperaturen lager dan 5 graden' Deze vriezer waar het hier in het topic om gaat is niet boven de 0 graden geweest en de kern van het vlees dus al helemaal niet.

Ook ik zeg (ja ook omdat ik een kleinere beurs heb en het vertik om vlees wat er goed uitziet en goed ruikt) stekker erin en voeren die handel!
Ik denk dat TS zich echt wel kan indenken dat wanneer ze een zakje pakt wat bovenop heeft gelegen en iets minder fris ruikt dat ze dit weg moet gooien.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

rupa schreef: dan ben jij die sukkel in ieder geval niet.
gr.®upa.
Denk je?
Ik voer  vlees dat al eens gedeeltelijk of zelfs geheel ontdooid is geweest. Want als ik een kilo lever heb dan wordt dat ontdooid, ze krijgen er 1/3 van en de rest gaat in twee porties terug de vriezer in. En de botten die ik voor een van mijn honden maal, als dat eenmaal door de molen is geweest is het ook ontdooid en gaat het weer de vriezer in.

En ik heb uit nood tijdens kamperen een keertje botten gevoerd die al een week buiten in de koelbox hadden gelegen bij omgevingstemperaturen van 30 (!) graden. En dat stonk zo vreselijk dat de vliegen hun eitjes massaal op de rand van het deksel afzetten. De honden hebben nooit zo lekker gegeten als toen en ze hadden daarop keurige barfkeuteltjes. En dat kwam echt niet door een ontwikkeld compensatiemechanisme maar wel door een correct functionerend werkingsmechanisme dank zij de voeding die ze krijgen  :biggrin2:

Ben ik benieuwd waar ik nu voor uit wordt gemaakt  ::)

Ik vind het prima dat je je mening geeft, maar probeer niet zo fanatisch je godsdienst te verbreiden en anders denkenden uit te schelden.  :-X
Martine-Tom

pike schreef: Denk je?
Ik voer  vlees dat al eens gedeeltelijk of zelfs geheel ontdooid is geweest. Want als ik een kilo lever heb dan wordt dat ontdooid, ze krijgen er 1/3 van en de rest gaat in twee porties terug de vriezer in. En de botten die ik voor een van mijn honden maal, als dat eenmaal door de molen is geweest is het ook ontdooid en gaat het weer de vriezer in.

En ik heb uit nood tijdens kamperen een keertje botten gevoerd die al een week buiten in de koelbox hadden gelegen bij omgevingstemperaturen van 30 (!) graden. En dat stonk zo vreselijk dat de vliegen hun eitjes massaal op de rand van het deksel afzetten. De honden hebben nooit zo lekker gegeten als toen en ze hadden daarop keurige barfkeuteltjes. En dat kwam echt niet door een ontwikkeld compensatiemechanisme maar wel door een correct functionerend werkingsmechanisme dank zij de voeding die ze krijgen   :biggrin2:

Ben ik benieuwd waar ik nu voor uit wordt gemaakt  ::)

Ik vind het prima dat je je mening geeft, maar probeer niet zo fanatisch je godsdienst te verbreiden en anders denkenden uit te schelden.  :-X
Jij dierenbeul!  >:(

Tom vraagt of ie de volgende keer mee mag,...hij houd wel van wat rijper maar krijgt dat nooit  :biggrin2:
Martine-Tom

http://rawfed.com/myths/bacteria.html

Zomaar de eerste hit via google....gaat iig wél over honden  :P
So do not be fooled into thinking kibbled, commercial pet food is a sterile, bacteria-free source of food! The starches, rancid fats, and sugars in kibbled foods provide much better food sources for bacteria than the proteins in raw meat
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Martine-Tom schreef: Jij dierenbeul!  >:(

Tom vraagt of ie de volgende keer mee mag,...hij houd wel van wat rijper maar krijgt dat nooit  :biggrin2:
Helaas voor Tom dat gaat niet meer lukken, tegenwoordig hebben we een elektrische koelbox mee  8)
We vonden dit gebeuren toch niet voor herhaling vatbaar  ::)
Martine-Tom

pike schreef: Helaas voor Tom dat gaat niet meer lukken, tegenwoordig hebben we een elektrische koelbox mee  8)
We vonden dit gebeuren toch niet voor herhaling vatbaar  ::)
Dan is ie weer gedoemt om van de zomer te zorgen dat ik niet zie dat ie zijn botten en vlees een weekje laat marineren in de tuin  :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Dan moet hij het niet doen zo als Pike: Die blijft er altijd bij liggen met een bemodderde neus, bang dat een ander het opgraaft  ;D
Martine-Tom

pike schreef: Dan moet hij het niet doen zo als Pike: Die blijft er altijd bij liggen met een bemodderde neus, bang dat een ander het opgraaft  ;D
;D ;D
Tom is enig kind, dat scheelt, als er een bezoekhond komt en hij word ineens defensief naar de tuin...dan weet ik al hoe laat het is ;D
Jipogelion
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jipogelion »

Nou misschien krijg je op die manier toch wel die vermeerdering van gewicht waar we eerder op hoopte... op het aanrecht leggen en van 1kg er 3kg van maken gaat dus niet niet lukken maar in het zonnetje leggen en wachten zorgt in ieder geval voor een hoop gratis, hoogwaardige eiwitten in de vorm van vliegeneitjes ;D Mag je dat ook als extra diersoort tellen? :biggrin2:

Plaats reactie