Vriezer 2 dagen uitgestaan, en nu?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vriezer 2 dagen uitgestaan, en nu?

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Hier  net zo. Ik haal het er 's avonds uit en leg het op het aanrecht. Als ik het in de koelkast doe heb ik de volgende dag nog steeds een blok ijs. Zelfs op het aanrecht is het de volgende dag vaak nog enigszins ijzig.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Ontdooien doe ik ook altijd gewoon in een afgesloten bak op het aanrecht, s'middags gaat het de bak in vanuit de vriezer en de volgende ochtend in hun bak 
Voorheen op de grond, tot blondie en blondie die ene keer dat de deksel er niet goed opzat alvast s'nachts waren begonnen met plastic zakjes en al  ::)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Monique77 schreef: Ontdooien doe ik ook altijd gewoon in een afgesloten bak op het aanrecht, s'middags gaat het de bak in vanuit de vriezer en de volgende ochtend in hun bak 
Voorheen op de grond, tot blondie en blondie die ene keer dat de deksel er niet goed opzat alvast s'nachts waren begonnen met plastic zakjes en al  ::)
;D Het gaat hier ook in een afgesloten bak, maar het gaat wel altijd direct uit het plastic zakje. Dan heb ik niet van die vieze natte zakjes de volgende dag plus het voordeel dat alle vleesnat in de bak zit en nog geconsumeerd kan worden. Er bij kunnen ze niet, twee zijn zo wie zo  te klein om op het aanrecht te kunnen komen. Duc zou dat wel kunnen, maar de keukendeur is 's nachts dicht dus hij kan niet in verzoeking komen  8)
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Ik heb een grote pan op een krukje in de keuken staan, soms kan de deksel niet goed dicht omdat het vlees te groot is.
Maar zelfs de katten pikken het niet ;)
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Thea schreef: Ik heb een grote pan op een krukje in de keuken staan, soms kan de deksel niet goed dicht omdat het vlees te groot is.
Tsja, hier labjes hé ... Altijd in voor voer (en opvoeden heeft na het lezen van dit topic toch geen zin meer, dus ik laat het maar zo)
judith vd
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith vd »

Thea schreef: Ik heb een grote pan op een krukje in de keuken staan, soms kan de deksel niet goed dicht omdat het vlees te groot is.
Dat hoef ik hier niet te proberen: dan zit Diza lekker ijsjes te eten.
De plastic zakjes verzamel ik trouwens in een grotere plastic zak in de vriezer. Zo gaat het niet stinken en kan ik plastic afval blijven scheiden.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Goh, wat jammer dat dit topic zo uit de hand gelopen is....
@Monique77: ik zou zelf ook gewoon de stekker weer in het stopcontact hebben gedaan, en het vlees beslist niet hebben weggegooid. Zonde van het vlees, en ook zonde van al het geld.

Het is inderdaad wèl een bewezen feit dat invriezen en herinvriezen het vlees in kwaliteit nadelig beinvloedt. Er gaan vitamines verloren, de vetzuren worden nadelig beinvloed waardoor de omegaatjes kapot gaan, proteinen gaan stuk enz enz. Er ontstaat bacteriegroei die, als ik mij goed herinner o.a. het taurinegehalte drastisch onderuit haalt.
Al met al is het dus niet zo'n goed idee.

Ik probeer dus zelf zo min mogelijk te herinvriezen. Tis niet altijd mogelijk, en tja, jammer dan. Ik kan dat ook niet gebeteren, denk ik dan. In ieder geval altijd nog beter brok.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Annemarie Rijnveld schreef: Goh, wat jammer dat dit topic zo uit de hand gelopen is....
@Monique77: ik zou zelf ook gewoon de stekker weer in het stopcontact hebben gedaan, en het vlees beslist niet hebben weggegooid. Zonde van het vlees, en ook zonde van al het geld.

Het is inderdaad wèl een bewezen feit dat invriezen en herinvriezen het vlees in kwaliteit nadelig beinvloedt. Er gaan vitamines verloren, de vetzuren worden nadelig beinvloed waardoor de omegaatjes kapot gaan, proteinen gaan stuk enz enz. Er ontstaat bacteriegroei die, als ik mij goed herinner o.a. het taurinegehalte drastisch onderuit haalt.
Al met al is het dus niet zo'n goed idee.

Ik probeer dus zelf zo min mogelijk te herinvriezen. Tis niet altijd mogelijk, en tja, jammer dan. Ik kan dat ook niet gebeteren, denk ik dan. In ieder geval altijd nog beter brok.
Daar twijfeld ook niemand aan dat de kwaliteit minder word en bacterien toenemen. Maar honden/katten zijn geen mensen, alle gegeven linken gaan over mensen en dan in het algemeen mensen met verminderde weerstand...
Wij hebben het hier over dieren, en in de meeste gevallen gewoon gezonde honden.

In de natuur zal ook niet alles kakelvers zijn wat ze eten dus die keer dat het eens wat vaker ontdooit word zal echt geen doodzieke hond opleveren...

Als ik zie wat Tom opeet aan viezigheid en drinken uit vieze sloten...die kan echt wel wat hebben, meer als mensen in elk geval.

En de kwaliteit die mindert, tja dat zal wel moeten aangezien ik toch zal moeten portioneren, ik zou het ook liever niet doen maar ja...idd altijd nog beter dan brok denk ik maar.

Plaats reactie