Vriezer 2 dagen uitgestaan, en nu?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vriezer 2 dagen uitgestaan, en nu?

Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Dan moet je vooral even in de BAR kijken bij "Nieuw hier",een warm welkom van Rupa. ;D ;D
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

ok , denk dat van beide kanten het standpunt wel weer duidelijk is ..... (voordat t ongewild uit de hand gaat lopen ..... )
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

TessaThomas schreef: Die staat nu uit, enige waarvoor hij aanstaat is hondenvoer. Gaat altijd pas weer aan als de buiten temperatuur hoger ligt dan die van de koelkast als die aanstaat. Het voer zit hier in plastic diepvrieszakjes en dat gaat in een plastic bakje met deksel erop op het aanrechtblad in de schuur als het koud genoeg is, anders gewoon in de koelkast.

Of moet ik dat 's winters ook in de koelkast doen dan?  :-[ (Alle spullen die ik hier noem, van aanrecht tot koelkast, worden alleen gebruikt voor het eten van Tessa, ik heb dus niks in mijn eigen keuken/spullen?)
Ja dat is zeker weten het meest energie zuinig inderdaad :)
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Moest vandaag aan dit topic denken toen ik half ontdooide geitjes in m'n badkuip in stukken aan het knippen was  :biggrin2:
Vaarwel!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

MarijeEnBoomer schreef: Moest vandaag aan dit topic denken toen ik half ontdooide geitjes in m'n badkuip in stukken aan het knippen was  :biggrin2:
Vaarwel!
type je dat nu vanaf je aaifone, met een rosetje erbij, vanuit je badje?

Komt dat ff goed uit dan dat ik morgen 20 kg badeendjes voor je ga halen!
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Badje is weer gedettold en klaar om in te dobberen  8)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

MarijeEnBoomer schreef: Badje is weer gedettold en klaar om in te dobberen  8)
Niet te warm water bij die eendjes dan. Te snel ontdooien is niet goed he  ::)
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Ik had toch MarijeKarkas  ???
Eendjes is zoooo 2012
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

MarijeEnBoomer schreef: Ik had toch MarijeKarkas  ???
Eendjes is zoooo 2012
Oh ja ships. Ik ga meteen de bestelling nog even aanpassen!!
judith vd
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith vd »

Rupa heeft mij absoluut aan het denken gezet. Ik had vlees besteld wat over datum is en heb dat geannuleerd.
Ookal is het altijd diepgevroren geweest, dan nog is het beter om verser vlees te bestellen.

Ik vind het jammer dat er nu een soort heksenjacht is ontketend over Rupa. Zij heeft haar mening en gaat daar ook voor. Geschreven woorden komen vaak anders over dan gesproken.

Laten we elkaar allemaal in onze waarden laten.

Judith
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

judith vd schreef: Rupa heeft mij absoluut aan het denken gezet. Ik had vlees besteld wat over datum is en heb dat geannuleerd.
Ookal is het altijd diepgevroren geweest, dan nog is het beter om verser vlees te bestellen.

Ik vind het jammer dat er nu een soort heksenjacht is ontketend over Rupa. Zij heeft haar mening en gaat daar ook voor. Geschreven woorden komen vaak anders over dan gesproken.

Judith
Rupa schoffeerd mensen die anders denken al voor er sprake van tegenwerking was, en daarbij kan ze de "feiten" die ze opgeeft niet staven. Scoor je nou eenmaal geen punten mee. En vlees over datum, ik zou het gewoon voeren maar niet kopen, ik betaal niet voor iets wat eigenlijk niet verkocht mag worden... Maar dat heeft nog steeds niks met ziekte te maken  ;)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

voer ook wel eens vlees over de datum....liever niet maar ze klagen niet..
als ik bevroren vlees krijg..laat ik t ontdooien....verdeel het en vries het weer in....
als ze het krijgen ontdooien maar heb af en toe klieren hier.....eten ze het na 2 dagen nog niet vries ik het gewoon weer in!!!!
en vaak eten ze het na het opnieuw ontdooien met veel smaak op!!
ze vreten in het park wel eens halfvergane dieren op...daar hebben ze nog nooit last van gehad..
ze rennen vliegen zwemmen hier nog steeds rond(de jongens dan he :))
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

judith vd schreef: Rupa heeft mij absoluut aan het denken gezet. Ik had vlees besteld wat over datum is en heb dat geannuleerd.

Judith
Tsja, even serieus ... Ik plaats hier een vraag en Rupa komt direct met allerlei artikels en schopt naar mensen die het anders doen dan hij/zij (?) zelf
Als ik dan een verwijt krijg dat ik het toch  voer omdat het een geldkwestie is en er komt totaal geen reactie op mijn vraag waarop hij/zij dit heeft geconcludeerd .... Dan vind ik het dus neigen naar schoppen zonder enige uitleg  ;)
Iedereen heeft een eigen mening, gelukkig maar, maar met allen artikels vanaf internet (die ik keurig zelf kan vinden) en verwijten zonder enige eigen onderbouwing kan ik gewoon niets mee !
lachnat
4-sterren
4-sterren

Bericht door lachnat »

Ik zou het zonder probleem nog durven te voeren.
Een vriezer heeft namelijk een bewaartijd bij stroomuitval, de tijd is per vriezer verschillend maar de meeste kisten hebben wel 24 uur bewaartijd. Nou dan zou het enkel om de volgende 24 uur gaan waar in het had kunnen verslechteren. Buiten koud, vriezer niet open geweest dus een koelkast effect? Lijkt mij dan nog prima te voeren en ook prima nog eens in te vriezen.

Maar ik woon ook niet in de perfecte wereld. Mijn eigen vleesje komt uit de supermarkt verdwijnt in de vriezer en ontdooit op de koelkast (buiten bereik van de katten) ik leef nog steeds. Mijn katten houden ervan hun voedsel eerst even alle hoeken van de kamer te laten zien, lekker met al die bactieren die de hond van buiten aan haar poten mee naar binnen neemt en over de vloer uitspreid waar de katten hun voedsel dan nog eens over heen smeren. oops ben wel heel slecht bezig  ::)
zhiva
5-sterren
5-sterren

Bericht door zhiva »

nee hoor, ook hier ontdooit het vlees buiten de koelkast. Ik haal het er rond 18.00 uit en gooi het dan rond 23.00 in de koelkast.
Als ik dat niet doe is het de volgende avond NOG bevroren......  :o
Ja, ik heb een megavriezert hier  :biggrin2:

Plaats reactie