Hope gaat weer beter, wat te voeren?
Moderator: Lizzy
Re: Hope is ziek, we zijn op vakantie. Kokhalzen en oorontsteking
Gelukkig dat het weer beter gaat,...maar waar komt die misselijkheid dan vandaan?? Weet je dat?
Er heerst een virus. Maar ik vind het wel gek dat hij ondanks de medicijnen vannacht toch weer misselijk was. Dinsdag zijn de tabletten op. Als het dan niet over is ga ik weer naar de da.
Vervelend joh!
Ik las ook dat er een virusje rondwaard.
Hopelijk is Hope dinsdag zo opgeknapt dat je niet naar de DA hoeft!
Beterschap.
Ik las ook dat er een virusje rondwaard.
Hopelijk is Hope dinsdag zo opgeknapt dat je niet naar de DA hoeft!
Beterschap.
- luka en kira
- 5-sterren

Beterschap voor Hope! 
Vannacht was het opnieuw raak.
Overdag gaat het goed. We hebben zelfs nog een heel stuk met hem gewandeld, hij zat vol energie. Ik heb hem aan de lijn gehouden, maar iedere tak die we tegenkwamen werd door hem aangevallen
Gisterenavond heeft hij zijn avondmaaltijd in 2 keer gehad. Om 19.00 en om 22.30 uur de rest. Hij lag mooi te slapen in zijn mand.
Vannacht om 02.00 uur begon hij weer onrustig te worden. Hij begint dan te draaien, rond te lopen, drinkt een slok water, hijgt en likt zichzelf ontzettend veel. Overal. Zijn poten, zijn billen, zijn buik, en gewoon smakken. Hij wil op zo'n moment naar buiten, maar dat hoeft niet lang. Hij plast en poept en dan wil hij weer terug. Zijn ontlasting is goed, heeft weer een normale kleur (was heel vreemd van kleur) en niet meer dun.
Bij binnenkomst drinkt hij weer een slok en ligt dan mooi rustig in zijn mand tot 04.00 uur. Dan begint het ritueel opnieuw.
Dat herhaalt zich dan om 06.00 uur en om 07.30 gaat de wekker.
Hij heeft niet meer gespuugd. Hij is met wandelen goed fit. Hij klappert nog wel met zijn oren maar hij schuurt er niet meer mee over de grond.
Verhoging heeft hij niet. We zijn vandaag weer thuis gekomen en hij is wel wat onrustiger als anders, alsof hij niet goed weet wat hij wil.
Mijn vader heeft een vleesmolen van zolder gehaald en zijn eten gemalen. Hij krijgt vanaf vanavond daarmee het eten dat hij gewend was, alleen dan fijn gemalen.
Overdag gaat het goed. We hebben zelfs nog een heel stuk met hem gewandeld, hij zat vol energie. Ik heb hem aan de lijn gehouden, maar iedere tak die we tegenkwamen werd door hem aangevallen
Gisterenavond heeft hij zijn avondmaaltijd in 2 keer gehad. Om 19.00 en om 22.30 uur de rest. Hij lag mooi te slapen in zijn mand.
Vannacht om 02.00 uur begon hij weer onrustig te worden. Hij begint dan te draaien, rond te lopen, drinkt een slok water, hijgt en likt zichzelf ontzettend veel. Overal. Zijn poten, zijn billen, zijn buik, en gewoon smakken. Hij wil op zo'n moment naar buiten, maar dat hoeft niet lang. Hij plast en poept en dan wil hij weer terug. Zijn ontlasting is goed, heeft weer een normale kleur (was heel vreemd van kleur) en niet meer dun.
Bij binnenkomst drinkt hij weer een slok en ligt dan mooi rustig in zijn mand tot 04.00 uur. Dan begint het ritueel opnieuw.
Dat herhaalt zich dan om 06.00 uur en om 07.30 gaat de wekker.
Hij heeft niet meer gespuugd. Hij is met wandelen goed fit. Hij klappert nog wel met zijn oren maar hij schuurt er niet meer mee over de grond.
Verhoging heeft hij niet. We zijn vandaag weer thuis gekomen en hij is wel wat onrustiger als anders, alsof hij niet goed weet wat hij wil.
Mijn vader heeft een vleesmolen van zolder gehaald en zijn eten gemalen. Hij krijgt vanaf vanavond daarmee het eten dat hij gewend was, alleen dan fijn gemalen.
toch wel raar... zou het misschien kunnen dat hij het in het vakantiehuisje 's nachts spannend vond? dat dat in combinatie met dat virusje wat te veel van het goede was en hij daardoor niet wist waar ie het zoeken moest?
voor nu thuis: misschien kan je van iemand een babyfoon lenen?
Tja, het zou natuurlijk kunnen. Maar hij is al vaker mee geweest en hij heeft altijd goed geslapen.nienk schreef: toch wel raar... zou het misschien kunnen dat hij het in het vakantiehuisje 's nachts spannend vond? dat dat in combinatie met dat virusje wat te veel van het goede was en hij daardoor niet wist waar ie het zoeken moest?
Ik ben benieuwd wat hij vannacht doet. Misschien inderdaad gewoon de combinatie van een andere omgeving en dat virusje.
Voor vannacht hebben we een camera die een kennis van ons gebruikte voor zijn drachtige teefje in de gaten te kunnen houden.
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Jeetje die arme Hope en jullie natuurlijk ook .
Kan je alleen maar sterkte wensen .
Groetjes Rian
Kan je alleen maar sterkte wensen .
Groetjes Rian
Re: Hope is ziek, we zijn weer thuis. Rommelbuik.
Vannacht best een rustige nacht gehad. Hij heeft zijn gemalen eten prima gegeten en voor het slapen gaan het laatste tabletje tegen misselijkheid gehad.
Vandaag is hij fitter als gisteren lijkt het. Zijn buik rammelt en piept alsof er een dozijn muizen in zitten.
Kan dat van het gemalen eten komen?
Vandaag is hij fitter als gisteren lijkt het. Zijn buik rammelt en piept alsof er een dozijn muizen in zitten.
Kan dat van het gemalen eten komen?
Re: Hope is ziek, we zijn weer thuis, rommelbuik.
Nou, er heerst wel wat hoor. Dubhe is nu weer redelijk goed, maar die heb ik ook na laten kijken een week of 3 geleden. Kotsen, zielig doen, geen darmgepruttel maar wel wit spugen, dus maagzuur. Gal is geel. Ook vieze oogjes. Ik was bang voor een pyometra maar het klokhuis was prima in orde volgens de DA.
Na een paar dagen testen bleek dat het lag aan teveel maagzuur aanmaak. Ik geef tijdelijk brok en als de zak leeg is, gaat ze weer over op kvv. Het kotsen is nu helemaal over, en pensstaafjes blijven er ook gewoon in (die kotste ze ook uit)
Ze was verder wel goed te pas, wandelen, spelen, niets anders dan anders. Alleen dat kotsen.
Na een paar dagen testen bleek dat het lag aan teveel maagzuur aanmaak. Ik geef tijdelijk brok en als de zak leeg is, gaat ze weer over op kvv. Het kotsen is nu helemaal over, en pensstaafjes blijven er ook gewoon in (die kotste ze ook uit)
Ze was verder wel goed te pas, wandelen, spelen, niets anders dan anders. Alleen dat kotsen.
bij braken en overmatige stress zou je de PUUR maag eens kunnen proberen bevat diverse kruiden diehet maagslijmvlies beschermen en versterken, en ook dat de maagzuurproductie wordt gereguleerd.
is er iemand die hier ook ervaring mee heeft?
is er iemand die hier ook ervaring mee heeft?
Het gaat gelukkig weer steeds beter met Hope.
's Nachts is hij weer rustig, hij is niet meer misselijk en zijn ontlasting word steeds beter. Hij drinkt goed en krijgt ook iedere dag meer energie.
Ik voer hem nog steeds gemalen eten (konijnkarkas, konijnorgaan, paardenspiervlees, hazenspiervlees), dat gaat prima. Ook gekookte groenten gaan prima.
Kan ik hem na het weekend weer gewoon over zetten op ongemalen, of moet ik eerst nog een tussenstap maken? Alleen het bot malen ofzo, of plat slaan?
Haaskarkas geef ik nog maar even niet (ik krijg het ook niet gemalen, de molen wil wel, maar mijn armen niet
), maar kan dat straks ook weer gewoon zo, of nog maar even platmeppen?
Zijn oor gaat ook duidelijk de goede kant op.
's Nachts is hij weer rustig, hij is niet meer misselijk en zijn ontlasting word steeds beter. Hij drinkt goed en krijgt ook iedere dag meer energie.
Ik voer hem nog steeds gemalen eten (konijnkarkas, konijnorgaan, paardenspiervlees, hazenspiervlees), dat gaat prima. Ook gekookte groenten gaan prima.
Kan ik hem na het weekend weer gewoon over zetten op ongemalen, of moet ik eerst nog een tussenstap maken? Alleen het bot malen ofzo, of plat slaan?
Haaskarkas geef ik nog maar even niet (ik krijg het ook niet gemalen, de molen wil wel, maar mijn armen niet
Zijn oor gaat ook duidelijk de goede kant op.
Re: Hope gaat weer beter, wat te voeren?
mooi dat het weer beter gaat!
konijnkarkas is zo mooi zacht, ik zou dat al wel ongemalen gaan geven. even afwachten hoe dat gaat voordat je de haas weer geeft, voordat hope zijn buik er hetzelfde van vindt als jou armen.
heb je bedacht of je hem iets weerstands verhogends gaat geven? pro-biotica oid?
konijnkarkas is zo mooi zacht, ik zou dat al wel ongemalen gaan geven. even afwachten hoe dat gaat voordat je de haas weer geeft, voordat hope zijn buik er hetzelfde van vindt als jou armen.
heb je bedacht of je hem iets weerstands verhogends gaat geven? pro-biotica oid?
Re: Hope gaat weer beter, wat te voeren?
Probiotica wil ik hem zeker geven. Ik had alleen een probiotica met zuivel gekocht, en die durf ik hem niet te geven. Even op zoek naar een andere dus!nienk schreef: mooi dat het weer beter gaat!